Gå til innhold

Når ghosting er eneste alternativ

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen ganger greit å ghoste folk? Altså, jeg har gjort det nå og føler meg ikke spesielt bra, men ser seriøst ikke noen annen utvei. 

Jeg var på date med ei dame og vi hadde det trivelig vi. I ettertid har jeg funnet ut at jeg ikke er klar for å møte andre mennesker mtp at bruddet er 7 mnd ferskt. Føler jeg trenger tid til å finne litt utav ting, stikke på fjellet og egentlig bare tenke litt på meg selv. Har stort sett hele livet forpliktet meg til andre mennesker og har egentlig hatt liten tid til meg selv. 

Jeg forklarte dette til jenta at jeg syntes hun var hyggelig, men at jeg dessverre trenger mer tid for meg selv og at jeg etter daten følte at jeg ikke var helt klar for dette. Hun hadde ikke noen forståelse for dette og begynte å bli skikkelig ufin. Sa at jeg var en skikkelig player og at jeg bare brukte henne... Vi har ikke hatt sex, vi har ikke kysset, har heller ikke snakket om sex. Hvordan kan jeg da være en player? 

Jeg ble så oppgitt over svaret og gidda ikke engang å svare. Nå gidder jeg heller ikke åpne snaps hun sender for jeg gidder ikke negativ energi.

Vet at dette er umodent av meg, men hva skal jeg gjøre da? Det blir som å snakke til en vegg, og player? 

Er det ok i dette tilfellet å bare gi f i å svare? 

Anonymkode: a22c8...9bb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Dette blir ikke ghosting, du har jo forklart. Ikke føl deg forpliktet til å holde kontakten med ufine mennesker. 

• Liker 19
Gjest Melis123
Skrevet

Jeg mener også at dette ikke er ghosting. Du har forklart, og hun forstår ikke. Da er det bare å slette. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet i denne situasjonen😊

Skrevet

Det der er jo ikke ghosting? Du har sagt ifra at du ikke er interessert, da har du ikke ghostet. At du ikke svarer på ufine meldinger, har ikke noe med ghosting å gjøre. 

Ghosting er om du ikke hadde sendt den forklaringen, bare latt være å sende noe som helst til henne. 

Anonymkode: 90ee5...b5f

• Liker 1
Skrevet

Ghosting er når en plutselig slutter med kontakt der motpart ikke har kjenneskap til årsak på sånn type oppførsel.

Anonymkode: c5537...c64

• Liker 3
Skrevet

Dette er IKKE ghosting. Du har sagt fra at du ikke er interessert i noe mer, og da er det helt greit å ikke svare mer, spesielt når den andre blir ufin. Her har du gjort slt helt riktig. At noen ikke takler avslag er dessverre bare slik det er, mange menn blir også sure og ufine selv om man avslår på en pen måte. Ghosting er når man bare forsvinner uten å si noe som helst.

Anonymkode: a4bac...37c

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar dere 🙂 Da skal jeg ikke ha så veldig dårlig samvittighet ser jeg 🙂

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen ganger greit å ghoste folk? Altså, jeg har gjort det nå og føler meg ikke spesielt bra, men ser seriøst ikke noen annen utvei. 

Jeg var på date med ei dame og vi hadde det trivelig vi. I ettertid har jeg funnet ut at jeg ikke er klar for å møte andre mennesker mtp at bruddet er 7 mnd ferskt. Føler jeg trenger tid til å finne litt utav ting, stikke på fjellet og egentlig bare tenke litt på meg selv. Har stort sett hele livet forpliktet meg til andre mennesker og har egentlig hatt liten tid til meg selv. 

Jeg forklarte dette til jenta at jeg syntes hun var hyggelig, men at jeg dessverre trenger mer tid for meg selv og at jeg etter daten følte at jeg ikke var helt klar for dette. Hun hadde ikke noen forståelse for dette og begynte å bli skikkelig ufin. Sa at jeg var en skikkelig player og at jeg bare brukte henne... Vi har ikke hatt sex, vi har ikke kysset, har heller ikke snakket om sex. Hvordan kan jeg da være en player? 

Jeg ble så oppgitt over svaret og gidda ikke engang å svare. Nå gidder jeg heller ikke åpne snaps hun sender for jeg gidder ikke negativ energi.

Vet at dette er umodent av meg, men hva skal jeg gjøre da? Det blir som å snakke til en vegg, og player? 

Er du 7 år? Send en melding til henne at dere ikke passer sammen, og ønsk lykke til videre. Så sletter du henne på snap! En jente du tenker å ghoste hva pokker skal du ha henne på snap for?  Ja det er umodent av deg, og du må bli en mann! Si ifra på en fin og god måte, gå så videre. Hva hun så måtte mene om det er ikke ditt problem.

Åpne snap finn frem jenta  og skriv på chat: Vi passer ikke sammen, har ikke de rette følelsene. Ønsker de all lykke til videre". Trykk så på send knappen og sjekk at meldingen har gått igjennom. Så sletter du henne på snap. Du har gitt beskjed, og du er da en mann!  Når du så møter en kvinne videre i ditt liv og har et forhold uansett hvor i det løpet du er, så tar du slikt under 4 øyne. Da er du blitt en voksen mann :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke kalle det ghosting fordi du har gitt henne beskjed allerede. Du kan kutte kontakten fordi du ikke vil ha noe mer med henne å gjøre. Hun ble nok sur fordi hun ikke likte å bli avvist (forståelig)

Skrevet

Ja jeg har måttet ghoste. Liker det heller ikke, men når man gjentatte ganger utrykker at man ikke er intressert i noe romantisk, men likevel er det stadig mas om å finne på noe (å om jeg da er med, ender det opp med at de prøver seg på noe mer) eller sender meldinger kl 1 på natten, når man har vært svært tydelig på at det ikke finnes noe mer enn vennskapelig fra min side, da orker jeg ikke svare og fortsetter det så blokkerer jeg. Enkelte tar ikke ett hint eller vil ikke forstå.

Anonymkode: a368b...b7c

Skrevet

Så lenge man gir en forklaring er det helt greit å avslutte brått, men si noen ord om hvorfor.

Anonymkode: 5a981...7f9

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vært i samme situasjon som deg, bare at jeg har opplevd å bli «ditcha» slik du gjorde med denne damen. Synes du har opptrådt  voksent, du har sagt hva du mente og forklart deg. Samme med han jeg også datet, han sa ifra på en voksen og fin måte, jeg ble jo seff veldig lei meg da alt med han begynte å bli følelser ut av den flingen veldig fort. Men jeg var voksen nok til å forstå det. Da hun begynner å trakassere deg i ettertid slik som du gir uttrykk for at vedkommende gjør så er det IKKE ghosting å kutte ut. Og det at hun begynner slik viser egentlig bare hennes sanne jeg.. så like greit det ble som det ble! Synes  ikke du har gjort noe galt her, men noe som til stadighet overrasker meg er folk som er på datingmarkedet etter ferske brudd og som ikke er klare til å gå videre etter bruddet når det begynner å bli seriøst med dem man dater. Hvorfor er man der da, i utgangspunktet?🙈

Jeg ville ikke datet igjen før du føler du er helt klar, som han i mitt tilfelle, det ble veldig urettferdig da han var den som tok kontakt, fikk meg til å åpne seg, for så å trekke seg unna fordi han fant ut at han ikke var klar likevel. Det blir litt å leke med folk sine følelser enten man vil det eller ikke.

Endret av Erlic
Skrevet
13 timer siden, Antiviruset skrev:

Er du 7 år? Send en melding til henne at dere ikke passer sammen, og ønsk lykke til videre.

fint svar generelt dette, men i ts sitt innlegg så der du jo at han har svart henne veldig godt og vært ærlig med henne. Så du har tydeligvis ikke lest ordentlig her ;) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...