AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Hvor lenge er det normalt at en katt blir ute? Slapp han ut i 8-tiden i morges, og han er fortsatt ikke kommet hjem. Er andre gangen jeg har sluppi han ut etter å ha holdt han inne i 4 uker. Anonymkode: eb32e...23a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Det varierer med været. Inntill 10 timer har hun vært borte hittil, det er på de fine dagene hvor hun mest sansynlig ligger under en busk og døser i timevis Anonymkode: 9e277...a26 1
Kalevala Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Katter skal helst ikke være ute alene før de er 8 måneder. Før den tid har de ikke utviklet stedsans godt nok og kan få problemer med å finne veien hjem igjen. Hvor gammel er den? Håper den har kommet hjem nå. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Har to katter. Den ene er en naturlig innekatt, som kun går 4-5 meter fra huset. Og da maks en halvtime før hun må hjem noen timer. Den andre er en jaktkatt. Hun elsker å være ute, og på finværsdager tar det gjerne 12 timer før vi ser snurten av henne. Men vanligvis er hun vekke 4-5-6 timer, kommer inn og spiser, og drar ut igjen i 5 timer til. Men har lært henne opp til å være inne om natta, så hun kommer hjem når det er mørkt. Katter veldig forskjellige. Men siden din ikke har blitt så godt kjent med uteområdet rundt deg, er det jo litt vanskelig å vite om hun bare ligger under en bisk eller om hun har gått seg vill. Som regel holder katter seg maks 100 meter fra hjemmet sitt. Hvis katten er vant til deg, kan du jo gå ut og vise deg og se om hun kommer til deg når hun ser en kjent person. Anonymkode: 0ba99...208 1
Gjest Magritta Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 19 minutter siden, Catalina Culès skrev: Hvor gammel er katten ? Han er to år.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker130 skrev: Han er to år. Da er han i vertfall gammel nok, men er han kastrert ? For ukastrerte hankatter kan vandre langt på jakt etter hunkatter.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, Catalina Culès skrev: Da er han i vertfall gammel nok, men er han kastrert ? For ukastrerte hankatter kan vandre langt på jakt etter hunkatter. Ja, han er kastrert. Uansett så burde han vel være hjemme etter såpass mange timer? Anonymkode: eb32e...23a
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, han er kastrert. Uansett så burde han vel være hjemme etter såpass mange timer? Anonymkode: eb32e...23a Ikke nødvendigvis, ukastrerte hankatter kan være borte veldig lenge. Men er du bekymret ut å let. Håper han snart dukker opp.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, han er kastrert. Uansett så burde han vel være hjemme etter såpass mange timer? Anonymkode: eb32e...23a En ukastrert katt kan være borte i dager og uker 😅 tipper pusen din er på oppdagelsesferd. Det er MASSE nytt å oppdage! Anonymkode: 9e277...a26
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ukastrert katt kan være borte i dager og uker 😅 tipper pusen din er på oppdagelsesferd. Det er MASSE nytt å oppdage! Anonymkode: 9e277...a26 Men så var han faktisk ikke ukastrert da! Anonymkode: eb32e...23a 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men så var han faktisk ikke ukastrert da! Anonymkode: eb32e...23a Nei jeg fikk med meg det da 🤦🏼♀️ Men du skrev «uansett» så burde han vel være inne igjen, så nei, uansett om han hadde vært ukastrert så er det ikke garantert at den hadde vært inne igjen Anonymkode: 9e277...a26
Minya Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvor lenge er det normalt at en katt blir ute? Slapp han ut i 8-tiden i morges, og han er fortsatt ikke kommet hjem. Er andre gangen jeg har sluppi han ut etter å ha holdt han inne i 4 uker. Anonymkode: eb32e...23a Stormonsen vår på 7,5 år er gjerne ute fra tidlig morgen til sen kveld, særlig hvis det er gode temperaturer og pent vær ute. Noen ganger kommer han innom en tur ved middagstider og spiser litt, men andre ganger er han fort ute i over tolv timer uten at det ser ut til å affisere ham noe særlig. De få gangene han har gitt fullstendig beng i å komme inn når vi roper ham inn om kvelden, og han har vært ute hele natta, får han som regel pusearrest én dag, før han går ut igjen. På vinterstid, når temperaturene går under 5+, kan han finne på å bare ta en liten runde ut på trappa før han skraper på døra for å komme inn igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #14 Skrevet 11. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge er det normalt at en katt blir ute? Slapp han ut i 8-tiden i morges, og han er fortsatt ikke kommet hjem. Er andre gangen jeg har sluppi han ut etter å ha holdt han inne i 4 uker. Anonymkode: eb32e...23a de kan være ute lenge! du sier det er en hann, er den kastrert? er den kjent i området? Anonymkode: 9fc5b...5a3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 12 timer siden, Catalina Culès skrev: Ikke nødvendigvis, ukastrerte hankatter kan være borte veldig lenge. Men er du bekymret ut å let. Håper han snart dukker opp. de kan, men de trekkes ofte til maten i løpet av en dag eller to en katt som ikke spiser på noen dager får ofte fettlever. har hatt katt i 40 år og sjeldent de er borte i dagesvis uten å spise med mindre de spiser andre steder. Anonymkode: 9fc5b...5a3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, han er kastrert. Uansett så burde han vel være hjemme etter såpass mange timer? Anonymkode: eb32e...23a er det fint vær liker de godt å være ute. er han kjent i området villej eg ikke bekymret meg enda. er han ikke kjent ville jeg nok gått ut for å rope Anonymkode: 9fc5b...5a3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 Min kastrerte hunkatt er mye mer ute på sommeren og når det er fint vær. Kan godt være ute i 20 timer.. Anonymkode: 4ba72...a81
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 Hvis det er første gang ute på ukjent område ville jeg gått ut og ropt og sett under busker og kratt. Gjerne satt ut kattedoen så han lukte hvor hjem er. Det er lurt å være ute sammen med katten de første gangene. Anonymkode: acddb...91f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #20 Skrevet 11. august 2020 6 minutter siden, Catalina Culès skrev: Har katten kommet hjem ? Ja 🙂 Anonymkode: eb32e...23a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå