Kajo Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Skjermen på min ultrabook har begynt å flakke. Vil ikke kalle det helt for blinking, er mindre/raskere enn det. Det som gjør meg litt stuss er at så lenge laderen står i så er skjermen helt fin, mens den begynner å flakke når jeg kjører pc'en kun på batteri. Det er for øvrig helt uavhengig om jeg har fullt eller nesten tomt batteri. Forslag til hva som kan være grunnen og om det er mulig å få gjort noe med?
newman01 Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Strømsparingsfunksjon når den ikke går på nettstrøm? Lav oppdateringsfrekvens på skjermen? Kjører skjermen på 24/30Hz med kun batteridrift?
Kajo Skrevet 12. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2020 6 hours ago, newman01 said: Strømsparingsfunksjon når den ikke går på nettstrøm? Lav oppdateringsfrekvens på skjermen? Kjører skjermen på 24/30Hz med kun batteridrift? Hmm.. Takk for forslag. Fant ut at skjermen var innstilt på 40Hz både med batteridrift og kabel. Fant ikke noen strømsparingsfunksjon på skjerm annet enn hvor lang tid det skulle ta før den går i dvalemodus, men her kan det godt være jeg ikke har funnet riktig sted for å finne dette. Kjørte en systemoppdatering nå, og det virket som en større oppdatering. Skjerme flakket voldsomt rett før, men nå har den holdt seg i et par minutter uten kabel i, så kanskje det var alt som skulle til. Den er snart 4 år gammel, men håper den skal holde en stund til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå