Gå til innhold

Koster det å teste seg for korona ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye i så fall ? 

Anonymkode: d19d3...5d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naboen min fikk gratis test

• Liker 1
Skrevet

Gratis her jeg bor

Skrevet
Akkurat nå, trøndermann38 skrev:

Naboen min fikk gratis test

Akkurat nå, Vicar amelia skrev:

Gratis her jeg bor

Men da som en del av offentlig helsetjeneste, for eksempel ved mistanke om smitte?

Skrevet

Gratis her jeg bor. 

Skrevet

Offentlig, kommunal test skal være gratis. De sa på tv i kveld at fra førstkommende onsdag slipper man å gå via fastlege for å bli testet. Man kan teste seg ved symptomer på smitte, eller hvis man har hatt nærkontakt med noen som har fått påvist smitte. 

• Liker 1
Skrevet

Akkurat nå, Chuck skrev:

Men da som en del av offentlig helsetjeneste, for eksempel ved mistanke om smitte?

Var ikke mistanke om smitte da jeg og min mann ble testet, vi ringte bare legen og spurte, så ble timen satt opp. Det samme gjorde noen venner og andre familiemedlemmer. 

Skrevet

Det er vel gratis om du har symptomer og kan testes offentlig.

Hvis du ikke har noen symptomer og bare er nysgjerrig, må du gå privat. Rundt tusenlappen her.

Anonymkode: c52a6...3c0

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Chuck skrev:

Var ikke mistanke om smitte

Skrevet

Alt som har med slik smitte å gjøre blir dekket av staten. Samme gjelder f eks klamydia, det er også gratis😂

Anonymkode: a1f2f...7d9

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alt som har med slik smitte å gjøre blir dekket av staten. Samme gjelder f eks klamydia, det er også gratis😂

Anonymkode: a1f2f...7d9

Hvordan vet du det si...? 

Anonymkode: 1c711...fad

Skrevet

Jeg testet meg i går. Selve testen var gratis, men det ble dyrt likevel. Måtte ta taxi siden jeg ikke har bil, og måtte bruke munnbind, som koster 600,- for en pakke.

Anonymkode: 4abfd...713

Skrevet

Gratis hvis du tar det gjennom Korona-telefonen og får henvisning videre.

Koster om du drar til privat-klinikk på eget initiativ.

Anonymkode: 8f270...be6

Skrevet

Jeg testet meg for 2 uker siden. Ringte legen og sa jeg slet med tungpusthet. Hun ringte de som tester korona, de ringte meg og sa når jeg kunne komme opp dit. Dro dit, fikk utdelt maske, ble testet og dro hjem. Koster meg ingenting

Anonymkode: 33189...87b

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du det si...? 

Anonymkode: 1c711...fad

Er det noen som ikke visste det?

Anonymkode: 36ab1...90f

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal ta en test i dag faktisk, den koster sånn 150,- 

Skrevet
10 timer siden, Chuck skrev:

Koster 599,- her i Oslo. 

I offentlig regi er det gratis både i Oslo og resten av landet.

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet meg i går. Selve testen var gratis, men det ble dyrt likevel. Måtte ta taxi siden jeg ikke har bil, og måtte bruke munnbind, som koster 600,- for en pakke.

Anonymkode: 4abfd...713

Du skal ikke ta taxi eller annen offentlig transport dersom du har luftveissymptomer og skal testes.

Skrevet
21 minutter siden, Pterinochilus skrev:

I offentlig regi er det gratis både i Oslo og resten av landet.

Du skal ikke ta taxi eller annen offentlig transport dersom du har luftveissymptomer og skal testes.

Det er sant, men vanskelig å unngå dersom man ikke har bil og legevakten er langt unna.

Anonymkode: b8a74...c0b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, men vanskelig å unngå dersom man ikke har bil og legevakten er langt unna.

Anonymkode: b8a74...c0b

Har vi virkelig ikke noe opplegg for at folk enten transporteres på sikkert vis til og fra testing eller at testing foregår hjemme hos personer som ikke har bil?

• Opprett ny...