Gå til innhold

HJELP :-(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min er så asosial og redd at jeg ikke får tak i henne om nun ikke vil.

Hun bestemmer når vi skal kose, om vi skal kose og hele det resterende,

Hun er så sær på  mange  måter, og ellers er hun helt villkatt føles det som.

Jeg må innrømme at jeg ønsker å gå til anskaffelse av ny katt, da den jeg har nå er 0% kosete, og jeg vet fra gamle dager at sånn skal det jo ikke være. En katt har alltdis vært kose syk i mitt nærvær, og det er sånn jeg vil ha det.

'Jeg vil ikke ha en katt som hopper 5 meter om jeg hoster.

-og knapt takler at jeg tar etter den.

Blir bare lei meg fordi pus har så lite tiltro til oss, uten noen grunn for det.

Altså, jeg føler meg slem, men jeg tenker at den stakkars katta umulig kan ha det bra når den er så skvetten,  er det ikke da bedre å ta ansvar for dyret sitt å la et få lov til å slippe ved å sovne inn med en sprøyte ?

Anonymkode: 04afa...ead

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke grunn til å la slippe. Det er vanlig katteatferd å selv bestemme om de vil kose eller ei. 

Skaff gjerne en katt til, men behold den du har. Kanskje blir hun tryggere av en artsfrende. 

Anonymkode: db273...2d6

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er katten?

Er den godt voksen, omplassert og du har hatt den i hus noen måneder så ville jeg nok vurdert avlivning.

Er den ung så er det jo fortsatt en mulighet for at den kan bli mer kjælen etter en god porsjon tvangskosing.

AnonymBruker
Skrevet

Katten er 8 år, og vi har prøvd i flere år, men det blir ikke bedre, det er det som er så trist 😞

'Hun er sterilisert og fullt opp med vaksiner hvert år.  Vi prøver det vi kan, men det blir ikke bedre, så vi har snakket om å la henne slippe mer, jeg kan ikke tro hun har det bra når hun er så forferdelig skevtten , hun stoler på oss. men alt er på henne premisser,   I mitt hode så skal det være kos å ha ett kjæeldyr, man skal ikke måtte gå på tå hev, redd for om noe skremmer henne.  - hva er kosen med det da.?   Den er borte, dessverre 😞

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke grunn til å la slippe. Det er vanlig katteatferd å selv bestemme om de vil kose eller ei. 

Skaff gjerne en katt til, men behold den du har. Kanskje blir hun tryggere av en artsfrende. 

Anonymkode: db273...2d6

Dette må¨du selv bestemme.  Jeg forstår på innlegget ditt at dere har prøvd over lang tid, og kanskje har katten mere villkatt i seg, og da er det ikke vanskelig å forstå at dere føler dere har gjort hva dere kan.

Jeg synes det viktigst og enkleste er å følge hjertet sitt, om det sier at dere har gjort så godt det lar seg gjøre så er det lov å ikke takle det.  Dyr er ikke som mennesker, dessverre.  - man kan ikke sette seg ned og ta en alvorsprat å forklare hvordan ting er og hva man ønsker annerledes.

Dyr og iallefall kjæledyr lever på menneskers premisser,  og du gjør det eneste riktige ved å avlive ditt kjæledyr om noe er feil.

Vet ikke hvor mange historier man hører om fordi folk IKKE tar ansvar og gjør alt mulig grusomt med dyrene sine.

Hadde alle vært som deg så hadde det ikke vært noe problem,  jeg blir faktisk glad i hjertet mitt når jeg leser at du ønsker å gi katten din en sprøyte , du tar 100 prosent ansvar, og det er en ekte dyreeiers ansvar.

Så kjenn etter i hjertet ditt og du vet svaret,  jeg har ingen tvil på det.

Sender deg en klem og ønsker deg lykket til 🙂

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Englejenta skrev:

Dyr og iallefall kjæledyr lever på menneskers premisser,  og du gjør det eneste riktige ved å avlive ditt kjæledyr om noe er feil.

Det er akkurat det,  hun er så skvetten og jeg har så vondt av henne :(

Kan ikke forstå noe annet enn at hun vil ha det bedre om hun får slippe....

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

- Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...