Gå til innhold

Blir det munnbind påbud likevel?

Fremhevede innlegg

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange grunner til at folk ikke har bil, alt fra økonomi til at de synes de ikke har behov fordi de bor midt i sentrum, har jobb skole og barnehage rett ved siden av der de bor.

Hos andre er det fysiske sykdommer som gjør at de ikke kan kjøre bil. Jeg har epilepsi og selv om jeg ikke har så ofte anfall lengre får jeg ikke lov å kjøre bil. 

Anonymkode: 56d80...1b4

I Oslo er det jo gjort nesten umulig å ha bil, samme i Tromsø. Svindyre parkeringsplasser hvis man først finner en. 

Anonymkode: 6e21c...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis folk har så sykt lyst å bruke munnbind, så gjør det da. Trenger ingen klarsignal fra regjeringen for å oppfylle fantasien deres 🤨😷

Anonymkode: 97a86...ab3

problemet med den løsningen er at forutsetningen for at munnbind skal ha effekt er at mange bruker det, ikke bare noen få.

Anonymkode: 8af67...140

• Liker 5
Skrevet
12 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Hvorfor tror du at de drøyde dette tema sist fredag? De skal selvsagt tilrettelegge for at alle får tilgang på munnbind når påbudet trer i kraft...

😂 Du mener på samme måte som de har hatt fem måneder på seg siden mars på å få opp testkapasiteten til vi åpnet landet igjen?
At de skal klare å fikse munnbind til en fornuftig pris til alle i løpet av ei uke er urealistisk. Helt urealistisk faktisk!

Anonymkode: d46a2...feb

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Humle Brumle skrev:

Why? Hadde ønsket en begrunnelse på det. Hva er det som er så farlig med munnbind at man faktisk nekter?

Fordi det er helt ekstreme priser så hvie en familie skal ja munnbind overalt blir det flere tusen i mnd

Skrevet
8 timer siden, Iceman skrev:

Bagatelliseringsbrigaden burde vel egentlig bare flytte til Sverige siden de hater enhvert tiltak. Er ikke så stor fan av tiltak innenlands selv heller men når myndighetene har invitert smitten inn i landet ved hjelp av manglende grensekontroll er det ingen annen løsning nå. Hadde vært bedre om man hadde hatt reell karantene ved ankomst. Man har hatt over et halvt år på å bygge karantenefasiliteter.

Bagatelliseringsbrigaden 😂 Fantastisk! jeg har savnet et navn på den gruppen!

Er det egentlig noe de har hatt rett i til nå? jeg kommer ikke på en eneste ting.

• Liker 4
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det forrige innlegget ditt skylder du på kostnadene.

Anonymkode: 75813...2d7

Og det går altså ikke an å ha to tanker i hodet samtidig? Hvis det ikke er påbud, vil jeg ikke bruke det fordi jeg blir syk av det. Hadde tre anfall på en flytur som varte i to timer. Når jeg får flere anfall, må jeg øke dosen av steroider og kortison. Som igjen svekker immunforsvaret mitt, slik at jeg plutselig havner i risikogruppen for covid-19. Så munnbind vil gjøre meg mer utsatt. 

Hvis det blir påbud så vil jeg bruke den samme om igjen. Fordi jeg ikke har råd til å bruke flere tusen i måneden på noe som skader meg. I tillegg ønsker jeg ikke å støtte gribbene som har skrudd prisene på munnbind i været med 1000 prosent, bare fordi folk uansett må kjøpe det. 

Skrevet
9 timer siden, Iceman skrev:

Bagatelliseringsbrigaden burde vel egentlig bare flytte til Sverige siden de hater enhvert tiltak. Er ikke så stor fan av tiltak innenlands selv heller men når myndighetene har invitert smitten inn i landet ved hjelp av manglende grensekontroll er det ingen annen løsning nå. Hadde vært bedre om man hadde hatt reell karantene ved ankomst. Man har hatt over et halvt år på å bygge karantenefasiliteter.

Men vi er jo så fattige i Norge, vi har ikke råd til å bygge det. På samme måte som vi ikke har råd til å dele ut gratis munnbind. 🤣🤣

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, Example skrev:

Det samme lurer jeg på. De er voldsomt for dette, fordi det er så viktig, men å bruke det selv før alle andre, nei og nei.

det hjelper ikke så mye å være den ene med munnbind. Det er jo når mange bruker dem, at det er effekt. 

Jeg har veldig lite lyst til å bruke munnbind selv, og håper vi slipper, men hvis det nå blir sånn så trenger folk å ta seg kraftig på tak og legge fra seg barnslig trass. Herregud for en gjeng med sutrete unger.

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Oslo er det jo gjort nesten umulig å ha bil, samme i Tromsø. Svindyre parkeringsplasser hvis man først finner en. 

Er jo bare å tilrettelegge gratis parkering uansett tid på døgnet, vi er i en pandemi, det er desidert den dårligste tiden å satse på mdg politikk med bilfrie byer. Egen bil er den sikreste måten å transportere seg fra a til b under en pandemi.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Iceman skrev:

Er jo bare å tilrettelegge gratis parkering uansett tid på døgnet, vi er i en pandemi, det er desidert den dårligste tiden å satse på mdg politikk med bilfrie byer. Egen bil er den sikreste måten å transportere seg fra a til b under en pandemi.

Men som du ser er det privatpersoner som til nå har blitt presentert regningen for pandemien. MDG er fortsatt regjerende parti i Oslo.  

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør d.. Har generell angstlidelse og får angst av nesten alt. 

Anonymkode: 97a86...ab3

Så flere tusen nordmenn skal dø slik at du får tilfredsstilt dine angstbehov.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bøter og fengsel sikkert. 

Anonymkode: 2c888...97f

Ja, særlig for å "bryte" en anbefaling, hvis det er det det ender opp med.. 

Skrevet
4 minutter siden, Iceman skrev:

Angst er en sykdom, ikke et behov. Folk har dødd av angstanfall før. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angst er en sykdom, ikke et behov. Folk har dødd av angstanfall før. 

Kilde på at folk har dødd av angstanfall?

»Even though panic attacks can feel like a heart attack or other serious condition, it will not cause you to die. However, panic attacks are serious and need to be treated»

https://www.healthline.com/health/can-anxiety-kill-you#9

«The only way that a panic attack could prove fatal is if it caused someone to have a fatal fall while fainting or led to them make dangerous choices.»

https://www.medicalnewstoday.com/articles/can-you-die-from-a-panic-attack#can-you-die

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kilde på at folk har dødd av angstanfall?

»Even though panic attacks can feel like a heart attack or other serious condition, it will not cause you to die. However, panic attacks are serious and need to be treated»

https://www.healthline.com/health/can-anxiety-kill-you#9

«The only way that a panic attack could prove fatal is if it caused someone to have a fatal fall while fainting or led to them make dangerous choices.»

https://www.medicalnewstoday.com/articles/can-you-die-from-a-panic-attack#can-you-die

Det siste du skriver. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Iceman skrev:

Haha hva faen? Flere tusen nordbenn dør ikke om hun ikke bruker munnbind. Tro meg INGEN kommer til gå med munnbind!! Undersøkelse som jeg kan linke hvis jeg finner sier at nesten 20% hadde nektet å gå med munnbind. Er jo svindyrt og ekstremt ubehagelig. Og ingen har brukt munnbind hittil og 200 stk har dødd.

slappav herregud

Anonymkode: 59002...c33

Skrevet
15 minutter siden, Iceman skrev:

https://www.tv2.no/a/11579669/

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste du skriver. 

Da dør du ikke av selve angstanfallet, og dette er da en potensiell konsekvens av enhver besvimelse. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha hva faen? Flere tusen nordbenn dør ikke om hun ikke bruker munnbind. Tro meg INGEN kommer til gå med munnbind!! Undersøkelse som jeg kan linke hvis jeg finner sier at nesten 20% hadde nektet å gå med munnbind. Er jo svindyrt og ekstremt ubehagelig. Og ingen har brukt munnbind hittil og 200 stk har dødd.

slappav herregud

Uff, ja, det er viktig å ikke kjenne noe på ubehag i livet. Ekstremt ubehagelig er det for de færreste. Deler av helsepersonell bruker munnbind hver dag, tilnærmet hele arbeidsdagen, uten å sutre. Har aldri hørt en tannlege eller kirurg klage over hvor ubehagelig munnbind er.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uff, ja, det er viktig å ikke kjenne noe på ubehag i livet. Ekstremt ubehagelig er det for de færreste. Deler av helsepersonell bruker munnbind hver dag, tilnærmet hele arbeidsdagen, uten å sutre. Har aldri hørt en tannlege eller kirurg klage over hvor ubehagelig munnbind er.

Ok men hun er vel verken sykepleier eller tannlege som har valgt selv et yrke der man bruker munnbind

• Liker 1
  • Opprett ny...