Gå til innhold

Kan jeg bruke solfaktor 15 i ansiktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en solkrem fra Piz Buin, faktor 15. Tenkte å smøre den over hele kroppen + ansiktet. Går det? Jeg har en ålreit grunnfarge :) 

Anonymkode: 0be71...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med "går det"? Det er jo bare å kline den i trynet, det..? 

Om du mener "kommer jeg til å bli solbrent", så kommer det selvsagt an på hvor sterk stråling det er du er, hvor lenge du oppholder deg i den, og hvor lett du har for å bli solbrent. Stråling der du er finner du ganske mange steder på nett om du googler. 

Anonymkode: 0cf4e...54e

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "går det"? Det er jo bare å kline den i trynet, det..? 

Om du mener "kommer jeg til å bli solbrent", så kommer det selvsagt an på hvor sterk stråling det er du er, hvor lenge du oppholder deg i den, og hvor lett du har for å bli solbrent. Stråling der du er finner du ganske mange steder på nett om du googler. 

Fordi jeg har hørt folk bruke høyere solfaktor på ansiktet enn kroppen av en eller annen grunn :) 

Skrevet

Piz Buin solkrem for kroppen er alt for fet for min hud, så jeg får skikkelig oljete hud og kviseutbrudd om jeg bruker den i ansiktet.

Angående faktor, så bruker jeg samme på kropp og i ansikt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har hørt folk bruke høyere solfaktor på ansiktet enn kroppen av en eller annen grunn :) 

Det er fordi solkrem beskytter huden mot for tidlig aldring. Jo høyere faktor, jo mer beskyttelse også mot rynker og pigmentflekker. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Taluno skrev:

Piz Buin solkrem for kroppen er alt for fet for min hud, så jeg får skikkelig oljete hud og kviseutbrudd om jeg bruker den i ansiktet.

Angående faktor, så bruker jeg samme på kropp og i ansikt.

Hvordan er den på kroppen? 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er den på kroppen? 

Har ikke testet den på noen år nå, sluttet å bruke den fordi den var så klissete.

Skrevet

"alle" vet jo at man burde bruke spf 50 spesielt i ansiktet, hele året - for å forhindre fotoaldring og skadet hud. Ingen brunfarge er verdt rynker.

Men om du ikke bryr deg om det og huden din, så kjør på.

Anonymkode: b81f2...e35

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...