Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du noen gode tips? Jeg har skjegg på innsiden og baksiden av låra + langt utover bikinilinjen. Blir såå sårt, stygt og vondt når jeg barberer. Masse røde stygge merker og mørke hårsekker. Voksing blir også et helvetes utslett med byller/kviser. Skal ta laser om ca 1 år. Del dine beste tips!🙏🏻 Jeg bruker foundation når jeg mååå vise litt lår/legg. 

Anonymkode: f897e...161

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær stolt av deg selv og din kropp. Lær deg å leve med det slik som det er. 

Anonymkode: 5a497...52a

• Liker 5
Skrevet

What? Du bruker ikke foundation på lårene? Det er bare hår.. vi har alle hår på kroppen. Ikke alle fjerner håret på lårene

Gjest Lisa Rowe
Skrevet

Har du prøvd sukkervoks? Har hørt at det skal være skånsomt. Ellers synes jeg det er synd at du skjemmes sånn av dette, men jeg vet at når man er usikker på noe så nytter det ikke å diskutere imot det. Vi har alle våre usikkerheter. 

Skrevet
2 minutter siden, WhiteSwan skrev:

What? Du bruker ikke foundation på lårene? Det er bare hår.. vi har alle hår på kroppen. Ikke alle fjerner håret på lårene

Folk flest har dun/lyse hår på leggene med ganske stor avstand fra hvert hårstrå. Jeg har skjegg!! Det stopper ikke å vokse ved en viss lengde som med andre.

• Liker 1
Skrevet

Dytt. Trenger råd. Er det virkelig kun jeg som har det sånn? Kan legge til at jeg er 24 år. Norsk. Lys hud, mørkt hår. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dytt. Trenger råd. Er det virkelig kun jeg som har det sånn? Kan legge til at jeg er 24 år. Norsk. Lys hud, mørkt hår. 

Jeg har hår på lårene, og masse i bikinilinja, og på leggene og tærne osv. Jeg har også lys hud, blond på hodet, men har svarte hår på beina. Jeg vet hvor fortvilende det kan være.

Når du sier at du har prøvd voks, mener du da at du har vokset selv hjemme, eller at du har gått til salong og fått hudpleier til å gjøre det? Det er stor forskjell på kvaliteten på hjemmevoks og det de bruker på salong, så hvis du ikke har prøvd det vil jeg anbefale deg å kote på deg salongvoks. Husk å skrubbe på forhånd, da reduserer du risiko for inngrodde hår og nupper.

Anonymkode: e87b4...02f

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hår på lårene, og masse i bikinilinja, og på leggene og tærne osv. Jeg har også lys hud, blond på hodet, men har svarte hår på beina. Jeg vet hvor fortvilende det kan være.

Når du sier at du har prøvd voks, mener du da at du har vokset selv hjemme, eller at du har gått til salong og fått hudpleier til å gjøre det? Det er stor forskjell på kvaliteten på hjemmevoks og det de bruker på salong, så hvis du ikke har prøvd det vil jeg anbefale deg å kote på deg salongvoks. Husk å skrubbe på forhånd, da reduserer du risiko for inngrodde hår og nupper.

Problemet er vel at jeg ikke har latt en sjel oppdage hårproblemet mitt på beina. Hindrer meg i å få en skikkelig kjæreste bl.a. Vil ikke engang at hudpleier eller lege skal se det. Har satt meg et mål om å gjennomføre laser neste år da. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tusen takk for svar forresten! Greit å vite at jeg ikke er alene. Skal vurdere voksing profesjonelt! Er livredd å møte noen bekjente eller andre på min alder. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tusen takk for svar forresten! Greit å vite at jeg ikke er alene. Skal vurdere voksing profesjonelt! Er livredd å møte noen bekjente eller andre på min alder. 

Det er din frykt for hva andre vil tenke som er den største bremsen. Tro meg, de som jobber med dette har sett verre, og de jobber med dette fordi de trives med det og er interessert i det, ikke fordi de vemmes av at folk har hår. Og, én ting til; det er SÅ mange flere kvinner som har uønsket hårvekst enn det man hører om, det er mer tabu å snakke om kroppshår enn om menstruasjon, avføringsproblemer, vorter og neglsopp til sammen av en eller annen merkelig grunn.

Start med å sjekk ut nettsidene til en hudpleiesalong der du bor, se på prislisten deres. Der vil du se at voksing av lår, bikinilinje, mage, rygg, hake, overleppe osv står på listen, helt normalt plassert blant massasjer og ansiktsbehandlinger. Det er fordi det er et (stort) marked for dette. Tål din egen skam den første gangen, så vil du oppleve at det ikke er så pinlig som du ser for deg, og jeg lover deg, resultatet blir SÅ mye bedre enn det du får til selv hjemme. 

Og du, hvis du møter noen du kjenner kan du si at du er der for å vokse bena. Av en eller annen grunn vil de fleste da tenke leggene, og av en eller annen merkelig grunn synes mange det er mindre flaut enn lårene.

Sist, men ikke minst, begynn å tenke på dette som en naturlig del av kroppen din "jaja, sånn funker den kroppen jeg ble tildelt". Jeg mener ikke du skal elske alt og gå "full busk" hvis du ikke vil, men ikke hat naturlige prosesser i kroppen din, det er det bare du som taper på.

Lykke til med voksing og laserbehandling, håper du får et litt mer avslappet forhold til kroppshårene dine.

• Liker 3
Skrevet

Dette er mer normalt enn hva folk tror! Men de fleste fjerner jo hårene, så ingen får vite om det. Forstår godt at det er vanskelig, samfunnet har blitt slik at kvinner skal være tilnærmet hårløse. Tror det blir vanskelig å gjøre noe med i vår tid... så spander gjerne på det laser, men prøv å ikke skam deg, da det er like normalt som å ha lite/lyse hår!:) Hilsen tidligere hudpleier. 

Anonymkode: 21ce8...029

• Liker 1
Skrevet

Det er folk som går og vokser hele kjønnsorganene sine.. Da har de nok sett ben som dine også. 

Er det ikke slik at jo mer du vokser, jo færre hår kommer det ut igjen?

Anonymkode: 36b27...996

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg laget tidligere et innlegg med tanke på slanking og overvekt, men da skulle man plutselig ikke være fornøyd med egen kropp..

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Er 22, norsk, mørk hår og sliter akkurat med det samme! + veiviser + litt hår ved korsryggen 😖😖 Har masse arr, røde/blå prikker og det vokser ut NESTE DAG. 

Har ingen tips, men du er IKKE alene om det!! Skal selv ta laser når jeg har råd til det.  Føler at vox hjelper MYE mer enn barbering, får ikke inngrodd hår av det og senere arr. 

Anonymkode: 32a0e...857

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Lett for deg å si når det er sommer og du ikke sliter med det samme 🙄🙄

Du hadde tvilsomt vært «stolt» over kroppen din om du hadde masse inngrodde hår/arr/mørke flekker rundt baksiden av lårne, navelen, korsryggen og bikinilinjen! 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 22, norsk, mørk hår og sliter akkurat med det samme! + veiviser + litt hår ved korsryggen 😖😖 Har masse arr, røde/blå prikker og det vokser ut NESTE DAG. 

Har ingen tips, men du er IKKE alene om det!! Skal selv ta laser når jeg har råd til det.  Føler at vox hjelper MYE mer enn barbering, får ikke inngrodd hår av det og senere arr. 

Takk for svar. Går du noe i shorts, skjørt eller kjole? Jeg passer på at kjolene mine rekker ned til midten av leggen, får heelt angst om noen står bak meg når jeg har på noe kortere der låra viser🙈 Nå har jeg en periode unngått voksing, fordi jeg fikk så mye knallrødt utslett. Nesten som stikkende hårstubber + foundation blandet med litt krem føles bedre. Tror jeg skal forsøke litt mer forskjellig voks! Tips til merker?☺️

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg aldri begynte å barbere lårene. Høres veldig kjipt ut å ha det sånn. Har ingen gode tips, dessverre, annet enn kanskje du kan begynne med epilator istedenfor? Da vil det ta lengre tid før de kommer tilbake, og vil etter hvert bli mykere.

Skrevet
2 minutter siden, Utelukke skrev:

Jeg er så glad for at jeg aldri begynte å barbere lårene. Høres veldig kjipt ut å ha det sånn. Har ingen gode tips, dessverre, annet enn kanskje du kan begynne med epilator istedenfor? Da vil det ta lengre tid før de kommer tilbake, og vil etter hvert bli mykere.

Tror egentlig ikke barberingen har noe med saken å gjøre. Mer som mannlig skjeggvekst, det vokser og vokser.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror egentlig ikke barberingen har noe med saken å gjøre. Mer som mannlig skjeggvekst, det vokser og vokser.. 

Ikke mine lår, legghårene mine vokser og vokser pga. barbering. Lårhåret derimot er blondt og mykt nærmest usynlig.

Skrevet

Jeg får svære vonne byller hvis jeg barberer/vokser bikinilinje og rumpe. Hårfjerningskrem er det eneste som funker her. Håret blir ikke så stikkete når det vokser ut igjen heller. 

Anonymkode: b7ebd...f9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...