AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1 Skrevet 9. august 2020 Politiet har hatt en travel natt med å oppløse fester med over 100 deltagere. Politi og politikere er oppgitt, og det er mange av oss andre også. Vil ikke spre noe hat mot noen, men et det ikke på tide med portforbud? Når det er så mange som gir blaffen, og dermed lett blir smittebærere? Anonymkode: 38552...9a8 6
missLynch Skrevet 9. august 2020 #2 Skrevet 9. august 2020 Det ender vel med det hvis folk absolutt ikke klarer å rette seg etter anbefalinger, og smitten fortsetter å spre seg 🤨 2
Hr. Aktiv Skrevet 9. august 2020 #3 Skrevet 9. august 2020 Folk er i hvertfall ikke i stand til å ta egne riktige valg det er helt sikkert. Står frem etter utenlandsreiser til de rødeste landene i Europa med at vi rakk det før karantenen ble innført. Drar på harryhandel i Sverige og står stolt frem i media. Restaurantbransjen stenger tidligere, men det folk gjør er å fortsette festen ute. Da har ikke mye gått inn av info om denne pandemien. Altså folk står fremdeles arbeidsledige. Vi har brukt 1/3 av oljefondet på dette så driter folk helt og holdent i å oppførte seg. Det er bare meg meg meg. Takket være dem så blir det igjen nedstengt. De åpnet grensene for at enkelte kan ta en tur. Ikke alle. Det er lov å tenke litt, men gjør ikke folk. Det som skremmer mest er at disse hodeløse menneskene også går til valgurnene ved valg. Altså de klarer ikke en gang fatte riktige valg for seg selv, hvorfor skal de da få ta et valg langt over hodet på dem? Er demokratiet på kanten til å tippe? Skal sauer også få stemmerett? 10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #4 Skrevet 9. august 2020 Det burde vært et enklere varslingssystem mot fester. Jeg liker ikke tanken på et angiversamfunn, men man hører som regel godt de som bryter smittevernreglene. Man må finne på noe som rammer de som bryter regler, og ikke det store flertallet som ikke gjør det. Anonymkode: 53590...40a 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #5 Skrevet 9. august 2020 12 minutter siden, Hr. Aktiv said: Folk er i hvertfall ikke i stand til å ta egne riktige valg det er helt sikkert. Står frem etter utenlandsreiser til de rødeste landene i Europa med at vi rakk det før karantenen ble innført. Drar på harryhandel i Sverige og står stolt frem i media. Restaurantbransjen stenger tidligere, men det folk gjør er å fortsette festen ute. Da har ikke mye gått inn av info om denne pandemien. Altså folk står fremdeles arbeidsledige. Vi har brukt 1/3 av oljefondet på dette så driter folk helt og holdent i å oppførte seg. Det er bare meg meg meg. Takket være dem så blir det igjen nedstengt. De åpnet grensene for at enkelte kan ta en tur. Ikke alle. Det er lov å tenke litt, men gjør ikke folk. Det som skremmer mest er at disse hodeløse menneskene også går til valgurnene ved valg. Altså de klarer ikke en gang fatte riktige valg for seg selv, hvorfor skal de da få ta et valg langt over hodet på dem? Er demokratiet på kanten til å tippe? Skal sauer også få stemmerett? Takk. Du skriver akkurat det jeg tenker. Jeg er så sjokkert over folk at jeg ikke har ord, så det var fint at du satt ord på det. Jeg er sint, lei meg, redd og skuffet over nordmenn! Anonymkode: 97911...6d5 6
anonym 4545 Skrevet 9. august 2020 #6 Skrevet 9. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk er i hvertfall ikke i stand til å ta egne riktige valg det er helt sikkert. Står frem etter utenlandsreiser til de rødeste landene i Europa med at vi rakk det før karantenen ble innført. Drar på harryhandel i Sverige og står stolt frem i media. Dumskap og egoisme er dessverre vanskelig å bekjempe. Slike mennesker burde strengt tatt ikke hatt medbestemmelse i samfunnsspørsmål. 3
Example Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 Høres ut som en effektiv måte å endre nordmenns syn på staten på. Det tar lang tid å bygge opp tillit, men kort tid å rive den ned. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 35 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Folk er i hvertfall ikke i stand til å ta egne riktige valg det er helt sikkert. Står frem etter utenlandsreiser til de rødeste landene i Europa med at vi rakk det før karantenen ble innført. Drar på harryhandel i Sverige og står stolt frem i media. Restaurantbransjen stenger tidligere, men det folk gjør er å fortsette festen ute. Da har ikke mye gått inn av info om denne pandemien. Altså folk står fremdeles arbeidsledige. Vi har brukt 1/3 av oljefondet på dette så driter folk helt og holdent i å oppførte seg. Det er bare meg meg meg. Takket være dem så blir det igjen nedstengt. De åpnet grensene for at enkelte kan ta en tur. Ikke alle. Det er lov å tenke litt, men gjør ikke folk. Det som skremmer mest er at disse hodeløse menneskene også går til valgurnene ved valg. Altså de klarer ikke en gang fatte riktige valg for seg selv, hvorfor skal de da få ta et valg langt over hodet på dem? Er demokratiet på kanten til å tippe? Skal sauer også få stemmerett? Det har jeg veldig lyst til å se en kilde på... Anonymkode: bc2ba...2c1 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Portforbud etter klokken 00:00 hadde nok vært smart. For det er tydelig at folk ikke forstår konsekvensene av handlingene sine! I natt til i dag så hadde vi 3 (!!!!) fester i blokken!! Flere naboer ringte politiet men de hadde ikke tid til å komme, for det har vært så forbanna mange fester i natt. De holdt på til klokken 4 i natt. Ikke bare er det frustrerende med støy, men det irriterer enda mer med tanke på hvilken situasjon vi står i nå. Jeg er i alderen til de som ikke oppfører seg, og jeg har ikke drukket alkohol siden mars og lider ingen nød. Samme med mine to nærmeste venninner. Fatter ikke hva som feiler unge voksne i dag. Blir enda verre når de umodne og egoistiske studentene kommer. Anonymkode: e4e8f...6ff 7
Example Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Portforbud etter klokken 00:00 hadde nok vært smart. For det er tydelig at folk ikke forstår konsekvensene av handlingene sine! I natt til i dag så hadde vi 3 (!!!!) fester i blokken!! Flere naboer ringte politiet men de hadde ikke tid til å komme, for det har vært så forbanna mange fester i natt. De holdt på til klokken 4 i natt. Ikke bare er det frustrerende med støy, men det irriterer enda mer med tanke på hvilken situasjon vi står i nå. Jeg er i alderen til de som ikke oppfører seg, og jeg har ikke drukket alkohol siden mars og lider ingen nød. Samme med mine to nærmeste venninner. Fatter ikke hva som feiler unge voksne i dag. Blir enda verre når de umodne og egoistiske studentene kommer. Anonymkode: e4e8f...6ff Du vet det gjerne er politiet som får jobben med å håndheve et portforbud (om du ikke vil dra den lengre og sitte inn militæret)? Om de ikke har kapasitet til å stenge fester, hvordan i all verden skal de klare å overholde et portforbud? 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, Example skrev: Høres ut som en effektiv måte å endre nordmenns syn på staten på. Det tar lang tid å bygge opp tillit, men kort tid å rive den ned. Her er det ikke staten som er problemet, men folket! Makan til egoisme... om 3. verdenskrig bryter ut og treffer Norge så er det bye bye til Nordmenn. For Nordmenn generelt er så stokk dumme at vi, unntatt meg og andre oppegående individer, hadde blitt drept av egen dumskap første uken inn i krigen. Fatter ikke hvordan nordmenn overlevde svartedauen, krigene og elendigheten før i tiden. Kanskje vi er alle utvasket dansker og ikke ekte nordmenn, for denne pandemien har bevist hvor dum dette folkeslaget er. Anonymkode: e4e8f...6ff 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Her i nord har vi nesten ikke politi og vi er numret før 'politi i butikk'. Tøvete at den lille politistyrken vi har skal styre med portforbud. Anonymkode: debe7...9b5 6
Example Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her er det ikke staten som er problemet, men folket! Makan til egoisme... om 3. verdenskrig bryter ut og treffer Norge så er det bye bye til Nordmenn. For Nordmenn generelt er så stokk dumme at vi, unntatt meg og andre oppegående individer, hadde blitt drept av egen dumskap første uken inn i krigen. Fatter ikke hvordan nordmenn overlevde svartedauen, krigene og elendigheten før i tiden. Kanskje vi er alle utvasket dansker og ikke ekte nordmenn, for denne pandemien har bevist hvor dum dette folkeslaget er. Anonymkode: e4e8f...6ff Ok. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, Example skrev: Du vet det gjerne er politiet som får jobben med å håndheve et portforbud (om du ikke vil dra den lengre og sitte inn militæret)? Om de ikke har kapasitet til å stenge fester, hvordan i all verden skal de klare å overholde et portforbud? Militæret og ansette flere politifolk, det er mange som er utdannet i yrket som aldri fikk seg en jobb i det yrket. Det er jo klart og tydelig at det er det som må til! Med tanke på folks oppførsel! Anonymkode: e4e8f...6ff 4
Example Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Militæret og ansette flere politifolk, det er mange som er utdannet i yrket som aldri fikk seg en jobb i det yrket. Det er jo klart og tydelig at det er det som må til! Med tanke på folks oppførsel! Anonymkode: e4e8f...6ff Jepp. Sett inn militæret på egen befolkning for å sperre dem inne om natta. Høres ut som en kjempeplan. 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, Example skrev: Du vet det gjerne er politiet som får jobben med å håndheve et portforbud (om du ikke vil dra den lengre og sitte inn militæret)? Om de ikke har kapasitet til å stenge fester, hvordan i all verden skal de klare å overholde et portforbud? Sett gjerne inn militæret, hvorfor ikke? Thailand har nesten ikke smitte, for de handlet raskt og resolutt. Portforbud og munnbind. Vi må se til de land som har lav smitte, og lære fra dem. Når folk ikke tar ting på alvor, så må man nesten bruke alle midler. Synd, men det er en konsekvens. Anonymkode: 38552...9a8 2
Example Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett gjerne inn militæret, hvorfor ikke? Thailand har nesten ikke smitte, for de handlet raskt og resolutt. Portforbud og munnbind. Vi må se til de land som har lav smitte, og lære fra dem. Når folk ikke tar ting på alvor, så må man nesten bruke alle midler. Synd, men det er en konsekvens. Anonymkode: 38552...9a8 https://www.bbc.com/news/world-asia-51082419 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, Example skrev: Jepp. Sett inn militæret på egen befolkning for å sperre dem inne om natta. Høres ut som en kjempeplan. Herregud du oppfører deg som om at jeg sier at militæret skal komme med tankbil og våpen og skyte ned alle som går ute etter midnatt. Skjerp deg. Om du er så forbanna redd for politi og militær så er du problemet, ikke dem! Om du er så redd for at de skal jakte på deg og banke deg opp, så er du en del av problemet. For de vil ikke takle deg ned bakfra på gaten om du holder deg hjemme. Anonymkode: e4e8f...6ff 4
Alivamale Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Militæret og ansette flere politifolk, det er mange som er utdannet i yrket som aldri fikk seg en jobb i det yrket. Det er jo klart og tydelig at det er det som må til! Med tanke på folks oppførsel! Anonymkode: e4e8f...6ff Flere forslag som fører Norge nærmere totalitarismen? 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, Alivamale skrev: Flere forslag som fører Norge nærmere totalitarismen? Heller totalitært regime av friske folk enn løsslupne og ukontrollerte coronatroll som sprer dritten sin over alt. Anonymkode: e75e8...76b 3
Anbefalte innlegg