Gå til innhold

Hva er de sunneste yoghurtene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvilke yoghurter som er tilsatt minst mulig sukker og minst mulig mettet fett.

er disse bra? 

blir glad om dere gir meg andre yoghurter og❤️

2F44863B-F11E-49E4-8E76-BF1F3CDD72D3.png

C5B5EBB7-DB15-4694-A58D-0A4072937A9F.png

431ABF6D-41C2-4C79-8615-8CDFC64CC277.png

Anonymkode: 8b9cc...c49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helst vanilje yoghurt men all yoghurt funker

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser gresk yoghurt uten tilsatt smak. Jeg holder meg unna de med tilsatt sukker eller søtning. Les innholdsfortegnelsen og prøv å finne de som er mest naturlige.

Anonymkode: 19ed0...851

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser gresk yoghurt uten tilsatt smak. Jeg holder meg unna de med tilsatt sukker eller søtning. Les innholdsfortegnelsen og prøv å finne de som er mest naturlige.

Jeg har lest på innholdet. Men så så jeg best i test at den alpro var mye sukker i enn annen youghurt med står det er sånn 2,1 sukkerarter.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter de du kjøper? Har du noen tips?

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva man anser som sunt. Jeg holder meg langt unna hormonforstyrrende og autoimmuntriggende soya, det anser jeg absolutt ikke som sunt.

Yoghurt med smak har jeg aldri sett uten enten sukker eller søtningsstoff, begge deler usunt. 

Jeg og 6-åringen her spiser kun plain gresk yoghurt og har vaniljepulver i (ikke vaniljesukker, vaniljepulver). Jeg liker best den med 10 % fett, men hvis du anser fett som usunt (jeg gjør ikke) kan du jo gå for den synnøve finden varianten?

Anonymkode: 203b2...ae8

• Liker 1
Skrevet

Tips, gå inn på meny.no, så kan du sjekke innholdsfortegnelse. På generelt grunnlag er naturell yoghurt og de uten tilsatt sukker sunnest:

Yoplait dobbel 0 vanilje har f.eks. denne innholdsfortegnelsen:

Screenshot_20200809-215905_Samsung Internet.jpg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne sunn?

0FDF46AA-880F-41BD-AB11-4E73F2208726.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker altså best Lindahls, men Synnøve Finden har mye mindre fett. Jeg skulle virkelig ønske jeg likte Synnøve sin siden jeg foretrekker å kjøpe norsk, men jeg liker bare ikke fettreduserte melkeprodukter.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Gåsemor skrev:

Tips, gå inn på meny.no, så kan du sjekke innholdsfortegnelse. På generelt grunnlag er naturell yoghurt og de uten tilsatt sukker sunnest:

Yoplait dobbel 0 vanilje har f.eks. denne innholdsfortegnelsen:

Screenshot_20200809-215905_Samsung Internet.jpg

Er den bra?

AnonymBruker
Skrevet

Tyrkisk tror jeg. Mye protein og mindre fett. 

Anonymkode: 30841...2a5

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest på innholdet. Men så så jeg best i test at den alpro var mye sukker i enn annen youghurt med står det er sånn 2,1 sukkerarter.

Jeg skjønner ikke helt. Om du har lest på innholdet så ser du selv forskjellen i sukkermengde på de ulike yoghurtene. Du trenger ikke lese best i test for det? Sammenlign og se hva du foretrekker. Jeg er enig med innlegget om soya, jeg ville heller aldri spist soyayoghurt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt. Om du har lest på innholdet så ser du selv forskjellen i sukkermengde på de ulike yoghurtene. Du trenger ikke lese best i test for det? Sammenlign og se hva du foretrekker. Jeg er enig med innlegget om soya, jeg ville heller aldri spist soyayoghurt.

Jeg vil gå ned i vekt. Er 1 kilo for å være overvektig. Vil spise yoghurt med vil ikke spise med sukker eller så mye mettet fett. Men er ikke 6 g Sukker per 100 g mye?

Skrevet

Bra på smak vet jeg ikke da jeg ikke liker vaniljeyoghurt. Samme serie med kirsebær og bringebær synes jeg er god. 

Om den er sunn kommer ann på hva som er målet ditt, men den er lavt på sukker og fett i forhold til mange andre yoghurt, men yoghurt er ikke nødvendigvis sunneste. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gåsemor skrev:

Bra på smak vet jeg ikke da jeg ikke liker vaniljeyoghurt. Samme serie med kirsebær og bringebær synes jeg er god. 

Om den er sunn kommer ann på hva som er målet ditt, men den er lavt på sukker og fett i forhold til mange andre yoghurt, men yoghurt er ikke nødvendigvis sunneste. 

Skal ha det i smoothie

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gå ned i vekt. Er 1 kilo for å være overvektig. Vil spise yoghurt med vil ikke spise med sukker eller så mye mettet fett. Men er ikke 6 g Sukker per 100 g mye?

Det kommer an på hva som er i kostholdet ditt ellers. Jeg ville ikke vært redd for fettet i yoghurten, mer bekymret for sukkeret. Velg uten smak og uten tilsatt sukker/søtning. 

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hva man anser som sunt. Jeg holder meg langt unna hormonforstyrrende og autoimmuntriggende soya, det anser jeg absolutt ikke som sunt.

Yoghurt med smak har jeg aldri sett uten enten sukker eller søtningsstoff, begge deler usunt. 

Jeg og 6-åringen her spiser kun plain gresk yoghurt og har vaniljepulver i (ikke vaniljesukker, vaniljepulver). Jeg liker best den med 10 % fett, men hvis du anser fett som usunt (jeg gjør ikke) kan du jo gå for den synnøve finden varianten?

Fortell mer om soya. Dette har jeg aldri tenkt over og anså soyayoghurt som sunn. 

Soyayoghurt blåbær gresk stil er veldig god, og  gresk med sitron. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hva som er i kostholdet ditt ellers. Jeg ville ikke vært redd for fettet i yoghurten, mer bekymret for sukkeret. Velg uten smak og uten tilsatt sukker/søtning. 

Kan du gi meg noen tips til yoghurt som er uten sukker og søtning?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi meg noen tips til yoghurt som er uten sukker og søtning?

Det finner du ut av selv ved å lese på etiketten. Du har fått tips om merke på gresk yoghurt tidligere i tråden. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finner du ut av selv ved å lese på etiketten. Du har fått tips om merke på gresk yoghurt tidligere i tråden. 

Med de inneholder så mye sukker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...