Gå til innhold

Hvem er disse indignerte avisinnleggene til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både i aviser, kommentarfelt og på nett fora florerer det av indignerte innlegg av mennesker som er i harnisk og forbannet .. og som mener at den ene og den andre burde skamme seg, skjerpe seg .. og så videre. 

Vi har hatt denne typen innlegg siden mars nå. Så jeg lurer litt på hvem forfatterne av disse innleggene tror de når, eller ønsker å nå.

Dersom de tror de når de som syntes det er greit å ta seg en øl og ikke er så forsiktig, da tror jeg de bommer. Pekefingermentalitet har bare gjennomslag hos de som uansett er forsiktig. 

Dersom, derimot målet ikke er å nå de som tar seg friheter, men heller sine med-indignerte, så får de nok et stort og ivrig publikum. Likevel vil jeg si at det å velte seg i samstemt harnisk-rus, nikke anerkjennende til hverandres moralistiske pekefinger og virkelig dyrke vreden.. Det er litt stusslig. .. Må si det. 

Skam er oppskrytt! 

Anonymkode: 0b9f3...c7f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Harnisk-rus" - haha, ganske treffende begrep der....
Enig i det du skriver, i tillegg har det kanskje også noe med å få fram egen fortreffelighet...
Men egentlig begynner det å bli ganske skremmende slik folk nå driver og skylder på hverandre for all smitte som oppstår.
Det var ille nok på våren, da tallene gikk nedover. Nå som det øker har det blitt en langt mer aggressiv tone.

Anonymkode: 0fa8a...419

• Opprett ny...