Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke jobbe (er ufør) fordi jeg har et ekstremt stort søvnbehov. Hadde jeg ikke hatt det kunne jeg jobbet...

Lørdag sov jeg fra kl 07 om morgenen til kl 12 på søndag

under innleggelse dokumenterte de at jeg sov 14 timer i døgnet. Halvparten av det er det normale.

jeg har diagnose schizoaffektiv lidelse 

Fins det ingen behandling mot ekstremt søvnbehov? Jeg fungerer godt bortsett fra det. Har falt fra alle jobbtiltak pga søvnen og fikk ikke fullført videregående før jeg begynte på aftenskolen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, høye doser med amfetamin...men da får du vel hjerteproblemer istedenfor...? 

Så utrolig kjipt å sove så mye at livet forsvinner i senga 😰

Anonymkode: cf71c...ebe

Skrevet

I feel your pain....

Jeg har klarte å redusere mitt søvnbehov fra 16 timer til 12-14t, men innimellom må jeg ha lengre økter. 

.....har ingen tips

Skrevet

Har kuttet ut leponex siden lørdag og sov bare 4- 5 timer i natt

Så der har jeg løsningen kanskje får se om det varer 

Skrevet

Har du sjekket deg for narkolepsi?! Ikke sikkert alt du strever med trenger å henge sammen med den diagnosen du allerede har.

Anonymkode: 4e575...27b

Skrevet
24 minutter siden, Marye skrev:

Har kuttet ut leponex siden lørdag og sov bare 4- 5 timer i natt

Så der har jeg løsningen kanskje får se om det varer 

Har du kuttet ut Leponex uten å snakke med legen din om det??? Det må du ikke finne på. 

Hvis du bruker Leponex betyr det at det er få andre antipsykotika som hjelper for deg, og at du blir dårlig (psykotisk) uten medisin. Å kutte ut på denne måten er ikke sunt.

Snakk heller med legen din om søvnproblemet, du må finne andre løsninger enn dette.

Anonymkode: 602ee...b19

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kuttet ut Leponex uten å snakke med legen din om det??? Det må du ikke finne på. 

Hvis du bruker Leponex betyr det at det er få andre antipsykotika som hjelper for deg, og at du blir dårlig (psykotisk) uten medisin. Å kutte ut på denne måten er ikke sunt.

Snakk heller med legen din om søvnproblemet, du må finne andre løsninger enn dette.

Anonymkode: 602ee...b19

Har snakket om smertene jeg gjennomgår hver natt pga leponex og de skal absolutt ha meg på leponex. Andre AP funket men fikk smerter. Men fikk samme smertene på leponex. Når ikke engang tramadol hjelper blir jeg desperat. Mindre. Søvn var bare en bonus. Orker ikke smertehelvete. Ligge og riste på armer og bein gjennom natten.. nei takk 

Skrevet
4 minutter siden, Marye skrev:

Har snakket om smertene jeg gjennomgår hver natt pga leponex og de skal absolutt ha meg på leponex. Andre AP funket men fikk smerter. Men fikk samme smertene på leponex. Når ikke engang tramadol hjelper blir jeg desperat. Mindre. Søvn var bare en bonus. Orker ikke smertehelvete. Ligge og riste på armer og bein gjennom natten.. nei takk 

Kan du beskrive hva du mener når du sier t du ligger og rister på armer og ben gjennom natta? :) 

Anonymkode: 4e289...d2a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du beskrive hva du mener når du sier t du ligger og rister på armer og ben gjennom natta? :) 

Smerten kniper til i skulderleddet eller musklene i beina og jeg tvinges til å riste for å få vekk smerten 

Skrevet

Restless legs and arms 

Skrevet
Akkurat nå, Marye skrev:

Restless legs and arms 

Har du fått den diagnosen? 

Har du tatt søvnregistrering med elektroder på føttene? Vet du om noen har vurdert om du kan ha PLMD (periodig limb movement disorder)?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått den diagnosen? 

Har du tatt søvnregistrering med elektroder på føttene? Vet du om noen har vurdert om du kan ha PLMD (periodig limb movement disorder)?

Nei det har jeg ikke. Men jeg har fått dokumentert via en kort innleggelse på Dps at jeg får smerter og sovner 14 timer i døgnet

Skrevet

Å bråseponere leponex vil gi amfetaminliknende bivirkninger som er veldig behagelige og faktisk avhengighetsskapende. Når en psykiatrisk pasient har funnet på det og smakt på gleden av å autoseponere AP er det nesten umulig å få dem til å slutte med det. Så ikke prøv, det er altfor digg. 

Skrevet

Jeg tar en liten dose cisordinol depot også. Og jeg er for smart til å bli fanget av psykose. Jeg kommer til å vite en del i hjernen min at det ikke er ekte. Lang erfaring 

Skrevet
15 minutter siden, Marye skrev:

Nei det har jeg ikke. Men jeg har fått dokumentert via en kort innleggelse på Dps at jeg får smerter og sovner 14 timer i døgnet

Da synes jeg du burde prøve å få legen din til å sende deg på en søvnregistrering. Og det er viktig at den er med elektroder til bena (gjerne armene også, men jeg tror ikke det gjøres i Norge). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...