Gå til innhold

Bli klar for å date etter brudd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt dumpet, og blir fortalt at jeg må komme meg på Tinder osv. Jeg føler meg ikke klar for å date, men har litt "panikk" fordi min eks allerede ser ut til å være på aktiv leting, prater med ei spesifikk osv. 

Blir direkte kvalm av tanken på å ha sex med noen andre, og kan ikke forestille meg å møte noen i date-situasjon. Tanken på at han ikke lenger er "den siste" jeg hadde sex med gjør meg fysisk uvel. 

Vi har gjort det slutt en gang tidligere, og denne følelsen vedvarte. Jeg fikk selv ikke etter mange måneder noe lyst på noen andre, og følte likevel at det var en slags "utroskap". Da var det slutt i seks måneder. Jeg har rett og slett sluttet helt i løpet av disse årene å se på menn "på den måten" lenger. Vi var sammen i tre år. 

Hvordan ble dere klar for å møte noen etter brudd? 

Anonymkode: cc23e...8fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å date.... Bruk tiden for deg selv og finne ut hva du ønsker videre 

Anonymkode: fc0bb...9f8

• Liker 1
Skrevet

Du høres sunn ut. Lurt å bruke tiden til å kjenne på sorgen, skuffelsen, håpet som forsvant, tristhet. Det er bedre enn å flykte fra følelsene gjennom tinder. Du trenger ikke å begynne å date før du er klar for det. Ikke bry deg om hva andre mener. 

Anonymkode: 70b9b...bc7

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres sunn ut. Lurt å bruke tiden til å kjenne på sorgen, skuffelsen, håpet som forsvant, tristhet. Det er bedre enn å flykte fra følelsene gjennom tinder. Du trenger ikke å begynne å date før du er klar for det. Ikke bry deg om hva andre mener. 

Anonymkode: 70b9b...bc7

Er så enig :) Har selv valgt å være singel etter brudd, for å finne ut hvem jeg er, alene og ha det godt med meg selv først, ikke pga sårbarhet etterhvert, men fordi jeg har det så godt med den jeg er selv. Nå er jeg åpen for forhold, men bruker ikke Tinder eller noe slikt. Det er sikkert velmenende råd, men bli deg selv først, en hvemsomhelstmann kan ikke erstatte noe du savner akkurat nå, eller gjøre deg hel. Ta tiden du trenger. God klem til TS❤️

Anonymkode: 33b74...4d7

Skrevet

Folk er forskjellige.

For min del kan jeg ikke sitte og vente på at følelser skal forsvinne. Gjør jeg det, gnager jeg på eksen i måneder og år. Beste (og eneste?) veien ut av det er å få lignende følelser for en annen. Det tar gjerne en del forsøk, men for hvert forsøk kommer jeg i det minste bittelitt nærmere.

Skrevet
1 minutt siden, Okapi skrev:

Folk er forskjellige.

For min del kan jeg ikke sitte og vente på at følelser skal forsvinne. Gjør jeg det, gnager jeg på eksen i måneder og år. Beste (og eneste?) veien ut av det er å få lignende følelser for en annen. Det tar gjerne en del forsøk, men for hvert forsøk kommer jeg i det minste bittelitt nærmere.

Huff, så trist å ikke kunne føle seg hel uten en annen. Håper det ordner seg for deg da. Ja vi er forskjellige.

Anonymkode: 33b74...4d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...