Gå til innhold

Blir man aldri kvitt sin liga?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hater meg selv mer og mer mens tiden går. For har hatt lengre bra perioder men nå kommer høsten og folk er i gang igjen. Jeg klarer aldri noe som andre ikke klarer Men andre klarer mye jeg ikke klarer. 

Folk tror jeg er så oppegående før de kjenner meg. Men jeg merker at de «trekker seg» etter en stund fordi jeg ikke er spennende nok. Forskjellen er at alle disse er fra byer og jeg er fra et av disse små isolerte stedene. Det virker faktisk som det er noe i det, at vi fra bygder er skapt for andre ting. Men så vil jeg ikke være der og jeg vil heller ikke ha «vennene» fra der. De har liksom blitt under min verdighet. Har venner der jeg setter pris på altså så , men de som mobbet har blitt stygge, noen syke og så vet jeg en del sliter med økonomien. Jeg ser veldig bra ut men sliter mer og mer med økonomien fordi jeg satset for høyt. Et nivå over hva alle i min familie har gjort (av interesse og trivsel) men dette førte til at alt gikk veldig galt. Lirer på det er derfor jeg havner der jeg havner da !! Er det umulig å komme seg ut? Er man på en måte født med en liga? 
Synd jeg må kaste bort energien min og den hode helsen på å liksom ikke få gjort noen ting... 

Anonymkode: 421ff...576

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva et like betyr. Men hvordan blir man kvitt den jævla ligaen sin? Jeg må leve på samme lave liga som de som var med og mobbet meg bl.a fordi vi er fra samme evneveike klasse.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva et like betyr. Men hvordan blir man kvitt den jævla ligaen sin? Jeg må leve på samme lave liga som de som var med og mobbet meg bl.a fordi vi er fra samme evneveike klasse.

Man gjør noe med det. Dvs aktivt velger å legge fra seg unnskyldningene som man gjerne går og henger seg opp i, slutter å klage på forum, og gjør noe. 

Anonymkode: d09d4...9b6

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo flytte fra bygda. Bruke evnene dine på å jobbe, slik at du blir kvitt dine økonomiske problemer. Og deretter ikke leve over evne. Og ikke minst, legg bak deg fortiden din. Ikke fortsett å fokusere på de som mobbet deg. Det er å innta en offerrolle for deg selv, som bare vil stå i veien for deg. Ikke kall dem mobberne engang. Tenk framover istedenfor.

Anonymkode: 1141d...e56

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo flytte fra bygda. Bruke evnene dine på å jobbe, slik at du blir kvitt dine økonomiske problemer. Og deretter ikke leve over evne. Og ikke minst, legg bak deg fortiden din. Ikke fortsett å fokusere på de som mobbet deg. Det er å innta en offerrolle for deg selv, som bare vil stå i veien for deg. Ikke kall dem mobberne engang. Tenk framover istedenfor.

Lever ikke over evne? Jeg poengterte bare at jeg trenger egentlig ikke å begrense meg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lever ikke over evne? Jeg poengterte bare at jeg trenger egentlig ikke å begrense meg

Så det eneste du fikk ut av innlegget mitt var en liten detalj som du går rett i forsvar mot? Hva med å fokusere på det som var hjelpsomt og kanskje sette pris på at noen helt fremmed har giddet å prøve å hjelpe deg?

En metafor på hele livet ditt kanskje?

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det eneste du fikk ut av innlegget mitt var en liten detalj som du går rett i forsvar mot? Hva med å fokusere på det som var hjelpsomt og kanskje sette pris på at noen helt fremmed har giddet å prøve å hjelpe deg?

En metafor på hele livet ditt kanskje?

Hvor hadde du det fra at jeg lever over evne??? 

Skrevet

Du høres ut som du har for høye tanker om det selv. Du tror du er «bedre» enn de der su kommer fra, men tydeligvis får du det ikke til. Det handler selvsagt om holdninger og evt dine medfødte evner, og ikke hvor du kommer fra - jeg kjenner mange fra småbygder og fra landet som bor i byer, og klarer seg helt fint i de høye kretser. En jeg kjenner vokste opp i en liten dal med sin alenemor, han pendler mellom LA og Oslo og er supersuksessfull med stort nettverk både blant Holkywood eliten og show biz eliten i Norge. Men han har aldri sett ned på folk der han kom fra og ansett den som «under sin verdighet» - sånt er usmakelig, og får selvsagt folkene du ser opp til, til å trekke seg unna deg.

Anonymkode: a697d...795

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som du har for høye tanker om det selv. Du tror du er «bedre» enn de der su kommer fra, men tydeligvis får du det ikke til. Det handler selvsagt om holdninger og evt dine medfødte evner, og ikke hvor du kommer fra - jeg kjenner mange fra småbygder og fra landet som bor i byer, og klarer seg helt fint i de høye kretser. En jeg kjenner vokste opp i en liten dal med sin alenemor, han pendler mellom LA og Oslo og er supersuksessfull med stort nettverk både blant Holkywood eliten og show biz eliten i Norge. Men han har aldri sett ned på folk der han kom fra og ansett den som «under sin verdighet» - sånt er usmakelig, og får selvsagt folkene du ser opp til, til å trekke seg unna deg.

Anonymkode: a697d...795

Jeg ser ikke ned på alle der jeg kommer fra. Men jeg ser ned på mobberne. Jeg så så frem til å endelig få komme dit jeg hørte hjemme, men ser ut til at jeg heller må se meg på samme liga som disse folka. Det er to grupper det ikke har gått så bra med. de som ble mobbet og de som mobbet mest. 
Skal ikke dem så skal ikke jeg heller virker det som.... 

Skrevet

Men det er jo bare å ikke godta den "sannheten" du nå prøver å gjøre deg til offer for! Ok, så gikk det ikke som du håpet, men da prøver du bare igjen! Og igjen! Bare bestem deg, ikke la deg hemme av gamle spøkelser! Det har ikke noe å si hvor du kommer fra, landet er full av suksessfulle folk som har vokst opp på bygda! Selvsagt! Det er viljen det kommer an på, faktisk er viljen viktigere enn talentet, så bare stå på! Men legg fra deg den tanken om at folk fra byen er annerledes enn deg!

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver i HI at du sliter med økonomien, det kan fort tolkes som om forbruket ditt er for høyt.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitat: Jeg ser veldig bra ut men sliter mer og mer med økonomien fordi jeg satset for høyt. Et nivå over hva alle i min familie har gjort (av interesse og trivsel) men dette førte til at alt gikk veldig galt. Lirer på det er derfor jeg havner der jeg havner da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...