Gå til innhold

Blir det munnbind påbud likevel?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forstått det slik at det kun blir påbudt på offentlig transport.

Anonymkode: 74dfa...d2c

Meningsløst hvis det ikke blir påbudt i butikker. Offentlig transport kan man lett ungå, det heter bil.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo lov og mulig å benytte munnbind selv om det hverken er påbudt eller sterkt anbefalt.

Ut fra hvor mange som sier/skriver at de ønsker et påbud er det merkelig få som bruker det selv. Har sett kun en person, den siste uken, som har brukt munnbind.

Så hvorfor benytter ikke de munnbind, de som skriver at det burde bli påbudt å bruke det?

Anonymkode: 1396f...2f0

Det samme lurer jeg på. De er voldsomt for dette, fordi det er så viktig, men å bruke det selv før alle andre, nei og nei.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Iceman skrev:

Meningsløst hvis det ikke blir påbudt i butikker. Offentlig transport kan man lett ungå, det heter bil.

Mange som ikke har bil.

• Liker 8
Skrevet

Det er mye som tyder på at butikker ikke er et sted hvor det spres mye smitte.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Example skrev:

Det samme lurer jeg på. De er voldsomt for dette, fordi det er så viktig, men å bruke det selv før alle andre, nei og nei.

Vanlige munnbind har mye mindre effekt når det kommer til å beskytte brukeren. Det beskytter mest de andre. For at munnbind skal være virksomme må alle bruke de.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som ikke har bil.

Det er en enkel løsning på det, å kjøpe seg bil.

• Liker 1
Skrevet

Det er en enkel løsning på det, å kjøpe seg bil.

Det er mange som ikke har billappen.

Anonymkode: e1003...e6b

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel vel, nå er det slik at vi har lokale utbrudd igjen så da kan det være greit å gjøre det man kan for å unngå kollektivtransport med mindre man må møte på jobb og ikke har lappen.

Poenget mitt var uansett at det er en større andel av befolkningen som må innom matbutikker enn som må bruke kollektivtransport.

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo lov og mulig å benytte munnbind selv om det hverken er påbudt eller sterkt anbefalt.

Ut fra hvor mange som sier/skriver at de ønsker et påbud er det merkelig få som bruker det selv. Har sett kun en person, den siste uken, som har brukt munnbind.

Så hvorfor benytter ikke de munnbind, de som skriver at det burde bli påbudt å bruke det?

Anonymkode: 1396f...2f0

Fordi det ikke hjelper om jeg er den eneste på bussen/ trikken som bruker det, da det hovedsakelig beskytter de rundt meg mot evt smitte. Skal det ha en beskyttende effekt for alle, må alle bruke det. 

Anonymkode: 04dc8...647

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Iceman skrev:

Vanlige munnbind har mye mindre effekt når det kommer til å beskytte brukeren. Det beskytter mest de andre. For at munnbind skal være virksomme må alle bruke de.

Egoisme rett og slett. "Alle andre må gå med det for min skyld, og først da vil jeg bruke et selv. "

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Iceman skrev:

Vel vel, nå er det slik at vi har lokale utbrudd igjen så da kan det være greit å gjøre det man kan for å unngå kollektivtransport med mindre man må møte på jobb og ikke har lappen.

Poenget mitt var uansett at det er en større andel av befolkningen som må innom matbutikker enn som må bruke kollektivtransport.

Selvfølgelig, men det finnes de som MÅ bruke kollektivtransport for å kunne f.eks handle matvarer, de som rett og slett er for dårlige til beins må jo det. Å noen må jo bruke kollektivtransport for å komme seg på jobb/skole. Men selvfølgelig de som har bil bør bruke bil, uansett.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Example skrev:

Egoisme rett og slett. "Alle andre må gå med det for min skyld, og først da vil jeg bruke et selv. "

Nei, det er heller "Staten må komme med påbud slik at alle er beskyttet". Det er det eneste som ville virket i dette landet.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, men det finnes de som MÅ bruke kollektivtransport for å kunne f.eks handle matvarer, de som rett og slett er for dårlige til beins må jo det. Å noen må jo bruke kollektivtransport for å komme seg på jobb/skole. Men selvfølgelig de som har bil bør bruke bil, uansett.

Da må de jo innom en matbutikk, da kan de like gjerne fortsette å ha munnbindet på til de har gått av bussen på vei hjem.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Iceman skrev:

Nei, det er heller "Staten må komme med påbud slik at alle er beskyttet". Det er det eneste som ville virket i dette landet.

Ja, det er ikke så rart når folk, mot sin egen overbevisning, nekter å gå med et plagg de er skråsikre på vil hjelpe.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Iceman skrev:

Munnbind har ikke hindret smitteutbrudd i Spania, Belgia, California, Tyskland, Japan, Sør-Korea osv. Å tro at munnbind vil ha noen merkbar effekt er naivt.

Anonymkode: a6e2e...325

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Munnbind har ikke hindret smitteutbrudd i Spania, Belgia, California, Tyskland, Japan, Sør-Korea osv. Å tro at munnbind vil ha noen merkbar effekt er naivt.

Anonymkode: a6e2e...325

Munnbind reduserer smitte hvis mange nok bruker det. Er det fullt utbrudd er det ikke nok i seg selv. Det er også verdt å merke at de land der munnbind brukes som har vært mest vellykket hittil under pandemien er land der det ble tatt i bruk tidlig før smitten hadde spredt seg overalt, det er og land der man ikke protesterte mot munnbind påbud. Kun asiatiske land passer til den beskrivelsen. 

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Example skrev:

Ja, det er ikke så rart når folk, mot sin egen overbevisning, nekter å gå med et plagg de er skråsikre på vil hjelpe.

Ikke bare beskytter det for dårlig når kun én i hele butikken bruker det men har hørt nok om folk som blir plaget når de går med det. Tilfeldige tullinger som begynner å spørre hvorfor de har munnbind på og folk som stiller seg og tar bilde.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Iceman skrev:

Ok, så du er bare nok en egoist. Du vil at resten av verden skal ha dugnad for å beskytte deg, mens du ikke gidder å prøve en gang. Dette er jo latterlig. 

Anonymkode: bd329...fbe

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så du er bare nok en egoist. Du vil at resten av verden skal ha dugnad for å beskytte deg, mens du ikke gidder å prøve en gang. Dette er jo latterlig. 

Anonymkode: bd329...fbe

Så sant!! Får være grenser for egoisme

Anonymkode: 59002...c33

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da må man ta lappen. Ikke bare se hindringer nå🤭

Anonymkode: 9bc6f...c3f

• Liker 2
  • Opprett ny...