AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #41 Skrevet 10. august 2020 Jeg har venner som er både i Spania, Hellas og Kypros ( 7 stk til sammen ) og som snart kommer tilbake. Ja Hellas og Kypros er grønne så de må ikke i karantene når de kommer tilbake men det må de to som kommer fra Spania sannsynligvis Anonymkode: 2b46f...486
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #42 Skrevet 10. august 2020 Dette blir bra. Anonymkode: 3287a...c51 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #43 Skrevet 10. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Pass på deg selv. Har selv avlyst 3 utenlandsturer i år, men legger meg ikke bort i andres valg. Anonymkode: b5f87...912 Enig. Covid har virkelig fått fram mye hat i mennesker. Det ser man ikke minst i dette forumet. Jeg tror det er mange som burde bry seg litt mindre om hva andre gjør. Anonymkode: dac5e...e8a 6
Gjest Tutte Skrevet 10. august 2020 #44 Skrevet 10. august 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Pass på deg selv. Har selv avlyst 3 utenlandsturer i år, men legger meg ikke bort i andres valg. Anonymkode: b5f87...912 Det gjør ikke jeg heller til vanlig, men når det gjelder valg som går på bekostning av et helt samfunn både helsemessig og økonomisk er det noe helt annet.
Gjest Tutte Skrevet 10. august 2020 #45 Skrevet 10. august 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Covid har virkelig fått fram mye hat i mennesker. Det ser man ikke minst i dette forumet. Jeg tror det er mange som burde bry seg litt mindre om hva andre gjør. Anonymkode: dac5e...e8a Hvordan i alle dager mener du at folk skal bry seg mindre om hva andre gjør når det pågår en stor pandemi. Har du fått med deg hvor mye dette viruset har ødelagt av både liv og ikke minst økonomi? Hvor mange som har mistet jobbene sine? Hvor mange bedrifter som har gått konkurs? Det er ikke det minste rart at det skaper mye sinne i folk når enkelte ikke tar i det minste hensyn. Dette handler ikke om egne valg, her må faktisk alle stå sammen!! Endret 10. august 2020 av Tutte
Loff77 Skrevet 10. august 2020 #46 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, Tutte skrev: Hvordan i alle dager mener du at folk skal slutte og bry seg mindre om hva andre gjør når det pågår en stor pandemi. Har du fått med deg hvor mye dette viruset har ødelagt av både liv og ikke minst økonomi? Hvor mange som har mistet jobbene sine? Hvor mange bedrifter som har gått konkurs? Det er ikke det minste rart at det skaper mye sinne i folk når enkelte ikke tar i det minste hensyn. Dette handler ikke om egne valg, her må faktisk alle stå sammen!! Er forskjell på å bry seg om folk og å slenge dritt å stå på. Så er det jo merkelig at noen har bestemt at utlandet er fy fy men Norge er greit selv om det stedvis er mer smitte enn utlandet. 4
Gjest Tutte Skrevet 10. august 2020 #47 Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, Loff77 skrev: Er forskjell på å bry seg om folk og å slenge dritt å stå på. Så er det jo merkelig at noen har bestemt at utlandet er fy fy men Norge er greit selv om det stedvis er mer smitte enn utlandet. Ja, det er forskjell, men innlegget jeg siterte så handlet det om å bry seg mindre om hva andre gjør, ikke slenge dritt. Når det gjelder å dra utenlands på ferie, så har det vært en anbefaling fra myndighetene om og ikke gjøre det selv om det er grønne land. Folk som drar er fullt klar over at de tar en stor risiko, og enda så gjør de det.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #48 Skrevet 11. august 2020 4 timer siden, Tutte skrev: Ja, det er forskjell, men innlegget jeg siterte så handlet det om å bry seg mindre om hva andre gjør, ikke slenge dritt. Når det gjelder å dra utenlands på ferie, så har det vært en anbefaling fra myndighetene om og ikke gjøre det selv om det er grønne land. Folk som drar er fullt klar over at de tar en stor risiko, og enda så gjør de det. Så lenge landene er grønne og åpne for innreise, så kommer folk til å dra. Dersom myndighetene faktisk mener folk bør holde seg hjemme, må de stenge for utreise og gjøre alt rødt. Oppmuntring til å bli hjemme er ikke nok når land er dømt til å være trygge. Anonymkode: e06bc...682 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #49 Skrevet 11. august 2020 21 timer siden, AineAvive skrev: Har du snakket med Høie? Få høre da! Står på nett at Hellas strammer inn pga økt smitte. Anonymkode: daaec...8ec
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #50 Skrevet 11. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge landene er grønne og åpne for innreise, så kommer folk til å dra. Dersom myndighetene faktisk mener folk bør holde seg hjemme, må de stenge for utreise og gjøre alt rødt. Oppmuntring til å bli hjemme er ikke nok når land er dømt til å være trygge. Anonymkode: e06bc...682 Det er vel i grunnen ingen som har sagt at noe land er «trygt», men at smittenivået er akseptabelt lavt. Det er grunnlovsstridig å nekte norske borgere utreise fra landet. Anonymkode: e458f...dec 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #51 Skrevet 11. august 2020 Det er flyet og flyplassene som er det farlige. Drit nå i grønne land. Hvordan har man tenkt å komme seg dit uten å bli smittet på veien eller på hjemveien, i flyet? Aerosoler er stikkordet. Leste her på KG om en familie som var blitt smittet og de hadde holdt seg helt hjemme for seg selv før de ble smittet - det eneste de hadde vært var en tur i matbutikken en tidlig morgen mens butikken var folketom. Det ble de smittet av. Så kan du tenke deg en flyplass og ombord i et fly da. Anonymkode: efda3...e72
Gjest Peanut Skrevet 11. august 2020 #52 Skrevet 11. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Leste her på KG om en familie som var blitt smittet og de hadde holdt seg helt hjemme for seg selv før de ble smittet - det eneste de hadde vært var en tur i matbutikken en tidlig morgen mens butikken var folketom. Det ble de smittet av. Så kan du tenke deg en flyplass og ombord i et fly da. Anonymkode: efda3...e72 Og de hadde brukt maske?
veronicalake Skrevet 11. august 2020 #53 Skrevet 11. august 2020 Og hva så? Hvorfor skal du bry deg med hva venninna di gjør? Hun er vel voksen, og tar sine egne valg. Så lenge hun ikke fester og holder på sånn som mange her hjemme gjør, så er vel ikke sjansen noe særlig større for å få det der enn her. Hvis du er så redd for Corona, så får du bare la vær å møte henne de neste 10 dagene etter at hun har kommet hjem igjen da. Å velge å reise til utlandet er ikke ensbetydende med at man er et dårlig menneske, eller uansvarlig. Det er hvordan man oppfører seg der man er som har noe å si. Av erfaring, så er nordmenn som er hjemme i Norge mindre ansvarlige ovenfor denne Coronaen, enn i andre land i resten av Europa. 4
Gjest Tutte Skrevet 11. august 2020 #54 Skrevet 11. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge landene er grønne og åpne for innreise, så kommer folk til å dra. Dersom myndighetene faktisk mener folk bør holde seg hjemme, må de stenge for utreise og gjøre alt rødt. Oppmuntring til å bli hjemme er ikke nok når land er dømt til å være trygge. Anonymkode: e06bc...682 Det er lov å tenke selv for voksne mennesker. Landegrenser kan ikke holdes stengt hvis smittetallet er under et visst nivå, og myndighetene må forholde seg til de reglene, men det betyr ikke at det er trygt å dra til landet av den grunn. Dette har også blitt gjentatt flere ganger, og det har blitt sterkt oppfordret til å feriere her i landet.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #55 Skrevet 11. august 2020 Hun velger jo selv, men jeg håper hun ikke smitter andre på sin vei... Jeg savner Hellas selv, så jeg er helt uvel nesten, har leilighet og mange venner der. Men jeg har valgt å ikke reise i år. En ting er meg selv, men hva om jeg smitter andre? Håper det er rom for å reise neste år. Det hjelper forøvrig ikke å være irritert på din venninne. Hun reiser uansett. Bortkastet energi.... Anonymkode: ae44e...d23 1
GulSitron Skrevet 11. august 2020 #56 Skrevet 11. august 2020 Den beste straffen hadde vel vært om Hellas sier nei til innreise fra Norge og at reisen hennes derfor blir avlyst uten at hun får et rødt øre tilbake. Synes hun virker egoistisk. 1
Gjest AineAvive Skrevet 11. august 2020 #57 Skrevet 11. august 2020 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Står på nett at Hellas strammer inn pga økt smitte. Anonymkode: daaec...8ec Ja, men det vet man jo hvis man følger med. Men det blir ikke noe "rødt" på Hellas i førstkommende reiseoppdatering fra regjeringen. Jeg kan forøvrig glede alle de som har sett seg ut reise, også ansvarlig reise, som hovedfiende; VI REISER IKKE NESTE UKE! Ble dere glade nå? Forundrer det dere at en som planla reise er såpass ansvarlig? Det påsto dere hardnakket at ikke var tilfelle. Årsaken til avbestilling er like mye (eller mer) smitteøkningen i Norge, som smitte på de greske øyene (meget lav). Jeg føler nå ubehag ved å måtte menge meg med folk som er "uvitende bærere" på flyplass og fly. Også andre hensyn har inngått i vår risikovurdering. Jeg dømmer ikke andre som tar motsatt valg, så lenge de reiser rolig og bor isolert uten fokus på party. Men dette er tøft for oss, både fysisk og psykisk, å ikke dra. Av grunner dere ikke kjenner til. Endret 11. august 2020 av AineAvive
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #58 Skrevet 11. august 2020 2 minutter siden, AineAvive said: Årsaken til avbestilling er like mye (eller mer) smitteøkingen i Norge, som smitte på de greske øyene (meget lav). Jeg føler nå ubehag ved å måtte menge meg med folk som er "uvitende bærere" på flyplass og fly. Også andre hensyn har inngått i vår risikovurdering. Du fortjener en medalje, liksom. Anonymkode: 3287a...c51
Gjest AineAvive Skrevet 11. august 2020 #59 Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du fortjener en medalje, liksom. Anonymkode: 3287a...c51 Hadde du kjent meg, oss og vår historie så hadde jeg kanskje fortjent mer enn det... Er forøvrig bitter på all festingen. Reise er sunnere enn alkohol (snakker da om nordisk alkoholkultur). Så får du være bitter på sånne som meg.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #60 Skrevet 11. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er flyet og flyplassene som er det farlige. Drit nå i grønne land. Hvordan har man tenkt å komme seg dit uten å bli smittet på veien eller på hjemveien, i flyet? Aerosoler er stikkordet. Leste her på KG om en familie som var blitt smittet og de hadde holdt seg helt hjemme for seg selv før de ble smittet - det eneste de hadde vært var en tur i matbutikken en tidlig morgen mens butikken var folketom. Det ble de smittet av. Så kan du tenke deg en flyplass og ombord i et fly da. Anonymkode: efda3...e72 Flyplassene jeg har vært på ha vært folketomme, ingen problem å holde både 2 og 10 meter avstand. I fly har de filter som fjerner bakterier/virus. I tillegg bruker alle maske. Hvor mange har du hørt om som har blitt smittet ombord i et fly? Anonymkode: 79c29...aee 3
Fremhevede innlegg