AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #41 Skrevet 9. august 2020 3 minutter siden, Example skrev: Og det er selvfølgelig et problem, men tiden for å løse de problemene er neppe samtidig med en nasjonal helsekrise. Men problemet er at folk drikker mer nå samtidig som de er stengt inne med partner og barn. Anonymkode: 4f4ba...3ca 2
Gjest Peanut Skrevet 9. august 2020 #42 Skrevet 9. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du drar over grensa, så skal du aldri komme tilbake igjen! Aldri! Anonymkode: fc516...685 Når man begynner å bli tåpelig så tas man ikke seriøst
Djungelvrål Skrevet 9. august 2020 #43 Skrevet 9. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som nå skjer i Indre Østfold er direkte tilknytte utesteder. https://www.dagbladet.no/nyheter/strakstiltak-for-a-stoppe-ukontrollert-smitte/72727613 Fordi folk bare MÅ feste og drikke seg fulle, må barna våre nå betale..... Anonymkode: 894a7...11c Hva er det barna betaler med?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #44 Skrevet 9. august 2020 57 minutter siden, Honey Dew skrev: Helt enig med deg, ts. Alkohol er det vi trenger minst nå. MÅ en ha tak i alkohol, har en et alkoholproblem og trenger hjelp. Du er virkelig trangsynt. Anonymkode: 2e128...da6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #45 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, Apocalypte skrev: Hva er det barna betaler med? Tapt tid i barnehage og SFO, tapt inntekt for foreldrene. Anonymkode: 4f4ba...3ca
Example Skrevet 9. august 2020 #46 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, Honey Dew skrev: Det er nettopp da vi ikke trenger alkohol. Og du tror det ville løst seg fint? Et forbud fra i morgen, også slutter alle å drikke, alkoholikere blir friske og alt blir fryd og gammen? 6
Example Skrevet 9. august 2020 #47 Skrevet 9. august 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men problemet er at folk drikker mer nå samtidig som de er stengt inne med partner og barn. Anonymkode: 4f4ba...3ca En av grunnene til at skolestengingen var en katastrofe for blant annet disse barna. Endret 9. august 2020 av Example 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #48 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, Example skrev: En av grunnene til at skolestengingen var en katastrofe for blant annet disse barna. Men nå har de startet med stenging av barnehager og SFO igjen. Anonymkode: 4f4ba...3ca
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #49 Skrevet 9. august 2020 Hva med å roe ned brennevin- og vinsalg? Og fremdeles ha adgang til øl. En middelvei? Ellers vet vel de fleste at de som har det vanskelig fra før vil få det verre. Og det vil bli trykk på helsevesenet pga abstinenser. Eller nærmest fri flyt av b-preparater, kanskje det løser noe. Anonymkode: 62995...df9 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #50 Skrevet 9. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som nå skjer i Indre Østfold er direkte tilknytte utesteder. https://www.dagbladet.no/nyheter/strakstiltak-for-a-stoppe-ukontrollert-smitte/72727613 Fordi folk bare MÅ feste og drikke seg fulle, må barna våre nå betale..... Anonymkode: 894a7...11c Men jeg drikker meg full uten å henge på byen 😕 Anonymkode: f7f6a...fc3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #51 Skrevet 9. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Grensene må og lukkes! Lukk de nå, så stengt ned grensa med heimevern over hele linja. Viruset kommer utenfra, det bor ikke her! Alkotester på butikkene. IKke la døra åpne hvis de har promille! Anonymkode: fc516...685 Har folk blitt fullstendig gale? Blir bekymret for enkelte som skriver her inne🤔 Anonymkode: ca3ce...c2b 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #52 Skrevet 9. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå har de startet med stenging av barnehager og SFO igjen. Anonymkode: 4f4ba...3ca Dette har vel vi aller fleste vært både klar over og forberedt på hele veien, at viruset ville blusse opp igjen ut på høsten. Anonymkode: ca3ce...c2b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #53 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette har vel vi aller fleste vært både klar over og forberedt på hele veien, at viruset ville blusse opp igjen ut på høsten. Anonymkode: ca3ce...c2b Og likevel er det ingen som gadd å forberede seg på hvordan følge opp og hjelpe sårbare grupper. Anonymkode: 4f4ba...3ca
Druid Skrevet 9. august 2020 #54 Skrevet 9. august 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og plusser ved at alkohol blir forbudt er 1. Mindre fyllekjøring, færre tapte liv 2. Færre festvoldtekter 3. Færre ødelagte barneliv 4. Flere får livet sitt forlenget fordi de ikke drikker seg ihjel 5. Færre ulovlige fester med mange deltakere. 6. Jepp, verdt det. Og som sagt, på samme måte som dere ber oss om å droppe vår familie i uoverskuelig fremtid, kan vi be dere droppe ølen deres. Eller er øl viktigere enn foreldre, barn og ektefeller? Anonymkode: 4f4ba...3ca 1. Det er nesten ubetydelig med fyllekjøring som fører til tap av liv nå. I de fleste tilfellene nå, er det enten mennesker med impulskontroll problemer, og de vil du finne igjen med andre midler, eller folk som ønsker ta selvmord, og de finner du også igjen i annen statestikk. 2. Problemet er ikke alkoholen, problemet er suget etter å være fritt menneske uten hemninger. GHB og hasj gir ikke mindre voldtekter. 3. Ta det fra meg: Alkoholikere blir ikke bedre edru. Min barndom er ikke av de mest velfungerende, men de beste tidene var når hun hadde alkohol. (Jeg skulle virkelig ønske at folk sluttet å fokusere på alkoholen i forhold til alkoholproblemer, det er ekstremt få tilfeller der den er problemet) 4. Eller forkortet fordi de tar livet sitt. Det er litt hips om haps der. 5. Det blir flere ulovlige fester med mere ulovlige rusmidler. Det er ikke alkoholen som er problemet, det er at det er forl lenge siden folk hadde skikkelige fester. 6. De som nå ønsker å feste med venner har ingen problem med at dere omgår familie. De har blitt fortalt at risikoen for å bli smittet er lav, og har tatt konsekvensen av det. Det er våre myndighetenes manglende forståelse av samfunnsmekanismer som er problemet. 4
Alivamale Skrevet 9. august 2020 #55 Skrevet 9. august 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men problemet er at folk drikker mer nå samtidig som de er stengt inne med partner og barn. Anonymkode: 4f4ba...3ca Hvor er det folk er stengt inne med partner og barn nå, bortsett fra i isolasjon pga smitte?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #56 Skrevet 9. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv Nord-Korea slipper inn igjen angrende syndere, har jeg hørt. Alt for løssluppent samfunn. Anonymkode: ed8a3...7b6 Slipper de inn i straffeleirer ja. Anonymkode: 22096...d18
-jk- Skrevet 9. august 2020 #57 Skrevet 9. august 2020 1 time siden, Example skrev: Et forbud mot alkohol vil blant annet føre til: - At restauranter og barer i Norge mest trolig går konkurs, de aller fleste av dem. Med alle arbeidsplassene det medfører. Barer ja, men restauranter? Personlig drikker jeg alkohol, men svært sjelden på restaurant. Samme gjelder kona. Når jeg ser på de andre gjestene på restaurantene så er det et klart mindretall der også som drikker alkohol, ihvertfall på de stedene jeg frekventerer. Mulig det er annerledes på svinedyre gourmet-restauranter? Og de som vanligvis drikker alkohol, vil alle sammen plutselig slutte å gå på restaurant? Jeg tviler. Sikker noen, men jeg tror neppe omsetningen synker mer mer enn 20-30% for hele bransjen. Da går de svakeste konkurs, og gjestene fordeler seg på de gjenværende som får opp omsetningen igjen pga. flere gjester. Jeg var forøvrig på sushi-restaurant både i går og i dag (to forskjellige) og drakk vann til ved begge anledninger.
Honey Dew Skrevet 9. august 2020 #58 Skrevet 9. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er virkelig trangsynt. Anonymkode: 2e128...da6 Trangsynt fordi jeg vil ha reduksjon i alkoholsalget i disse tider?
Example Skrevet 9. august 2020 #59 Skrevet 9. august 2020 2 timer siden, -jk- skrev: Barer ja, men restauranter? Personlig drikker jeg alkohol, men svært sjelden på restaurant. Samme gjelder kona. Når jeg ser på de andre gjestene på restaurantene så er det et klart mindretall der også som drikker alkohol, ihvertfall på de stedene jeg frekventerer. Mulig det er annerledes på svinedyre gourmet-restauranter? Og de som vanligvis drikker alkohol, vil alle sammen plutselig slutte å gå på restaurant? Jeg tviler. Sikker noen, men jeg tror neppe omsetningen synker mer mer enn 20-30% for hele bransjen. Da går de svakeste konkurs, og gjestene fordeler seg på de gjenværende som får opp omsetningen igjen pga. flere gjester. Jeg var forøvrig på sushi-restaurant både i går og i dag (to forskjellige) og drakk vann til ved begge anledninger. Nå har jeg ikke tallene her, men 20-30% er betydelig i en bransje som virkelig sliter med restriksjonene fra før. Det er en grunn til at skjenkebevilling er viktig for dem i utgangspunktet. Så er det selvfølgelig forskjell på ulike typer restauranter.
Gjest AineAvive Skrevet 9. august 2020 #60 Skrevet 9. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Når så mange ønsker at grensene stenges helt slik at ektefeller ikke får se hverandre, foreldre ikke får ha samvær med barna, folk får ikke behandling for smertene sine eller ta vare på sin utenlandske eiendom, bør også salg av alkohol forbys. Alle må ofre noe. Jeg ofrer ikke samvær med barna for at naboen skal få drikke seg dritings på fest. Anonymkode: 4f4ba...3ca Fy så bra skrevet! Det begynner nesten å føles sånn. At vi skal stenge grensene for reisefolket slik at Ola og Kari kan drikke seg dritings i trygghet. Av det jeg har sett (minus den engelske ungdommen på steder som Magaluf), er mitt inntrykk at de fleste reisende er langt roligere og mer ansvarsfulle enn rølperne her hjemme. Er mamma til ungdommer og ser det på nært hold. Barna mine er oppgitt, de er ansvarlige unge, men har vært utsatt for "nesten-mobbing" når de har satt ned foten. Vennskapsbånd brytes. De vil gjerne reise ansvarsfullt, etterfulgt av karantene, men muligheten ser ut til å forsvinne p.g.a. folk som ikke tar ansvar. Jeg visste drikkekulturen vår er helt på trynet. Beinharry! Men nå begynner jeg å tro at nordmenn er alkoholavhengige, halve gjengen! 😞
Fremhevede innlegg