Gå til innhold

Ny seng


Riiv

Anbefalte innlegg

Hei :)

jeg og samboeren min er på jakt etter ny seng. Løsningen vi har nå er to billige ikea rammemadrasser festa sammen, med memoryfoam overmadrass. Den har funka ok, men ikke den beste å ligge i. 

Derav er vi på leitern etter ny seng, og lurer på om dere har noe erfaring med kontinentalsenger til 10 000 eller mindre? Ser Jensen eller Svane er sterkt anbefalt, men de blir dessverre for dyre for oss (selv på tilbud). 

Har testet Dunvik fra Ikea, og syntes den i første omgang var best av de på utstilling der. Noen som har testa den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt hva som er en god seng. Noen liker faste senger, andre liker myke. Kroppsvekt og kroppsfasong har også mye å si. 

Jeg og mannen har helt ulik preferanse og kroppsform, og endte opp med hver vår rammemadrass av ulik type fra ikea. Nå har jeg en som støtter timeglassfiguren min, mens han har en i følge meg knallhard treplanke å ligge på. 

Anonymkode: 3a1d6...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forstår det varierer veldig fra person til person. Hvilke rammemadrass fra Ikea har dere? Vi har også ganske forskjellig kroppsfasong + vekt, så må nok ha en seng som kan tilpasses til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Riiv skrev:

Ja, forstår det varierer veldig fra person til person. Hvilke rammemadrass fra Ikea har dere? Vi har også ganske forskjellig kroppsfasong + vekt, så må nok ha en seng som kan tilpasses til dette. 

Min heter muligens Stavanger? Noe på S, den var vel en av de dyreste de hadde. Husker ikke hva mannen gikk for. Men man må jo nesten prøve selv. 

Anonymkode: 3a1d6...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doug Heffernan
9 minutter siden, Riiv skrev:

Hei :)

jeg og samboeren min er på jakt etter ny seng. Løsningen vi har nå er to billige ikea rammemadrasser festa sammen, med memoryfoam overmadrass. Den har funka ok, men ikke den beste å ligge i. 

Derav er vi på leitern etter ny seng, og lurer på om dere har noe erfaring med kontinentalsenger til 10 000 eller mindre? Ser Jensen eller Svane er sterkt anbefalt, men de blir dessverre for dyre for oss (selv på tilbud). 

Har testet Dunvik fra Ikea, og syntes den i første omgang var best av de på utstilling der. Noen som har testa den? 

Vist du bor i nærheten av der dem leverer

https://mobelmann1.no/svane-kontinental-senger/svane-elegance-kontinentalmadrass-150x200-cm-p2441.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min heter muligens Stavanger? Noe på S, den var vel en av de dyreste de hadde. Husker ikke hva mannen gikk for. Men man må jo nesten prøve selv. 

Anonymkode: 3a1d6...761

Takk for svar :) har i utgangspunktet lyst på kontinental, men mulig det beste er å gå for en slik løsning igjen (med bedre madrasser, slik som dere). Skal sjekke den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at Svane holder i maaaange år (vår er like god som ny etter 10 år). Kan du si det samme om IKEA-madrassene tror du? Det blir ikke så billig allikevel om dere må kjøpe ny madrass allerede om 5 år igjen. 

Anonymkode: 89619...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doug Heffernan
11 timer siden, Riiv skrev:

Ser jo ut som en god deal! Ser butikken er i Notodden, som dessverre kanskje blir for langt unna. Takk for tips uansett!

Dem leverer inn til Oslo gratis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte akkurat ny seng (endte med Wonderland VIP til 20k på salg). Jeg leste mye i prosessen, fant ut at de billigste kontinentalsengene ofte ikke har skikkelig madrass i bunn (men tom ramme eller lignende), og er dermed egentlig ca. samme som en «vanlig seng».
Personlig hadde jeg nok da gått for annen type seng som evt. kan brukes som gjesteseng senere, og så investert i dyrere kontinentalseng om noen år (om dere har utsikt for bedre økonomi da). Lykke til ☺️

 

Anonymkode: 95e47...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...