Gå til innhold

Kløe i hodebunnen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenåringsdatteren klør i hodebunnen. Hun har hatt lus tidligere, og sier at det ikke klør på samme måte. Vi tok allikevel en kur (en sånn som kveler lusene hvor det ikke er fare for resistens). Jeg har gredd gjennom med lusekam flere ganger og finner ingenting. Vi har byttet sjampo uten at det ser til å hjelpe nevneverdig. Hodebunnen ser verken tørr eller irritert ut, jeg har jo studert den litt når jeg har sittet med hodelykt og lusekam.

Er det noen som har tips? Vurderer apoteket for en eller annen sjampo "mot irritert hodebunn", men disse er vel ofte med silikon og både hennes og mitt hår hater sjampo med silikon i. 

Noe jeg burde ha tenkt på som jeg ikke har tenkt på?

Anonymkode: 159a4...700

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Head and Shoulders shampo mot flass.  Klødde i hodebunnen og fikk anbefalt denne.  Den virket godt og nå bruker jeg den i perioder.  Kløen er borte.  Aner ikke om det er silikon i den.

Skrevet

Neccin sjampo nr 1kan virke. har ikke sett etter silikon i den, men det er en frisørsjampo

Anonymkode: 2e16f...1f8

Skrevet

Prøvd fungoral shampo? Søk lege hvis hun fortsetter med kløe. Kan være seboreisk eksem eller psoriasis i hodebunnen. 

Anonymkode: 1d8a1...085

Skrevet

Jeg klødde i hodet i perioder over flere år, helt forferdelig. Til slutt kom jeg over Fungoral og seboreisk eksem - da ble det endelig bedre etter hvert. Det er en lettelse! 

Anonymkode: 1219c...b4f

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for tips!

Fungoral har jeg brukt selv i perioder tidligere, men da har jeg hatt eksem av noe slag, litt flakete og væskete. Men det skader jo absolutt ikke å prøve!

Tror det er silikon i Head ´n shoulders, men Neccin skal jeg notere meg!

Anonymkode: 159a4...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...