AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #41 Skrevet 12. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle pest spre seg? Det er en bakteriell sykdom og vi har vel antibiotika? For å svare på spørsmålet tror jeg det blir lokale nedstegninger her og der til ulike tidspunkt. For at det skal ha noen virkning ser jeg ikke bort i fra at vi får reiserestriksjoner også innenlands. Det virker som om vi blir anbefalt å bruke munnbind, i allefall i kollektivtrafikken. Kanskje også i butikker eller offentlige rom? Hjemmekontor vet vi fungerer så lenge folk slipper unna barna sine. Jeg tror også at folk kommer til å tilbringe mer tid hjemme og i naturen heller enn på barer, resturanter, flyplasser, kino - steder der det samles folk på et avgrenset område. Det gjør at vi nok kommer til å se flere konkurser og bedrifter som sliter. Noen av disse vil evne å tilpasse seg, andre ikke. Vaksine tror jeg ligger lengre frem i tid, om det i det heletatt kommer en vaksine. Vaksinen blir en knapp ressurs som hele verden vil ha, dermed går det nok politikk i denne. Jeg tror Russlands utspill om at de allerede har en vaksine er propaganda. Anonymkode: 600bc...200 Det må en skikkelig hestekur til med antibiotika for å ta knekken på den. Så da gjelder det å ikke være resistent. Anonymkode: ce16a...a58
Gjeste mann Skrevet 12. august 2020 #42 Skrevet 12. august 2020 Det blir litt økning i smitte, kanskje opp mot 30 pr 100.000 innbyggere. Og så klart en del strengere tiltak. Frykten hos folk blir bare verre og verre, det nærmer seg en massesuggesjon der koronafrykten kommer til å dominere hverdagen til svært mange. Øvrige helseutfordringer bryr man seg mindre om. Tonen i sosiale media og her på KG blir enda tøffere. Økning i arbeidsledigheten. Rundt om i Norge dukker det opp smitttevernoverleger og ordførere med latente autoritære gener som innfører lokale nedstenginger. At helsevesenet har god kontroll og nesten ingen Covid-19 innlagt på sykehus bryr ikke media eller folk flest seg om. De er kun opptatt av smittetall. Sånn cirka. 2
LadyLemon Skrevet 12. august 2020 #43 Skrevet 12. august 2020 De gjør vel alt annet enn å stenge barnehagen for alle unntatt de som MÅ være på jobb, for folk klarer jo ikke å ha ungene sine selv. 1
Gjeste mann Skrevet 12. august 2020 #44 Skrevet 12. august 2020 10 minutter siden, LadyLemon skrev: De gjør vel alt annet enn å stenge barnehagen for alle unntatt de som MÅ være på jobb, for folk klarer jo ikke å ha ungene sine selv. Litt sånn som dette: 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #45 Skrevet 12. august 2020 28 minutter siden, LadyLemon skrev: De gjør vel alt annet enn å stenge barnehagen for alle unntatt de som MÅ være på jobb, for folk klarer jo ikke å ha ungene sine selv. For en nedrig kommentar. Du må gjerne slenge dritt om de som sender ungene sine i barnehagen for å jobbe, men da håper jeg du også godtar en ganske annen levestandard enn den vi har idag. Anonymkode: b116b...fc4 1
LadyLemon Skrevet 12. august 2020 #46 Skrevet 12. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: For en nedrig kommentar. Du må gjerne slenge dritt om de som sender ungene sine i barnehagen for å jobbe, men da håper jeg du også godtar en ganske annen levestandard enn den vi har idag. Anonymkode: b116b...fc4 Er ikke det jeg snakker om i det hele tatt, det jeg snakker om er at de (vi, faktisk) som har barnehagebarn og mulighet til å holde dem hjemme bør gjøre det, selv om det går ut over produktiviteten på hjemmekontoret. I en overgangsfase, under en pandemi, for da holder man både barna til de som MÅ jobbe ute av hjemmet og de som jobber i barnehage tryggere.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #47 Skrevet 12. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en nedrig kommentar. Du må gjerne slenge dritt om de som sender ungene sine i barnehagen for å jobbe, men da håper jeg du også godtar en ganske annen levestandard enn den vi har idag. Anonymkode: b116b...fc4 Ikke meg som skev men jeg hadde gladelig gått ned i levestandard for at folk skal oppdra ungene sine selv. Jeg syns det er helt VILT at folk sender barn i barnehagen fra de er knappe 1 år gamle #SovietStyle Anonymkode: 600bc...200
Fremhevede innlegg