Gå til innhold

Vask/tørk maskin. Vært pengene

Fremhevede innlegg

Gjest Doug Heffernan
Skrevet

Eller holder det med en vaskemaskin og avfukter?
leste at det kan ta opptil 6 timer og at vis man skal ha sikkelig tørt tøy så kan man ikke fylle maskinen mer en 65% full.

noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Doug Heffernan
Skrevet
2 timer siden, Storebjørn skrev:

Eller holder det med en vaskemaskin og avfukter?
leste at det kan ta opptil 6 timer og at vis man skal ha sikkelig tørt tøy så kan man ikke fylle maskinen mer en 65% full.

noen med erfaringer?

Oppdatering: endte opp med en Miele kun vaskemaskin

Skrevet

Jeg har en LG kombimaskin og er veldig fornøyd med den. Den bruker vel rundt 3,5 timer på vask+tørk av laken, dynetrekk og putevar til en dobbeltseng. Veldig behagelig at man slipper å bytte maskin mellom vask og tørk. Men om man har småbarn og er avhengig av døgndrift på vaskerommet og stor tørkekapasitet ville jeg nok vurdert en skikkelig tørketrommel

Gjest Doug Heffernan
Skrevet
11 timer siden, newman01 skrev:

Jeg har en LG kombimaskin og er veldig fornøyd med den. Den bruker vel rundt 3,5 timer på vask+tørk av laken, dynetrekk og putevar til en dobbeltseng. Veldig behagelig at man slipper å bytte maskin mellom vask og tørk. Men om man har småbarn og er avhengig av døgndrift på vaskerommet og stor tørkekapasitet ville jeg nok vurdert en skikkelig tørketrommel

Får man en bra maskin til 10 000 eller må man gå for Miele. Er alene så er ikke store mengder med klær jeg vasker. 

tenkte jeg skulle gå for Miele kun vask men har ikke plass på badet til vaskemaskin og separat tørketrommel.

tenkte jeg skulle vente til black weekend, black friday å kjøpe på tilbud. 😊

Skrevet

Fungerer greit, men det er ofte forskjellig kapasitet på vask og tørk. Mao kan du ikke vaske med full maskin hvis kjører kombinert vask og-tørkeprogram.

Gjest Doug Heffernan
Skrevet
Akkurat nå, Ze.Xhx skrev:

Fungerer greit, men det er ofte forskjellig kapasitet på vask og tørk. Mao kan du ikke vaske med full maskin hvis kjører kombinert vask og-tørkeprogram.

Er det vekt som veier tørt tøy før vask slik at man ikke legger inn for mye når det skal tørkes eller veier den bare etter vask? Kan man risikere og måtte ta ut vask før tørk?

Skrevet

Jeg tror ikke maskina veier tøyet. Den som vi har bruker mye lengre tid på tørk enn estimert hvis du dytter inn for mye tøy. Det kan f.eks. stå at vask og tørk tar 5 timer, men så går det 7 timer før den er ferdig med tørkingen. Så vidt jeg har observert er det alltid tørkingen som øker i tid.

Gjest Doug Heffernan
Skrevet

Jeg tror ikke maskina veier tøyet. Den som vi har bruker mye lengre tid på tørk enn estimert hvis du dytter inn for mye tøy. Det kan f.eks. stå at vask og tørk tar 5 timer, men så går det 7 timer før den er ferdig med tørkingen. Så vidt jeg har observert er det alltid tørkingen som øker i tid.

Så det er fukt sensor i maskinen? 

Skrevet
Akkurat nå, Storebjørn skrev:

Så det er fukt sensor i maskinen? 

Jepps, det stemmer.

Gjest Doug Heffernan
Skrevet

Jepps, det stemmer.

👍😊 takk for hjelpen

Skrevet

Nei, det er ikke verdt det. Hvis du vasker flere vask på samme dagen, får du jo ikke tørket de ferdige klærne fordi vask nr 2 går i maskinen.

Anonymkode: a4923...af2

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke verdt det. Hvis du vasker flere vask på samme dagen, får du jo ikke tørket de ferdige klærne fordi vask nr 2 går i maskinen.

Anonymkode: a4923...af2

Hæ? Hvordan får du den logikken til å gå opp? Man setter på en vask+tørk kl.11 på en søndag, setter på en ny kl.13 og enda en kl.17. Eller noe sånt. Det er ikke sånn at maskinen går istykker etter hver vask. 

Alternativt kan man sette på en vask uten tørk, og sette på en ny vask+tørk mens første runde henger på tørkesnora. Ja, det går litt saktere enn når man har to separate maskiner, men det går greit nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...