AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Jeg er i et forhold hvor det er noen aspekter ved det som gjør meg usikker, og i går var det en episode jeg ble så lei meg for. Trenger noen andres øyne til å se om jeg er helt crazy som han sier, eller om noen andre ville følt det samme :/ Først litt bakgrunnsinfo. Vi har vært sammen i tre år, og er rundt 30 år gamle. Noen av punktene vi har hatt en del diskusjoner om er dette med kos og nærhet, og komplimenter. Han er ikke spesielt kosete, men har blitt litt "bedre" på dette punktet etter at vi har snakket mye om det, men blir jo aldri helt ekte og naturlig. Han er heller ikke så flink med ord, så det blir lite komplimenter. Nå prøver han i blant å si "Nå var du fin", men det blir mest når jeg har pynta meg og han skjønner at han "må" si det, og i et litt merkelig og unaturlig tonefall. Så jeg prøver å innfinne meg med at han er som han er, og godta dette, selv om jeg egentlig er litt "needy" og kunne trengt litt mer bekreftelse fra han. Så tilbake til det som skjedde i går. Vi var og bada, og han var først ute i vannet mens jeg stod og brukte lang tid på å komme meg uti. Ved siden av meg kom to unge, sikkert rundt 20 år gamle jenter, som også brukte lang tid på å komme seg uti. Mens jeg stod og mannet meg opp til å hoppe ut, la jeg merke til at han stirra veldig mye på disse to jentene. Også når jeg omsider kom meg uti vannet, la jeg merke til at han fremdeles så bort på dem mye, da fordi jeg allerede var obs på dette og kanskje "så etter". Det hele endte med at jeg tok det opp når vi kom på land, og sa at det føltes ikke så godt når jeg så så tydelig at han så på andre rett foran meg når vi alle stod der i bikini, og særlig fordi han gir så lite komplimenter til meg. Han prøver først å si at han bare så vanlig rundt seg, men etter litt diskusjon innrømmet han at kanskje han så på de fordi de var søte. Etterpå trekker han det likevel litt tilbake, og alt blir bare et rot. Han synes jeg er altfor sjalu og gæren, mens jeg synes bare alt er vanskelig pga jeg føler meg ikke fin i hans øyne, og jeg har hatt kjærester tidligere hvor jeg hadde en HELT annen følelse! At jeg nydelig for dem! Tingen er at jeg er så fryktelig i tvil om jeg klarer å være i dette forholdet. Mangelen på komplimenter tærer sånn på meg. Har prøvd å ikke bry meg, og finne "indre selvtillit", men det er jo HAN jeg vil høre det fra! Jeg vet at alle ser på andre, men kombinasjonen av at han gjør det sånn rett foran meg, samtidig som jeg ikke føler meg fin for han i utgangspunktet, gjør alt så vanskelig. Noen som har erfaringer med noe lignende og har noen råd å gi? Er jeg sykelig sjalu? Anonymkode: ba2e6...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Nei, du er ikke sykelig sjalu. Du er heller ikke needy. Du trenger en annen mann. En mann som ikke kaller deg sjalu og gærn. En mann som klarer å gi deg komplimenter og som du føler deg beundret av. En mann som ikke glor på andre jenter når du er tilstede. Du fortjener en som passer bedre til deg. Anonymkode: 27f86...63d 20
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du er ikke sykelig sjalu. Du er heller ikke needy. Du trenger en annen mann. En mann som ikke kaller deg sjalu og gærn. En mann som klarer å gi deg komplimenter og som du føler deg beundret av. En mann som ikke glor på andre jenter når du er tilstede. Du fortjener en som passer bedre til deg. Anonymkode: 27f86...63d Takk for det. Jeg blir bare så usikker på om jeg har fremstilt det på riktig måte. Han mener jo nå at han ikke glodde likevel, og at han bare tilfeldigvis synes det var interressant å se på dem gå ut i vannet, fordi vannet var kaldt, og da lurte han på om de ville synes at det er kaldt. Så da føler jeg meg jo litt gal som "ser ting" som han sier ikke er sant. Selv om han kind of innrømmet det først, men følte jeg pressa det ut av han sa han etterpå. Uansett, mangel på komplimenter vil jo aldri bli bedre. Føler meg heller ikke beundret. Men skal man kunne forvente å føle det? 😕 Huff. Anonymkode: ba2e6...7d3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Dump han. Han gjør deg ulykkelig og må forestille seg for å passe bedre med deg. Naturlig nok fungerer det dårlig, siden det ikke faller naturlig for han. Jeg tror ikke noen kvinne ville vært særlig lykkelig med han og at han vil få problemer med andre kvinner og, men det er hans problem som du kan velge bort. Finn noen som gjør livet ditt bedre, ikke verre. Anonymkode: 47205...5a9 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dump han. Han gjør deg ulykkelig og må forestille seg for å passe bedre med deg. Naturlig nok fungerer det dårlig, siden det ikke faller naturlig for han. Jeg tror ikke noen kvinne ville vært særlig lykkelig med han og at han vil få problemer med andre kvinner og, men det er hans problem som du kan velge bort. Finn noen som gjør livet ditt bedre, ikke verre. Anonymkode: 47205...5a9 Takk for svar. Blir bare redd jeg har fremstilt han som en fæl person. Han har selvfølgelig mange gode sider også, og jeg vil si at han er en veldig snill person i utgangspunktet. Han hjelper meg med ting, og han liker å tilbringe mye tid med meg. Men problemet er at han forstår virkelig ikke hvorfor jeg tar sånn på vei over noe sånt, og blir da irritert. Og jeg blir også fryktelig irritert for mangelen på forståelse. Anonymkode: ba2e6...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Alle menn ser på damene på stranden, til og med de som er i lykkelige forhold. Det kan jeg garantere deg. Solbriller er praktiske sådan, for da ser man ikke hvor jeg hviler øynene mine. Kan se ut som jeg sitter og ser utover havet når jeg i virkeligheten beundrer en stram deilig bikinikropp. Legg også merke til hvor mange menn som går uti vannet og bare blir stående der en stund i dypet sånn at jeg har vann opp til halsen. Jeg gjør dette når jeg er såpass "satt ut" av fine kropper overalt at jeg må lette på trykket. Vi runker i vannet. Dere skulle bare visst hvor mange menn som gjør dette. Anonymkode: 1af5b...b97
veronicalake Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Kjenner meg igjen i det du skriver, og vet hvordan du føler det. Man vil jo ikke være needy, men samtidig så er det viktig å ikke undergrave sine egne følelser og, tenker jeg. Kjæresten min er flott på mange måter, og kan si til meg at jeg er fin spontant, men gjør det ikke så ofte som jeg ønsker, og gjør det helst bare når jeg har pyntet meg ekstra. Jeg gjør en ganske stor innsats for å holde meg i form, og å se bra ut, ikke kun for han selvfølgelig, også for min egen del. I utgangspunktet er jeg fornøyd med meg selv, og tenker jeg ser bra ut for alderen (er litt eldre enn deg). Får gjerne oppmerksomhet fra andre menn, men det er jo ikke viktig for meg, jeg trenger bare oppmerksomhet fra min egen kjæreste.. Har i det siste lagt merke til at han kikker ganske åpenlyst på yngre damer, slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene. Visstnok er de flotte, men de er så unge at de kunne vært datteren hans noen av de! Føler det er litt ekkelt, og selvfølgelig respektløst ovenfor meg. Har tatt det opp med han, men da har han også nektet og sagt at han "kikker jo bare på alle". Virker ikke som han ser det selv at det er så åpenlyst.. Vet ikke hva annet jeg skal gjøre, men det går også utover mitt selvbilde til en viss grad, og jeg føler bare rett og slett at ikke kjæresten min synes jeg er så fin.. Er veldig usikker på forholdet om dagen. Dette er ikke en av grunnene til det, men er jo en av de negative tingene jeg tenker at jeg fint kan leve uten... 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Har det på samme måte, og i tillegg er han uinteressert i sex med meg. Jeg er på vei ut av forholdet da, sånn kan man ikke ha det. Bruk magefølelsen din, den vet hva du vil og ikke vil. Det kan være vanskelig å høre hva den sier, da. Anonymkode: 91b92...f60 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 Kanskje han bare er litt keitete når det gjelder det med komplimenter, kanskje han mener at det er overflødig og si at du er pen, alle med øyne kan jo se det (ja mange menn tenker sånn, det er jo logisk at hun er pen, og kanskje strever med å finne et kompliment som ikke er så opplagt) Menn ser på damer, det er opplest og vedtatt og det er mer instinkt en begjær som driver oss. Så at han ser på noen andre betyr ikke at han hverken vil bli sammen med dem eller ligge med dem. Men han er kanskje keitete her også og ikke helt har lært seg hvordan han skal kikke uten at det blir for opplagt, han må lære av jentene hvordan de kikker, de kan kunsten å skjule det (gi han noen tips) En annen tilnærming til neste gang du fersker han i å kikke kan også forandre dynamikken. Så neste gang så spør du: liker du det du ser, ja de var slett ikke så verst - så jeg kan forstå du kikker litt, men kanskje litt unge for deg. Visst du sier det med et glimt i øyet så skal du se at du åpner opp for en helt annen dialog, du når faktisk lenger inn i hjernen hans med den kommentaren enn å prøve en sur anklagende tone. Har tidligere vært sammen med en dame som alltid var anklagende i måten hun snakket til meg, det var som om at visst jeg ikke hadde gjort noe galt, så kom jeg helt sikkert til å gjøre det snart. Samme hvordan jeg justerte væremåten min så ble det feil, for lite komplimenter så var jeg uromantisk, for mange komplimenter så hadde jeg moe å skjule, det forholdet er heldigvis historie. Men jeg synes jeg kjenner igjen noen av de i kommentar feltet, når TS prøver å korrigere og si noe positivt om mannen så roper de på blod. TS: dette var bare noen oppriktige tips fra meg 🙂 Anonymkode: 9a650...17a 1
miSs. Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 Jeg liker ikke at typen hele tiden sier; åå du er så fiiin, eller vil kose hele tiden. Han er vel sammen med meg fordi han synes jeg er best? Hvis ikke er det ikke så mye annet ved meg som holder han igjen. Kose delen..; Jeg liker ikke gutter som er så på. Er ikke så kosete selv.. Hvorfor stresser du egentlig? Dere var på stranda, det var andre jenter der. Jeg har aldri vært på stranda med typen min, kommer heller ikke til å gjøre det. Men han kan dra uten meg hvis han vil. Jeg drar ikke med eller uten han, jeg kan uansett ikke svømme😂
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Legg også merke til hvor mange menn som går uti vannet og bare blir stående der en stund i dypet sånn at jeg har vann opp til halsen. Jeg gjør dette når jeg er såpass "satt ut" av fine kropper overalt at jeg må lette på trykket. Vi runker i vannet. Dere skulle bare visst hvor mange menn som gjør dette. Anonymkode: 1af5b...b97 Alle vet det. Dere er ikke akkurat usynlige om dere tror det. Anonymkode: f0e63...052 4
Nymerïa Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: En annen tilnærming til neste gang du fersker han i å kikke kan også forandre dynamikken. Så neste gang så spør du: liker du det du ser, ja de var slett ikke så verst - så jeg kan forstå du kikker litt, men kanskje litt unge for deg. Visst du sier det med et glimt i øyet så skal du se at du åpner opp for en helt annen dialog, du når faktisk lenger inn i hjernen hans med den kommentaren enn å prøve en sur anklagende tone. Dette er en flott løsning - for mannen. Jeg kan ikke se at du forholder deg til TS følelser i det hele tatt, bare mannens. TS synes ikke dette er greit, da hadde hun ikke skrevet her. Hvorfor skal hun da late som om hun er den kule dama som som han gjerne må diskutere andre damer med, som om hun er en kompis? Jeg hører ofte at menn tåler direkte tale mye bedre enn kvinner. Du sier det motsatte, at TS ikke kan fortelle at dette er ugreit for henne, det klarer han ikke å høre. Jeg har aldri hatt behov for å kalle noen snøflak, men jeg lurer på om uttrykket passer nå, hvis ditt generelle inntrykk av menn er korrekt. Mener du at TS skal stille opp som tømmestasjon også om kvelden etter slik gloing? Det vil være flott for denne sarte mannen vil det ikke det? TS, du sier at du tok opp dette etterpå og at det ble krangling. Og at dette har ikke vært et problem i tidligere forhold. Jeg forutsetter at du tok opp dette på en saklig måte. Da vet du at dialog ikke fører noe sted her. Kjæresten din kaller deg heller gal enn å ta hensyn til følelsene dine. Det er opp til deg om du vil fortsette med denne mannen. Det høres jo ikke bra ut at du ikke føler deg bra i forholdet. Hvis du vil fortsette mener jeg at brukeren jeg siterer over har et poeng, du bør konfrontere han mens det skjer. Ordene han foreslår derimot kan jeg ikke se at gir kjæresten din noe insentiv til å korrigere atferden sin. Nesten tvert i mot, sier du noe sånt høres det ut for meg som at du aksepterer det han driver med. Det som kan funke er at du behandler han som en stut når han absolutt skal oppføre seg som en. Neste gang dette skjer foreslår jeg at du sier høyt "Arne, nå må du ikke sikle så mye at det blir uhygienisk for de andre badegjestene." Eventuelt hvis dere er på land "Arne, nå må du ikke sikle så mye at det kommer flekker på skjorta di." Å gå inn i en ny krangel har ingen hensikt, det har du prøvd. Han avskriver dine såre følelser uten å blunke, du får se om han tar bedre vare på sine egne såre følelser med å unngå slike situasjoner. Men så er spørsmålet du må svare på til slutt; er det noe poeng å være sammen med en mann som bare bryr seg om sine egne følelser, slik at du må gjøre situasjonen like pinlig for han for å få noen endring? Han vil bare løse problemet hvis det er et problem for han, ikke hvis det er et problem for deg. Du har min sympati. 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 På din alder så var jeg også akkurat slik. Jeg ble sjalu om det var lettkledde damer i en film. Og likte ikke at han kanskje så på damer som var fine i vår nærhet. Jeg liker fortsatt ikke tanken på at han damer beundrer men jeg reagerer ikke like voldsomt lenger. Jeg er nå 55. Må innrømme at jeg også legger merke til flotte menn rundt omkring særlig de som er rundt 25 - 45 årsalderen for det er, for å være ærlig, da menn er flottest:) I disse dager er det jo mange som tar godt vare på seg selv. Selv så har jeg fått faktisk selv fått mere sans for kropp. Jeg pleide før som regel å fall for de som var eldre enn meg men til en viss alder. Anonymkode: 458c0...e96
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #14 Skrevet 11. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: På din alder så var jeg også akkurat slik. Jeg ble sjalu om det var lettkledde damer i en film. Og likte ikke at han kanskje så på damer som var fine i vår nærhet. Jeg liker fortsatt ikke tanken på at han damer beundrer men jeg reagerer ikke like voldsomt lenger. Jeg er nå 55. Må innrømme at jeg også legger merke til flotte menn rundt omkring særlig de som er rundt 25 - 45 årsalderen for det er, for å være ærlig, da menn er flottest:) I disse dager er det jo mange som tar godt vare på seg selv. Selv så har jeg fått faktisk selv fått mere sans for kropp. Jeg pleide før som regel å fall for de som var eldre enn meg men til en viss alder. Anonymkode: 458c0...e96 Vil legge til at mannen min også er den stille tause typen som sjelden, nesten aldri føles det som, gir komplimenter. Til hans fordel må det sies at han ikke kommenterer andre damer heller. Vet det ble mye skrivefeil i innlegget over. Har glemt hvordan man retter på innlegget sitt. Var en del på KG for noen år siden men ikke så mye lenger. Anonymkode: 458c0...e96
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 Jeg har skjønt hvilke type damer mannen ser på, og når vi er sammen, passer jeg på å kommentere henne før han. Gjør han oppmerksom på henne, liksom. Fungerer faktisk bra, for da blir han plutselig ikke så interessert lenger. Må sies at da må du tåle å få høre at han syns de er fine, da, men du avvæpner han litt.. Men ellers er jeg som deg, liker/trenger både mye kroppskontakt og komplimenter. Selv om mannen er ganske ok på området, er det egentlig for lite for meg. Vet at det er jeg som er "problemet", og at han er mann som ikke er så flink med slikt. Prøver si til megselv at han er sammen med meg, han har sex med meg, og vi har det bra sammen. Det må vel bety at han liker meg på alle områder, uten at han er så flink til å vise det.. Anonymkode: 51de7...a70 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: På din alder så var jeg også akkurat slik. Jeg ble sjalu om det var lettkledde damer i en film. Herregud, det du skriver er noe helt annet enn det Ts gjør. Problemet er ikke at det var lettkledde fine damer der, problemet var at kjæresten glante åpenlyst på dem og kalte henne gæern når hun konfronterte ham med det. Det er ikke Ts som har et problem, det er kjæresten. Han er jævlig respektløs. Ja, klart man kan synes andre er fine, men man behøver ikke la kjæresten merke det! En fyr som ikke får meg til å føle meg som den beste gidder jeg i alle fall ikke å ha! Anonymkode: 4b1fa...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud, det du skriver er noe helt annet enn det Ts gjør. Problemet er ikke at det var lettkledde fine damer der, problemet var at kjæresten glante åpenlyst på dem og kalte henne gæern når hun konfronterte ham med det. Det er ikke Ts som har et problem, det er kjæresten. Han er jævlig respektløs. Ja, klart man kan synes andre er fine, men man behøver ikke la kjæresten merke det! En fyr som ikke får meg til å føle meg som den beste gidder jeg i alle fall ikke å ha! Anonymkode: 4b1fa...ad6 Poenget mitt er at hva vi som kvinner føler når mannen blir stilt overfor synet at fine damekropper er det samme. Jeg var vel ikke så ofte i nøyaktig samme situasjon som TS men jeg kjente alltid på sjalusi i forhold til at han kunne se fine damer her og der. Anonymkode: 458c0...e96
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 Samboeren min er samme type, som kun gir komplimenter for utseende når jeg har ordnet meg skikkelig og omtrent står på utstilling for at han skal si det. Og da kommer det bare "Nå var du fin". Jeg prøver å tenke at det viktigste er jo at han liker personligheten min, og det er/var han flink å fortelle. Men i likhet med deg skulle jeg ønske at jeg var "verdens fineste dame" i hans øyne. Jeg har valgt å prøve å ikke bli såret av at han har sagt ting som at "utseende og kropp har ingen betydning for meg", og tenke at han syns ikke jeg er frastøtende i allefall. Han er fantastisk på alle andre områder, så jeg prøver å lære meg å leve uten komplimenter og bygge selvtilliten min opp selv. Anonymkode: cad45...883
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #19 Skrevet 12. august 2020 TS her. Takk for alle innspill. Jeg er på bristepunktet nå, og vurderer kraftig dette forholdet. Ikke bare pga. dette selvfølgelig, men flere momenter. Kommunikasjonen er vanskelig, og nå i siste diskusjon om dette mente han at det ville bli veldig vanskelig for han å måtte gå ute og tenke over hvor han ser hele tida. Han sa at det kunne jo komme til å skje at han så på ei anna i f.eks. 6 sekunder foran meg, og at jeg måtte jeg jo tåle det. Jeg bare eh, 6 sekunder er ganske lenge å stirre på noen foran meg, men det forstod han ikke, det var ikke lenge. Bare føler at væremåten hans dreper all romantikk og lidenskap i dette forholdet for meg. Føler meg som hu fornufts-kjæresten blant andre babes når han skal stirre sånn. Han har mange gode sider, er bare redd det er de feil gode sidene. For meg er nærhet, komplimenter og fysisk kontakt så viktig, og jeg føler jeg har utslettet meg selv litt i dette forholdet. Tror han også har det. Jeg har IKKE vært perfekt, langt der i fra. Jeg har nok bidratt til å ødelegge, ved å skulle forandre han så mye. Han har aldri, ikke en eneste gang, klagd på noe ved meg, bortsett fra det at jeg ikke alltid er fornøyd med han. Jeg savner å ha spontan sex i sofaen, savner å kline ordentlig (ikke bare tørre nuss), savner litt mer lidenskapelig sex enn "hva skal vi gjøre nå" type spørsmål, savner å ligge og spoone i senga, ligge og kose om morgenen, føle at han synes jeg er vakker. Jeg tror han er veldig glad i meg og kanskje elsker han meg som han sier, vi er bare så forskjellige. Men, man har jo bare et liv, tenker jeg i blant. Bare redd jeg er for kravstor. Anonymkode: ba2e6...7d3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #20 Skrevet 12. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg savner å ha spontan sex i sofaen, savner å kline ordentlig (ikke bare tørre nuss), savner litt mer lidenskapelig sex enn "hva skal vi gjøre nå" type spørsmål, savner å ligge og spoone i senga, ligge og kose om morgenen, føle at han synes jeg er vakker. Anonymkode: ba2e6...7d3 Dette går litt dypere enn bare komplimenter. Anonymkode: f0e63...052
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå