Gå til innhold

Kan ikke holde Norge stengt

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det vesentlige akkurat nå. Det som er viktig er hvor fort det øker. Hvor mange smitter hver smittet. Tallene øker svært fort, fra nesten ingen smittede pr døgn.

Anonymkode: 92bba...8e4

Nei de øker ikke svært fort, ett par røde oppslag i vg og dagbladet så tar jo folk helt av

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Loff77 said:

Er ikke litt krisemaksimering nå eller? Vi har under 6pr 100k i smitte altså

Er ikke litt bagatellisering nå eller? Vi har sterkt økende smitte altså. 

Anonymkode: 2331d...314

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Helt enig i alt du skriver! Ingen ønsker å ta rattet virker det som... jaja, så går det utenfor stupet da! Synes dessuten at Høie vingler noe helt sinnsykt! Senest i går hevdet han ifølge VG å ha nedstengingsplaner klare til iverksettelse om nødvendig, men idag sier han noe helt annet ifølge Dagbladet...? 

Vet han egentlig hva han selv mener? Husker han hvor han selv bor i landet? 

Ja syns han vingler mye.  Jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke slår hardere ned på de som ikke følger smittevernloven.  Det er bare fy fy . 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de ikke er i et egnet lokale og hvis de bryter smittevernreglene, jo. Slik som hjemme hos smittevernoverlegen i Bærum. 

Er forskjell på råd/anbefaling og lov! Politiet kan ikke bøtelegge for å bryte råd. Ja jeg anbefaler selvfølgelig å følge rådene men det er ikke ULOVLIG i privat regi

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Helt enig i alt du skriver! Ingen ønsker å ta rattet virker det som... jaja, så går det utenfor stupet da! Synes dessuten at Høie vingler noe helt sinnsykt! Senest i går hevdet han ifølge VG å ha nedstengingsplaner klare til iverksettelse om nødvendig, men idag sier han noe helt annet ifølge Dagbladet...? 

Vet han egentlig hva han selv mener? Husker han hvor han selv bor i landet? 

Hva er vinglete med det? Det er ingenting som tilsier at det er noe poeng å stenge Norge nå. Det er i stor grad lokale utbrudd, som i Indre Østfold. 

Høie har ansvar for å holde roen og tenke saklig. Frykt er ingen grunn til å stenge ned landet. 

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, Example skrev:

Hva er vinglete med det? Det er ingenting som tilsier at det er noe poeng å stenge Norge nå. Det er i stor grad lokale utbrudd, som i Indre Østfold. 

Høie har ansvar for å holde roen og tenke saklig. Frykt er ingen grunn til å stenge ned landet. 

Har aldri ment at det er på tide med noen nasjonal nedstenging nå, men jeg setter pris på entydighet fra myndighetene. Det å si to såpass motstridende ting på så kort tid skaper forvirring og følelse av overlatthet. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Har aldri ment at det er på tide med noen nasjonal nedstenging nå, men jeg setter pris på entydighet fra myndighetene. Det å si to såpass motstridende ting på så kort tid skaper forvirring og følelse av overlatthet. 

Det er vel ganske greit å forstå. Å stenge ned igjen sitter langt inne, men kommer situasjonen ut av kontroll så må de innføre nye tiltak. 

Hva de velger å gjøre avhenger selvfølgelig av situasjonen. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, Example skrev:

Det er vel ganske greit å forstå. Å stenge ned igjen sitter langt inne, men kommer situasjonen ut av kontroll så må de innføre nye tiltak. 

Hva de velger å gjøre avhenger selvfølgelig av situasjonen. 

Så hvorfor evner ikke en helseminister å kommunisere det budskapet du nå oppsummerte så flott i et par setninger? Du fikk det jo til :)

Tydelig stemme er viktig for en politiker, særlig under kriser. Jeg savner også sanksjoner overfor de som spiller russisk rulett med hele dugnaden vår. Smittefestdeltakerne skulle selvsagt ha blitt bøtelagt så det sang! Man tar jo folk som kjører i 70 i 60-sona rimelig brutalt.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Så hvorfor evner ikke en helseminister å kommunisere det budskapet du nå oppsummerte i et par setninger? Du fikk det jo til :)

Tydelig stemme er viktig for en politiker, særlig under kriser. Jeg savner også sanksjoner overfor de som spiller russisk rulett med hele dugnaden vår. Smittefestdeltakerne skulle selvsagt ha blitt bøtelagt så det sang! Man tar jo folk som kjører i 70 i 60-sona rimelig brutalt.

Jeg tror man forstår Høie godt om man vil. Prøver man å misforstå, så klarer man nok det også. 

Han kan ikke være for streng eller for mild. Han må kunne rette pekefingeren, samtidig som han må kunne svare på spørsmål rettet av folk som ønsker enda mer restriktiv politikk også. Han må tenke helse og økonomi. Enkelte aktører har bare én av disse tankene i hodet. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Example skrev:

Jeg tror man forstår Høie godt om man vil. Prøver man å misforstå, så klarer man nok det også. 

Han kan ikke være for streng eller for mild. Han må kunne rette pekefingeren, samtidig som han må kunne svare på spørsmål rettet av folk som ønsker enda mer restriktiv politikk også. Han må tenke helse og økonomi. Enkelte aktører har bare én av disse tankene i hodet. 

Hvis det er meg du sikter til så forstår jeg at vi har et samfunn å drive i tillegg til helsesektoren. Jeg synes bare at man kunne være tydelig. Er vi egentlig så knakende uenige da?

Pandemien kan i prinsippet vare i årevis så vi må selvsagt balansere disse tingene. Økonomien kan jo heller ikke gå helt i stå.

Endret av Den Sagnsomsuste
Skrevet
4 minutter siden, Example said:

Han kan ikke være for streng eller for mild.

Han ER alt for mild. Han må plukke av seg uvanen han har med den der bargehagestemmen.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Loff77 skrev:

Nå er jo barneidretten og ungdomsidretten i gang. Voksne i bredde kan vel ta seg en joggetur/sykkeltur for å få mosjon?

Det kan de sikkert i teorien, akkurat som at alle med BMI over 20 bare kan spise mindre, men de fleste har beviselig ikke viljestyrke nok til det. 

Anonymkode: 51da2...a38

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Hvis det er meg du sikter til så forstår jeg at vi har et samfunn å drive i tillegg til helsesektoren. Jeg synes bare at man kunne være tydelig. Er vi egentlig så knakende uenige da?

Pandemien kan i prinsippet vare i årevis så vi må selvsagt balansere disse tingene. Økonomien kan jo heller ikke gå helt i stå.

Nei, snakker ikke om deg. Vi ser til stadighet leger, sykepleiere og andre som jobber innen helse eller forskning mane om innskjerping. Noen mer ekstreme enn andre. Samtidig klager næringer med andre særinteresser. 

Så hans jobb blir jo å finne en balansegang. Som forhåpentligvis er det beste kompromisset mellom å holde viruset nede og holde hjulene i gang, uten for store tap. 

• Opprett ny...