AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Arbeidsgiver har sagt at vi har fått nye plasser og at alle vi som har vært ute og reist skal sitte samlet i en seksjon på kontoret, og de som har vært hjemme i en annen seksjon. Hva er hensikten, er det uthenging av folk? Anonymkode: 70fa9...288
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 9. august 2020 Tiltak for å beskytte de som har holdt seg hjemme Anonymkode: 0ad35...bd2 54
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tiltak for å beskytte de som har holdt seg hjemme Anonymkode: 0ad35...bd2 H v a for noe b e s k y t t e l s e? Jeg vurderer å gå til arbeidstilsynet med dette. Føler det er mobbing av oss som har reist. Anonymkode: 70fa9...288 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 De kan nok ikke gjøre dette, så lenge de ikke har noe krav på å vite hvem som har reist. Anonymkode: c9158...f64 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 Just now, AnonymBruker said: De kan nok ikke gjøre dette, så lenge de ikke har noe krav på å vite hvem som har reist. Anonymkode: c9158...f64 Korrigerer meg selv litt, i helsevesenet kan de muligens kreve det. Men høres ut som en dårlig løsning uansett. Anonymkode: c9158...f64 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: H v a for noe b e s k y t t e l s e? Jeg vurderer å gå til arbeidstilsynet med dette. Føler det er mobbing av oss som har reist. Anonymkode: 70fa9...288 Skulle kanskje tenkt at dette var en reell mulighet spør du meg Anonymkode: f114c...a85 2
Alivamale Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 Høres rart ut. Skal en som kom tilbake fra reise for tre uker siden stues sammen med en som kom tilbake for to dager siden? Fra et smittevernmessig ståsted er det i så tilfelle hull i hodet. 9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: H v a for noe b e s k y t t e l s e? Jeg vurderer å gå til arbeidstilsynet med dette. Føler det er mobbing av oss som har reist. Anonymkode: 70fa9...288 Det er da for å beskytte de som har holdt seg hjemme. Det er ikke noe å sutre for, fakta er at mye smitte har kommet fra reisende i andre land. Fornuftig og flink arbeidsgiver som tenker fornuftig. Hvor får du mobbing fra? Anonymkode: 0e333...b0e 26
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 Det er da ikke mobbing. hos oss må de som har vært i utlandet være borte fra jobb 10 dager uavhengig om det er rødt eller grønt. De tar ikke sjansen på at alle skal bli smittet. Anonymkode: a6a2a...2f3 17
Hunmedham Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Arbeidsgiver kan nok gjøre ganske mye for å ivareta helsen for medarbeiderne. Dette gjelder vel medarbeidere som har reist i grønne land, dvs. uten karantenekrav ved ankomst. Likevel er det en økt risiko, og da er dette et tiltak som kan forsvares. Jeg tror det er feil av deg å oppfatte det som uthengning. Å ha reist er ingen forbrytelse, og også de reisende bør ha interesse av å ikke smitte andre. Jeg synes du skal senke skuldrene og sette pris på at arbeidsgiver er opptatt av godt smittevern. 11
Alivamale Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er da ikke mobbing. hos oss må de som har vært i utlandet være borte fra jobb 10 dager uavhengig om det er rødt eller grønt. De tar ikke sjansen på at alle skal bli smittet. Anonymkode: a6a2a...2f3 Nå har jo ikke ts skrevet noe om det skilles på hvor lenge den er siden reisen ble foretatt, men dersom det eneste kriteriet er at man har vært ute og reist en eller annen gang siden 20.juni, gir det ingen mening å stue alle sammen. 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da for å beskytte de som har holdt seg hjemme. Det er ikke noe å sutre for, fakta er at mye smitte har kommet fra reisende i andre land. Fornuftig og flink arbeidsgiver som tenker fornuftig. Hvor får du mobbing fra? Anonymkode: 0e333...b0e Hvis det er så farlig for dem å sitte med folk fra ferie så kanskje de bør holde seg hjemme da? Kanskje de bør finne seg annet å gjøre der de ikke sitter tett på folk? herregud Anonymkode: 70fa9...288 5
Alivamale Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, Hunmedham skrev: Arbeidsgiver kan nok gjøre ganske mye for å ivareta helsen for medarbeiderne. Dette gjelder vel medarbeidere som har reist i grønne land, dvs. uten karantenekrav ved ankomst. Likevel er det en økt risiko, og da er dette et tiltak som kan forsvares. Jeg tror det er feil av deg å oppfatte det som uthengning. Å ha reist er ingen forbrytelse, og også de reisende bør ha interesse av å ikke smitte andre. Jeg synes du skal senke skuldrene og sette pris på at arbeidsgiver er opptatt av godt smittevern. Dersom en arbeidstaker var i Danmark 20.juni til 3.juli, er det ingen grunn til at vedkommende skal sitte sammen med Berit som kom tilbake fra Frankrike torsdag i forrige uke. 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 Arbeidsgiver kan bestemme hvor folk skal sitte ja. Anonymkode: a8676...640 10
Hunmedham Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 1 time siden, Alivamale skrev: Dersom en arbeidstaker var i Danmark 20.juni til 3.juli, er det ingen grunn til at vedkommende skal sitte sammen med Berit som kom tilbake fra Frankrike torsdag i forrige uke. Jeg er enig i det. Men det betyr ikke at arbeidsgiver ikke kan gjøre det likevel, dersom Berit ikke skulle værtci karantene.
stan Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 Uansett så skal det være minst én meter mellom folk. I tillegg de andre smittevern tiltakene, skal det være nok til å hindre smitte. Men i min erfaring så overholdes ikke smittevernet, like mye av ansatte som av ledelsen. 9
Alivamale Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, Hunmedham skrev: Jeg er enig i det. Men det betyr ikke at arbeidsgiver ikke kan gjøre det likevel, dersom Berit ikke skulle værtci karantene. Av smittevernhensyn er det absolutt ingen fornuftig årsak til at den som kom hjem fra Danmark for over en måned siden, skal måtte skilles fra de som ikke har reist, for så attpåtil eventuelt bli utsatt for smitte fra Berit. Jeg antar at begrunnelsen for inndelingen er smittevern, ikke innføring av et slags apartheidsystem basert på at sjefen eller andre ansatte misliker at noen har vært på reise i utlandet. 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 Gruppe 1= de som har vært i Norge. Gruppe 2= de som har vært i utlandet Skal gruppe 1 og 2 få hvert sitt toalett? Skal de konstant være adskilt? Hva med andre steder det kan være større smitterisiko enn å sitte 1-2 meter fra hverandre på et kontor. Kommer det til å være korrekt avstand mellom de ansatte i gruppe 2, slik at Thomas som faktisk er smittet ikke nødvendigvis smitter de 15 andre som ikke er syke? Dersom man følger smittevernreglene og anbefalingene skal det i teorien være trygt å dra på jobb når man er symptomfri. Skal man ha "gjennomtrekk" i gruppe 2 slik at den kontinuerlig består av ansatte som har kommet hjem fra utlandet de to siste ukene? Hvordan har arbeidsgiver tenkt å fremskaffe informasjon om hvem som har vært i utlandet? Har hn rett til å innkreve denne type informasjon? Kan det være en bedre løsning med hjemmekontor for gruppe 2? Ville bedt verneombudet/fagforeningsleder ta et møte med arbeidsgiver for å nøste opp i disse tingene. Anonymkode: 6bd23...6fe 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver har sagt at vi har fått nye plasser og at alle vi som har vært ute og reist skal sitte samlet i en seksjon på kontoret, og de som har vært hjemme i en annen seksjon. Hva er hensikten, er det uthenging av folk? Anonymkode: 70fa9...288 det er vel innenfor arbeidsgivers styringsrett å bestemme hvor folk skal sitte, og beskytte sine ansatte mot smitte. Anonymkode: ad9ba...3b4 3
Anbefalte innlegg