Gå til innhold

Forby all salg av alkohol umiddelbart!

Fremhevede innlegg

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan nekte livsfarlige virus å komme inn jo. De hører ikke hjemme her.

Anonymkode: fc516...685

Ha ha du er jo skikkelig morsom om ikke annet😀👍

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man er glad man bor øde til og ikke merker noe til denne galskapen.

At smitten nå øker igjen er uunngåelig.

Anonymkode: 45da0...bff

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke å forby. Øk avgiften på brennevin kraftig. 

Hensikten er jo mye å frigjøre kapasitet i helsevesenet. Rusrelaterte skader utgjør en betydelig andel av det helsevesenet bruker ressurser på. 

• Liker 3
Skrevet

Helt enig med deg, ts. Alkohol er det vi trenger minst nå. MÅ en ha tak i alkohol, har en et alkoholproblem og trenger hjelp.

• Liker 4
Skrevet

Forbyr man noe og det kriminaliseres, går det bare under jorda og da har man null kontroll eller oversikt. Slik som med cannabis. Naivt å tro at det blir borte bare fordi at det blir forbudt. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Helt enig med deg, ts. Alkohol er det vi trenger minst nå. MÅ en ha tak i alkohol, har en et alkoholproblem og trenger hjelp.

Det er veldig mange som er misbrukere og avhengig. Tror neppe at det er kapasitet til å hjelpe alle som er syke om de ikke får tak i alkohol. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykehuset ville bli overfylt av folk med kramper og det som verre er.

I tillegg så hadde andre rusmidler og hjemmebrent gått til topps. Ikke ønskelig kan jeg love deg.

Anonymkode: 3e905...480

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Alle som liker noe du ikke liker har altså et problem. Har jeg et alkoholproblem om jeg kjøper et par øl jeg tar til middagen på lørdagskvelden, og på hvilken måte skader det deg at jeg gjør det?

Jeg er helt sikker på at du også har ting, eller liker ting, som egentlig er helt unødvendige for mange andre. Eller er det slik at alle skal passe inn i en snever A4-modell, som er tilpasset moralsk forhøyde borgere?

• Liker 8
Skrevet

Lite gjennomtenkt forslag. Både fordi det er veldig mange som har sykdommen alkoholiker, se bare her inne hvor mange som sliter med det. Hva med dem?

Dessuten er det null problem å lage selv, og noen kunne fint ha solgt videre. Ikke det minste problem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å dele ut valium til hele befolkningen, så sitter de avslappet hjemme i sofaene sine...? :) 

Anonymkode: ffdd2...226

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, Example skrev:

Alle som liker noe du ikke liker har altså et problem. Har jeg et alkoholproblem om jeg kjøper et par øl jeg tar til middagen på lørdagskvelden, og på hvilken måte skader det deg at jeg gjør det?

Jeg er helt sikker på at du også har ting, eller liker ting, som egentlig er helt unødvendige for mange andre. Eller er det slik at alle skal passe inn i en snever A4-modell, som er tilpasset moralsk forhøyde borgere?

Jeg drikker alkohol, men har ingen problem med å se at alkoholsalg burde blitt stengt nå i korona-tiden. 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Dere ønsker jo å pålegge oss med familie i utlandet at vi skal droppe kontakt med dem i flere år. Da får dere ofre fylla deres, det er mye mindre offer. 

Anonymkode: 4f4ba...3ca

Virkelig? 😂

Skrevet
1 minutt siden, Honey Dew said:

Jeg drikker alkohol, men har ingen problem med å se at alkoholsalg burde blitt stengt nå i korona-tiden. 

Helt objektivt sett burde alkohol aldri vært lov, men jeg kan på ingen måte forstå at det bør forbys nå.... Men at servering stenger tidlig kan være lurt, og at "privat fester" brytes opp av rette myndighet. Om noe skal forbys, så er det uansvarlighet som bør være ulovlig. Hva med 1000kr i bot til huseier/leier for hver festdeltager over 20stk? 

Skrevet
11 minutter siden, Honey Dew skrev:

Igjen, det er deg.

Et forbud mot alkohol vil blant annet føre til:

- At restauranter og barer i Norge mest trolig går konkurs, de aller fleste av dem. Med alle arbeidsplassene det medfører.

- Alle som jobber på vinmonopolet blir arbeidsledige.

- De aller fleste norske bryggerier går konkurs, spesielt de mindre. Akkurat nå som vi faktisk er i ferd med å endre litt av drikkekulturen i Norge, hvor stadig flere foretrekker små bryggerier med kvalitetsvarer til en høyere pris fremfor kvantitet av dårlig kvalitet. Norge har fått frem en del bra bryggerier som faktisk eksporterer en del alkohol fra Norge, men disse er fremdeles avhengige av hjemmemarkedet.

- Mer hjemmebrent og hjemmebrygging.

- Alkoholikere vil få en utrolig vanskelig tid, i en tid hvor man kanskje ikke har kapasitet til å ta seg av dem i helsevesenet.

- Stor frustrasjon fra mange nordmenn, og et økt sinne og politisk polarisering.

Fortsatt verdt det?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Example skrev:

Igjen, det er deg.

- At restauranter og barer i Norge mest trolig går konkurs, de aller fleste av dem. Med alle arbeidsplassene det medfører.

- De aller fleste norske bryggerier går konkurs, spesielt de mindre. Akkurat nå som vi faktisk er i ferd med å endre litt av drikkekulturen i Norge, hvor stadig flere foretrekker små bryggerier med kvalitetsvarer til en høyere pris fremfor kvantitet av dårlig kvalitet. Norge har fått frem en del bra bryggerier som faktisk eksporterer en del alkohol fra Norge, men disse er fremdeles avhengige av hjemmemarkedet.

- Alkoholikere vil få en utrolig vanskelig tid, i en tid hvor man kanskje ikke har kapasitet til å ta seg av dem i helsevesenet.

- Stor frustrasjon fra mange nordmenn, og et økt sinne og politisk polarisering.

Fortsatt verdt det?

Og plusser ved at alkohol blir forbudt er

Mindre fyllekjøring, færre tapte liv

Færre festvoldtekter

Færre ødelagte barneliv

Flere får livet sitt forlenget fordi de ikke drikker seg ihjel

Færre ulovlige fester med mange deltakere. 

Jepp, verdt det. Og som sagt, på samme måte som dere ber oss om å droppe vår familie i uoverskuelig fremtid, kan vi be dere droppe ølen deres. Eller er øl viktigere enn foreldre, barn og ektefeller?

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Example skrev:

Igjen, det er deg.

Fortsatt verdt det?

Ja, alkoholikere trenger ikke alkohol. De trenger å bli kvitt avhengigheten. I tillegg er det mange barn som blir mishandlet av alkoholiserte foreldre.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Færre festvoldtekter

Færre ødelagte barneliv

Jepp, verdt det. Og som sagt, på samme måte som dere ber oss om å droppe vår familie i uoverskuelig fremtid, kan vi be dere droppe ølen deres. Eller er øl viktigere enn foreldre, barn og ektefeller?

Forby korona også det er noe dritt

Skrevet
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Ja, alkoholikere trenger ikke alkohol. De trenger å bli kvitt avhengigheten. I tillegg er det mange barn som blir mishandlet av alkoholiserte foreldre.

Og det er selvfølgelig et problem, men tiden for å løse de problemene er neppe samtidig med en nasjonal helsekrise.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Færre festvoldtekter

Færre ødelagte barneliv

At jeg tar meg en øl skader absolutt ingen.

Listen jeg kom med var i forhold til et midlertidig forbud. Om du skal ha et permanent forbud, får det være en annen sak. Det har man jo forsøkt før, uten særlig hell. Det det imidlertid er, er en perfekt måte å få landets borgere til å forakte lovverket på, og med det bryte andre lover også. Det er også fint for hjemmebrygging, smugling og kriminelle ligaer. Realistisk er det heller ikke, da alle norske politikere vet at et forbud ikke er ønskelig i demokratiet Norge. :) 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Example skrev:

Og det er selvfølgelig et problem, men tiden for å løse de problemene er neppe samtidig med en nasjonal helsekrise.

Det er nettopp da vi ikke trenger alkohol.

• Opprett ny...