AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #21 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å harselere med andre sin språkbruk ser ut til å vere hobbyen til enkelte på KG. Det er ikkje så nøye om man sårer andre så lenge man kan vere anonym.. Er heilt einig med deg. Anonymkode: 64605...4dd Kan ikke folk få diskutere et ord som brukes uten at noen skal bli fornærma heller nå da. Folk må slutte å være så hårsåre Anonymkode: 53f31...9fe 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #22 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Nå overreagerer du vel? Jeg ser ikke noe sinne her, bare en viss undring. Det er jo du som fyrer deg opp. Jo, men det er noko med måten folk formulerer seg på. Dersom folk hadde vore undrande, kunne dei ganske enkelte sagt at dei ikkje har høyrt ordet før og lurer på kva det betyr. Er det nødvendig å kalle ordvalet til andre for "ille", "irriterende", "latterlig" eller "spesielt grusomt"? Tråden ligg open på nett, og for alt vi veit, kan foreldre som har "poden" som kjælenamn på ungen klikke seg inn her. Det går an å tenke seg om. Anonymkode: 64605...4dd 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #23 Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke folk få diskutere et ord som brukes uten at noen skal bli fornærma heller nå da. Folk må slutte å være så hårsåre Anonymkode: 53f31...9fe Kan ikkje folk diskutere bruken av eit ord utan å omtale ordet negativt? (Eg er ikkje fornærma. Kjenner ingen som bruker "poden") Anonymkode: 64605...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #24 Skrevet 10. august 2020 Er nok for å irritere lett antennelige kgere Anonymkode: e3ca3...374 1
Guidet Kvinne Skrevet 10. august 2020 #25 Skrevet 10. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å harselere med andre sin språkbruk ser ut til å vere hobbyen til enkelte på KG. Det er ikkje så nøye om man sårer andre så lenge man kan vere anonym.. Er heilt einig med deg. Anonymkode: 64605...4dd Hvordan er det mulig å bli såret over dette?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #26 Skrevet 10. august 2020 En venn av meg kaller sønnen for poden. Det vrir seg i magen hver gang jeg hører ordet. Han kan like gjerne omtale ungen som sussebassen eller nurket. Samme sjanger. Anonymkode: 75496...3c2 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #27 Skrevet 10. august 2020 9 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Hvordan er det mulig å bli såret over dette? Tenk deg sjølv om du hadde eit brukt eit lett humoristisk kjælenamn på ungen din og folk hadde syntes dette var så ille at dei hadde oppretta ein tråd på KG for å gjere narr av ordet. Anonymkode: 64605...4dd
Guidet Kvinne Skrevet 10. august 2020 #28 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk deg sjølv om du hadde eit brukt eit lett humoristisk kjælenamn på ungen din og folk hadde syntes dette var så ille at dei hadde oppretta ein tråd på KG for å gjere narr av ordet. Anonymkode: 64605...4dd Jeg tilhører ironigenerasjonen og kan med hånden på hjertet si at det ikke hadde plaget meg noe som helst. Hvis man er så skjør bør man holde seg borte fra forum. Jeg synes de fleste omskrivninger er småteite, men bruker mange kjempeteite kosenavn direkte til barna mine. Jeg antar likevel at jeg hadde blitt «arrestert» om jeg omtalte datteren min som «det lille snusketusketøyset mitt» i lunsjen på jobben, og det hadde jeg bare hatt godt av. Selvironi er en bra ting.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #29 Skrevet 10. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk deg sjølv om du hadde eit brukt eit lett humoristisk kjælenamn på ungen din og folk hadde syntes dette var så ille at dei hadde oppretta ein tråd på KG for å gjere narr av ordet. Anonymkode: 64605...4dd Man kan jo ikke logge seg på internett hvis man havner i en personlig krise av en diskusjon om noe slik på nett som du ikke engang er en del av Anonymkode: 53f31...9fe 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #30 Skrevet 10. august 2020 10 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Jeg tilhører ironigenerasjonen og kan med hånden på hjertet si at det ikke hadde plaget meg noe som helst. Hvis man er så skjør bør man holde seg borte fra forum. Jeg synes de fleste omskrivninger er småteite, men bruker mange kjempeteite kosenavn direkte til barna mine. Jeg antar likevel at jeg hadde blitt «arrestert» om jeg omtalte datteren min som «det lille snusketusketøyset mitt» i lunsjen på jobben, og det hadde jeg bare hatt godt av. Selvironi er en bra ting. Ja, du har eit poeng der. Men det mange ikkje tenker over, er at når man googler eit ord, så kan det komme opp resultat fra KG. Da kan man sjå negativ omtale av både det eine og det andre, utan at man trykker på linken. Det går så klart an å meine at sarte sjeler bør holde seg borte fra internett. Alternativt går det an å formulere seg litt annleis, og tenke over at dette blir liggande ope på nett, før man publiserer innlegg. Anonymkode: 64605...4dd
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #31 Skrevet 10. august 2020 15 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Jeg tilhører ironigenerasjonen og kan med hånden på hjertet si at det ikke hadde plaget meg noe som helst. Hvis man er så skjør bør man holde seg borte fra forum. Jeg synes de fleste omskrivninger er småteite, men bruker mange kjempeteite kosenavn direkte til barna mine. Jeg antar likevel at jeg hadde blitt «arrestert» om jeg omtalte datteren min som «det lille snusketusketøyset mitt» i lunsjen på jobben, og det hadde jeg bare hatt godt av. Selvironi er en bra ting. Merkar det er moderne med ironi ja. 🙄 Det er så klart OK å bruke ein fleipete tone blant venner, men det er ikkje alltid så enkelt å lese ironien ut fra innlegg på eit forum 🙂. Og da meiner eg slik generelt, ikkje berre i denne tråden. Anonymkode: 64605...4dd
Guidet Kvinne Skrevet 10. august 2020 #32 Skrevet 10. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkar det er moderne med ironi ja. 🙄 Det er så klart OK å bruke ein fleipete tone blant venner, men det er ikkje alltid så enkelt å lese ironien ut fra innlegg på eit forum 🙂. Og da meiner eg slik generelt, ikkje berre i denne tråden. Anonymkode: 64605...4dd Det er vel motsatt. Det VAR moderne med ironi for oss som var i tjueåra på nittitallet. NÅ er det totalt fraværende. Ærlig talt. Noen har aldri hørt om «poden» før og spør. Jeg er godt vant med ordet og svarer med mine assosiasjoner. På et diskusjonsforum. Blir man lei seg av det må man gå i seg selv, altså. 1
Guidet Kvinne Skrevet 10. august 2020 #33 Skrevet 10. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, du har eit poeng der. Men det mange ikkje tenker over, er at når man googler eit ord, så kan det komme opp resultat fra KG. Da kan man sjå negativ omtale av både det eine og det andre, utan at man trykker på linken. Det går så klart an å meine at sarte sjeler bør holde seg borte fra internett. Alternativt går det an å formulere seg litt annleis, og tenke over at dette blir liggande ope på nett, før man publiserer innlegg. Anonymkode: 64605...4dd Men hvilken skade er skjedd hvis en far som benytter begrepet poden oppdager at fremmede på Internett synes det er teit?
Kenelz Skrevet 10. august 2020 Forfatter #34 Skrevet 10. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Så sinte dere er alle sammen. Så et lignende raseriutbrudd på en annen tråd over bruket «kohort». Kan dere ikke la mammaer være mammaer og kalle de små trollene akkurat det de vil? Jeg ser svar av typen «klarer ikke engang svaaaaare på denne tråden fordi det er så teit å si «poden»». Altså, kom igjen folkens. Hvor er rausheten? Hvem har oppdradd dere egentlig? Her har folk problemer de søker råd for å løse, og dere henger dere opp i hvilke ord folk velger? Og startet en egen tråd over hvor teit det er å bruke enkelte ord? 🤣 få dere en hobby. Nyttårsforsett for neste år: bli litt snillere med folk rundt deg. Anonymkode: 6d31a...3b1 Hva faen er «Kohort» 🤣🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #35 Skrevet 10. august 2020 Jeg kaller ungen min for «arvingen». Vil si at poden er hakket penere. Pappa kalte alltid meg for poden eller småen. Hvorfor bryr du deg om hva slags kallenavn andre har på ungen sin? Anonymkode: b621a...ee7 5
Kenelz Skrevet 10. august 2020 Forfatter #36 Skrevet 10. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg kaller ungen min for «arvingen». Vil si at poden er hakket penere. Pappa kalte alltid meg for poden eller småen. Hvorfor bryr du deg om hva slags kallenavn andre har på ungen sin? Anonymkode: b621a...ee7 Høres jævlig ut, derfor.
Highhopes Skrevet 10. august 2020 #37 Skrevet 10. august 2020 4 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Jeg har hørt det mange ganger. Mitt inntrykk er at det stort sett er menn som bruker det. Har aldri reagert på det ordet, men personlig forstår jeg ikke helt behovet for omskrivninger av nære relasjoner. Spiren, prinsen og prinsessen er spesielt grusomt. Madammen, kjerringa og gubben er også fælt. Poden er ingenting i forhold - i mine øyne. Så enig! Særlig gubben, det skjærer i ørene!
Maleficenta Skrevet 10. august 2020 #38 Skrevet 10. august 2020 4 timer siden, Kenelz skrev: Inspirert av en annen tråd. Trodde «Poden» var en slang for ipod! 🤣 Viser seg at det er et annet ord for barn (gutt??). Hvor kommer «Poden» fra? Aldri hørt noen si det utenom på nettet! Helt forferdelig ord! 😂 Ja og spesielt når noen uttaler det pådden istedet for pooden. Da tror jeg de snakker om ipod siden det uttales ipådd
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #39 Skrevet 10. august 2020 Flere som synes «pode» er en litt nedverdigende betegnelse av barnet? Mulig jeg som tolker det feil, men liker i hvert fall ikke ordet Anonymkode: 67a84...4f4
Melonas Skrevet 10. august 2020 #40 Skrevet 10. august 2020 Poden er ikke det verste man kan omtale barna som. Reagerer ikke på det. Pondus kaller datteren sin for Sneipen og sønnen for Påsan 😄 Tipper det er mange Pondus-fans som har kalt barna sine det samme! 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå