Gå til innhold

Kviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble mere plaget med kviser og gikk på apoteket og fikk hjelp til rette produkter. Er det vanlig at det blir verre før det blir bedre? 

plutselig fått underjordiske kviser. Er i 30 årene.

Anonymkode: 8f1ea...a3b

Videoannonse
Annonse
Gjest Lisa Rowe
Skrevet

Ja, noen ganger blir det verre før det blir bedre, er vel anbefalt å gi det 2-3 mnd før du bytter produkter. Om dette er et vedvarende problem vil jeg dog anbefale deg å dra til hudlege. Skulle ønske jeg gjorde det før jeg sløste tusenvis av kroner på produkter som gjerne hjalp litt på problemet, men aldri tok knekken på det.  

Skrevet
Akkurat nå, Lisa Rowe skrev:

Ja, noen ganger blir det verre før det blir bedre, er vel anbefalt å gi det 2-3 mnd før du bytter produkter. Om dette er et vedvarende problem vil jeg dog anbefale deg å dra til hudlege. Skulle ønske jeg gjorde det før jeg sløste tusenvis av kroner på produkter som gjerne hjalp litt på problemet, men aldri tok knekken på det.  

Samme her! 

Anonymkode: 2b983...df3

Skrevet
2 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Hva tar knekken på det?

Skrevet

Jeg slet lenge med kviser og kjøpte produkter fra merket dermalogica. Anbefales på det sterkeste!  Kjøpte såpe/krem/bakteriedrepende greie, og det ble mildere og mildere hver uke. Nå ca 4 mnd senere får jeg nesten aldri kviser, rødhet ble borte. Er vel ikke direkte svar på spm men hvis det du har ikke funker er det verdt å prøve ut. Er også på salg nå:) Her er lenkene til produktene: https://www.blivakker.no/product/3048104/dermalogica-clear-start-foaming-wash-177ml

https://www.blivakker.no/product/dermalogica/3093669/dermalogica-clear-start-skin-soothing-hydrating-lotion-59ml
https://www.blivakker.no/product/dermalogica/3122112/dermalogica-clear-start-breakout-clearing-booster-30ml

Anonymkode: 85b30...91e

Skrevet

Bestill time hos hudlege. Det er det beste rådet jeg kan gi deg. Jeg ventet for lenge selv, prøvde ALT uten å bli bedre. En tror at en må se SÅ ille ut for å kontakte hudlege, det stemmer ikke. 

Anonymkode: 68ad0...e7a

Skrevet

Hudpleier/hudlege kan voksenkviser. 

Anonymkode: 1f7ae...131

Gjest Lisa Rowe
Skrevet
12 minutter siden, Mumsmums skrev:

Hva tar knekken på det?

Det spørs helt på hvor alvorlig problemet ditt er, men du må absolutt ikke ha hundrevis av byller på fjeset for å få hjelp av hudlege. Er man syk, drar man til lege. Jeg tenker det burde være en selvfølge at om man sliter mye med huden, så drar man til hudlege. De har en langt bedre kompetanse til å kunne anbefale produkter til huden din enn ansatte på apotek som kun får tatt en rask titt, og de kan også skrive ut resept på medisiner om det er nødvendig. Jeg personlig hadde aldri veldig mye kviser, problemet mitt lå mer i det at jeg aldri ble kvitt de uansett hva jeg gjorde eller hvilke produkter jeg prøvde. Jeg går foreløpig på min andre isotretinoin-kur - det er det eneste som har fungert ordentlig for meg.

Skrevet
27 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Det spørs helt på hvor alvorlig problemet ditt er, men du må absolutt ikke ha hundrevis av byller på fjeset for å få hjelp av hudlege. Er man syk, drar man til lege. Jeg tenker det burde være en selvfølge at om man sliter mye med huden, så drar man til hudlege. De har en langt bedre kompetanse til å kunne anbefale produkter til huden din enn ansatte på apotek som kun får tatt en rask titt, og de kan også skrive ut resept på medisiner om det er nødvendig. Jeg personlig hadde aldri veldig mye kviser, problemet mitt lå mer i det at jeg aldri ble kvitt de uansett hva jeg gjorde eller hvilke produkter jeg prøvde. Jeg går foreløpig på min andre isotretinoin-kur - det er det eneste som har fungert ordentlig for meg.

Har heller ikke mange, men de er der alltid. Får epiduo hos legen. Funker på kvisene, men dreper huden🤦‍♀️  jeg går fra tid til annen på lange antibiotika kurer, det er eneste da jeg er kvisefri.

Gjest Lisa Rowe
Skrevet
5 minutter siden, Mumsmums skrev:

Har heller ikke mange, men de er der alltid. Får epiduo hos legen. Funker på kvisene, men dreper huden🤦‍♀️  jeg går fra tid til annen på lange antibiotika kurer, det er eneste da jeg er kvisefri.

Kjenner meg igjen i det ja. Jeg gikk også på et par runder med antibiotika og epiduo. Kvisene gikk bort mens jeg gikk på kuren, men kom alltid tilbake når jeg sluttet på den. Det er et kjent problem med antibiotika. Heldigvis fikk jeg henvisning til hudlege når legen så at antibiotika ikke hadde en permanent effekt. Isotretinoin er for de fleste det neste steget om ikke antibiotika fungerer. Isotretinoin skal som regel ta knekken på problemet permanent, men enkelte er uheldige (meg inkl) og må gå på den 2-3 runder - men jeg personlig vil i hvert fall mye heller gå på en litt tøff kur i et par mnd enn å ha kviser for resten av livet mitt.  

Skrevet
27 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Kjenner meg igjen i det ja. Jeg gikk også på et par runder med antibiotika og epiduo. Kvisene gikk bort mens jeg gikk på kuren, men kom alltid tilbake når jeg sluttet på den. Det er et kjent problem med antibiotika. Heldigvis fikk jeg henvisning til hudlege når legen så at antibiotika ikke hadde en permanent effekt. Isotretinoin er for de fleste det neste steget om ikke antibiotika fungerer. Isotretinoin skal som regel ta knekken på problemet permanent, men enkelte er uheldige (meg inkl) og må gå på den 2-3 runder - men jeg personlig vil i hvert fall mye heller gå på en litt tøff kur i et par mnd enn å ha kviser for resten av livet mitt.  

Fikk du antibiotika for kviser? Har bare fådd det pga bakterieinfeksjoner... 

Gjest Lisa Rowe
Skrevet
12 minutter siden, Mumsmums skrev:

Fikk du antibiotika for kviser? Har bare fådd det pga bakterieinfeksjoner... 

Antok at du snakket om det samme, beklager. 😅 Men ja, det har jeg. Fikk resept på tetracyclin (antibiotika) i kombinasjon med epiduo fire ganger av fastlegen. Gikk på det i 3 mnd alle gangene, og kvisene forsvant. Problemet var bare at 2-3 uker etter endt antibiotikakur så kom kvisene snikende tilbake. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...