Gå til innhold

Blir det munnbind påbud likevel?

Fremhevede innlegg

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må man ta lappen. Ikke bare se hindringer nå🤭

Anonymkode: 9bc6f...c3f

Mange som jobber i sentrum av de store byene her til lands har ikke tilgang til parkeringsplass i nærheten av der de jobber. Ergo MÅ man ta kollektivt til jobb, selv om man både har bil og førerkort- når avstanden er for lang til å sykle/ gå.

Anonymkode: 04dc8...647

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er dette med munnbind blitt en slags sutteklut folk klamrer seg til for å tro på at det skal gå bra? Det er jo mange land med munnbindpåbud mange steder og fortsatt skyhøye smittetall. Og etter at pandemien er over blir vel folk redde for å ta dem av seg igjen. 

Anonymkode: c7dcd...31e

Er det bittert å ta feil om enda et tiltak vi "bedrevitere" har sagt i lang tid at Norge til slutt kommer til å innføre? Jeg begynner å miste tellingen for hvor mange saker det gjelder nå.

Anonymkode: 03b13...57f

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bittert å ta feil om enda et tiltak vi "bedrevitere" har sagt i lang tid at Norge til slutt kommer til å innføre? Jeg begynner å miste tellingen for hvor mange saker det gjelder nå.

Anonymkode: 03b13...57f

Bagatelliseringsbrigaden burde vel egentlig bare flytte til Sverige siden de hater enhvert tiltak. Er ikke så stor fan av tiltak innenlands selv heller men når myndighetene har invitert smitten inn i landet ved hjelp av manglende grensekontroll er det ingen annen løsning nå. Hadde vært bedre om man hadde hatt reell karantene ved ankomst. Man har hatt over et halvt år på å bygge karantenefasiliteter.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Iceman skrev:

Det er en enkel løsning på det, å kjøpe seg bil.

Fordi alle har jo råd til å kjøpe bil. Og selv om man kanskje har råd til å kjøpe en skal man også ha økonomi til vanlige drift og vedlikeholdskostnader som bil fører med seg. Forsikring, drivstoff, bompenger, parkeringsavgifter, reparasjoner og evt bil lån. Noen bor et sted uten tilgjengelig parkering også/må leie parkering.

Hvis man i snitt bruker litt over 750 kr for mndskort i Oslo feks, så er det mye rimeligere enn å ha bil. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange som jobber i sentrum av de store byene her til lands har ikke tilgang til parkeringsplass i nærheten av der de jobber. Ergo MÅ man ta kollektivt til jobb, selv om man både har bil og førerkort- når avstanden er for lang til å sykle/ gå.

Anonymkode: 04dc8...647

Ikke bare det. Tar jo evigheter å kjøre inn og ut til Oslo sentrum i rush tiden med bil. Kan fort bruke mellom 1 t og 1t 30 min i kø selv om avstanden mellom hjem og jobb er 15 min opprinnelig. En annen ting er bompenger ut/inn hver eneste dag. Det blir fort dyrt.

Bussene har i alle fall eget kjøre felt og man kommer raskere fra A til B i rush tiden enn man gjør med bil.

• Liker 1
Gjest CrystalGold
Skrevet
1 minutt siden, tussi84 skrev:

Ikke bare det. Tar jo evigheter å kjøre inn og ut til Oslo sentrum i rush tiden med bil. Kan fort bruke mellom 1 t og 1t 30 min i kø selv om avstanden mellom hjem og jobb er 15 min opprinnelig. En annen ting er bompenger ut/inn hver eneste dag. Det blir fort dyrt.

Bussene har i alle fall eget kjøre felt og man kommer raskere fra A til B i rush tiden enn man gjør med bil.

Pluss, det er ikke lett å få tatt førerkortet akkurat nå for tiden heller.

Skrevet

Kommer aldri til å bli påbudt å bruke munnbind i Norge!

Anonymkode: 2b52a...db2

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Badbunny skrev:

Leste noe om at 17% ellerno svarte på en undersøkelse at de nekter å gå mes munnbind hvis det blir påbudt

Why? Hadde ønsket en begrunnelse på det. Hva er det som er så farlig med munnbind at man faktisk nekter?

• Liker 1
Skrevet

Faen. Jeg klarer ikke å bli tildekket sånn uten skikkelig panikkangst. Panikkangst er utrolig utmattende. Jeg må være ute blant folk, har ikke mulighet til å isolere meg hjemme. Det må være andre som reagerer sånn?

Anonymkode: f3368...f37

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Humle Brumle skrev:

Why? Hadde ønsket en begrunnelse på det. Hva er det som er så farlig med munnbind at man faktisk nekter?

Det er ikke farlig, men det koster penger, det medfører et visst ubehag, og det er ingenting som tyder på at bruk av munnbind kan hindre nye smitteutbrudd. Munnbind har vært påbudt i Kina, Sør-Korea, Japan, California, Spania, Frankrike, Belgia osv. I samtlige land har det vært langt større utbrudd i sommer enn i for eksempel Norge og Danmark, som ikke har hatt munnbindpåbud.

Anonymkode: a6e2e...325

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Humle Brumle skrev:

Trass, liker ikke at noen bestemmer over dem, er selv ikke redde for å bli smittet og driter derfor i om de smitter andre, Covid-19 er en konspirasjon, munnbind er en måte for mydighetene å kontrollere befolkningen osv., blablabla.

Anonymkode: 75813...2d7

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle for meg. Jeg har et gammelt engangsmunnbind liggende som jeg blir å bruke til det omtrent går i oppløsning. Jeg gidder ikke bruke penger på dette tullet.

Anonymkode: a6e2e...325

Samme her. Hvis det blir påbudt å bruke munnbind for skolebarna på bussen og for oss på butikken, vil vi bruke det samme munnbindet om igjen. Har ikke råd til ekstra utgift på flere tusen i måneden. Når politikere tillater at prisen på munnbind holdes kunstig oppe, gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 6e21c...d05

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trass, liker ikke at noen bestemmer over dem, er selv ikke redde for å bli smittet og driter derfor i om de smitter andre, Covid-19 er en konspirasjon, munnbind er en måte for mydighetene å kontrollere befolkningen osv., blablabla.

Her er det snakk om at astmaen min blir betydelig verre når jeg bruker det. Vil ikke ha tiltak som gjør meg sykere. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det snakk om at astmaen min blir betydelig verre når jeg bruker det. Vil ikke ha tiltak som gjør meg sykere. 

Det gjelder noen astmatikere, men 17% av de spurte har neppe astma/panikkangst/ptsd. 

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det forrige innlegget ditt skylder du på kostnadene.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Iceman skrev:

Det er en enkel løsning på det, å kjøpe seg bil.

Det er mange grunner til at folk ikke har bil, alt fra økonomi til at de synes de ikke har behov fordi de bor midt i sentrum, har jobb skole og barnehage rett ved siden av der de bor.

Hos andre er det fysiske sykdommer som gjør at de ikke kan kjøre bil. Jeg har epilepsi og selv om jeg ikke har så ofte anfall lengre får jeg ikke lov å kjøre bil. 

Anonymkode: 56d80...1b4

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange grunner til at folk ikke har bil, alt fra økonomi til at de synes de ikke har behov fordi de bor midt i sentrum, har jobb skole og barnehage rett ved siden av der de bor.

Hos andre er det fysiske sykdommer som gjør at de ikke kan kjøre bil. Jeg har epilepsi og selv om jeg ikke har så ofte anfall lengre får jeg ikke lov å kjøre bil. 

Anonymkode: 56d80...1b4

Ypperlig anledning til å gjøre det billigere å ha bil da siden så mange klager på å ikke ha råd til det. Her må det bare tilrettelegges. Vi ser jo nå ulempene ved å basere seg på kollektivtransport.

• Liker 1
Skrevet

Hvis folk har så sykt lyst å bruke munnbind, så gjør det da. Trenger ingen klarsignal fra regjeringen for å oppfylle fantasien deres 🤨😷

Anonymkode: 97a86...ab3

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faen. Jeg klarer ikke å bli tildekket sånn uten skikkelig panikkangst. Panikkangst er utrolig utmattende. Jeg må være ute blant folk, har ikke mulighet til å isolere meg hjemme. Det må være andre som reagerer sånn?

Anonymkode: f3368...f37

Jeg gjør d.. Har generell angstlidelse og får angst av nesten alt. 

Anonymkode: 97a86...ab3

Skrevet
8 minutter siden, Iceman skrev:

Ypperlig anledning til å gjøre det billigere å ha bil da siden så mange klager på å ikke ha råd til det. Her må det bare tilrettelegges. Vi ser jo nå ulempene ved å basere seg på kollektivtransport.

Men det er jo folket selv som har stemt på nissene i MDG og latt dem rasere Oslo. Folk få skylde seg selv. 

• Liker 1
  • Opprett ny...