Gå til innhold

LillePersilles dagbok

LillePersille

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Ville bare skrive en liten hilsen til deg "over there"... :ler:

Gratulerer med graviditeten. Hvor lenge skal dere bo i USA da?

Spennende: gravid i fremmed land. Håper du skriver masse i dagboken din.

Sitter her alene og det er lørdagskveld. Mayamannen er på klassefest med dem han gikk i klasse med for 15 år siden. I kveld følte jeg bare for å sitte her med datamaskinen og lese om dere andre innpå dagboksiden.

Koselig det også; håper snart å være i samme situasjon som deg...

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vaert paa min foerste time hos OB/GYN her borte. Hun var kjempegrei. Var veldig skeptisk til det aa skulle gaa til kontroller her borte, men det har vist seg aa veare ubegrunnet. Den eneste ulempen er at det tar litt tid aa finne frem. Man maa ha henvisninger til alt. Ja, ogsaa tar de andre tester her enn i Norge. I dag maatte jeg blant annet ta FIRE! nye glass med blodproever - ogsaa jeg som er saa glad i aa ta blodproever...Dette er fordi de tar noe som de kaller quads. Det er blodproever som kan vise om barnet har skader som Downs, aapen ryggrad, etc. Tror det er noe av det samme som fostervannsproever.

Det er i tillegg veldig vanlig med flere ul her. Har allerede vaert paa en, og skal paa en ny ul neste torsdag.

Jeg foeler lettelse naa. Kanskje jeg omsider kan begynne aa glede meg over svangerskapet. men det er naa en gang saann at naar man har mistet, mister det neste svangerskapet mye av sin uskyld. Jeg husker at det var helt annerledes den foerste gangen, men den gangen 'forventet' jeg at alt skulle gaa bra - noe det ogsaa gjorde. Dette svangerskapet har derimot vaert preget av uro og bekymringer. Hadde det ikke vaert for en fantastisk mann vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjort. Han var flott da vi mistet. Stoettet paa alle mulige maater, og var der for oss begge naar jeg ikke klarte aa vaere der for han.

Kanskje jeg skal se paa barnevogner senere. Saann er det aa vaere 'housewife'. Jenta vaar er paa pre-school naa, saa jeg har to timer om dagen helt for meg selv. Naa kjenner jeg at babyen sparker, sitter og hoerer paa A-ha. Kanskje jenta vaar (for det har vi faatt vite at det blir) liker denne musikken?

Tuuuuusen takk for hilsner i boka mi baade Kipa og Maya. Det er koselig at noen stikker innom av og til. Skal forsoeke aa vaere flinkere med skrivinga naa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Lille Persille!!

Takk for hilsen! Har lest dagboken din nå og det ser ikke ut til å ha vært like lett alltid nei.

Hvor har dere flyttet i USA da? Var der borte på Roadtrip i oktober/november og vil selvsagt tilbake. Neste gang blir det landet på tvers. Sikkert bra å være gravid i USA. Dessuten så får jenten din to statsborgerskap som ikke er å forrakte!

Uansett så må du har lykke til der borte med familie og den lille jenten i magen!

Klem fra

Magnhild :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Lillepersille!

Takk for hilsen i dagboka mi.. jammen hyggelig at du stikker innom! :D Nå har jeg lest din også :D !!

Vil få gratulere deg så mye med jenta i magen, og flyttinga til USA. Trives du godt der borte? Ser du har hatt noen tøffe tak bak deg, så nå krysser jeg fingrene for glede og medgang!! Godt å høre at alt er bedre nå! Kommer til å følge med dere etter hvert!

Koz.. :wink:

Lucky 7+6 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Takk for hilsen i dagboken min.

Ser du har vært igjennom litt av hvert, føler med deg.

Kjenner meg igjen i det du sier om uro og bekymringer pga SA tidlligere.

Hvor lenge skal dere bli boende i USA? Trives du?

Koz fra Håper 7+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hei lille persille..Takk for hilsenen i boka mi.

Det ser ut til at det går bra med deg? Det håper jeg for du har virkelig vært igjennom noen runder!!!

Så spennende å lese at dere flytta til Usa.. gjennom jobb eller? Er dere nordmenn begge to eller er mannen fra usa?

Og hvor bor dere?

hilsen veeldig nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner en mage aa kose med. Jeg vet at alt staar bra til og at det for mange ikke er vanlig med mage foer senere, men det hadde vaert koselig. Paa fredag er jeg halvveis; 20 uker :D !!! Da jeg var hos OB sa hun at vi skulle holde oss til mens-terminen, og da har jeg termin 4. juli. Tror ikke jeg har skrevet dette foer, men ul viste at det mest sannsynlig er en jente. Ogsaa jeg som trodde det var en gutt. Ja, ja, saa feil kan man ta. Jenta jeg har fra foer hadde hjerterytme paa 158, mens Lille Boble 'bare' hadde 136 foerste gang - men den har steget jevnt og trutt. Sist gang var den paa 147. Glede-gruer meg til ul paa torsdag, men det blir forhaapentligvis ikke uventede nyheter. Denne gangen SKAL det gaa bra.

Mannen min fortsetter aa vaere helt fantastisk. Han gleder seg ubeskrivelig til Lille Boble kommer, for det er hans foerste og han har aldri vaert med paa de foerste aarene.

Vi skal bo her i Usa i ca et aar, og har bosatt oss i staten Washington - ikke langt fra Seattle. Her er det ikke noe snoe, noe det heller ikke bruker aa vaere - og om et par uker begynner vaaren. Savner ikke snoen saa veldig, men er glad for at jeg fikk jula hjemme. Det er jo litt kos med snoe ogsaa, i smaa doser. Savner IKKE vinterglatte veier. Og, joda, baade mannen min og jeg er norske. Han er her pga av jobb; ikke Boing.

Naa skal vi dar og spise, men jeg maa nok komme tilbake sterkere etter ul.

Takk for koselige hilsener i boka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjenner jeg at uroen kommer snikende. Uroen for at det ikke gaar bra. Det er ingen tegn som skulle tilsi at det gaar daarlig, men tankene kommer likevel. Dette sliter. Jeg foeler at jeg blir litt sint ogsaa. Jeg vil saa gjerne glede meg over denne graviditeten. Alt ligger til rette for den lille; baade foelelsesmessig og oekonomisk. Jeg har verdens beste ektemann og den beste storesoester som kan tenkes venter spent paa lillesoesteren sin. Jeg skulle oenske ul var i dag, saa fikk jeg roet meg ned. Dette kan umulig vaere bra for Lille Boble.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

men det er jo så lite vi kan gjøre til eller fra uansett er det ikke lille persille?

Jeg har det også slik . det er egentlig ingenting som tilsier at dette ikke går bra, men allikevel ligger jeg her og bekymrer meg grønn, og da bekymrer man seg for at vi bekymrer oss. Da blir det som du sier" dette kan da umulig være bra for lille bobble?"

jeg prøver å tenke at det er ikke noe jeg kan gjøre til eller fra uansett, man må bare kunne tillate seg å glede seg over så lenge ting ER bra,, så får man ta det som måtte komme etterpå.. Hvis det kommer...

Marilyn 8+6.

åååh som jeg missunner dere en vår i seattle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg paa ul, og glad er jeg for det. Tror jeg begynner aa bli en smule tussete her. Jeg kjenner at Lille Boble sparker eller dulter - allikevel er jeg bekymret. Naa skal storesoester i barnehagen, men ser frem til aa skrive en lettet rapport i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

takk for hilsen selv du!

det sikkert bra på ul. hva du redd for egentlig? hvis babyen sparker og alt virker vel??

usj, disse hormonene våre.. har vi ikke PMS har vi fødselsdeppresjoner, og har vi ikke det så finner vi no annet å deppe over :roll:

lykke til i morgen i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Alt sto bra til med Lille Boble. Hun sparket og turnet hele tiden. Litt vanskelig aa faa tatt maal, men det gikk da - og terminen er fortsatt 4. juli. Hva jeg er bekymret for? Magen min foerst og fremst. Dvs at det nesten ikke synes at jeg er gravid. Det er tullete, jeg vet, men det blir til at man sammenlikner med andre - uten aa tenke over at man har forskjellig anatomi. Det er en annen mamma i Pre-school som ogsaa er gravid, bare at hun har termin i aug. Men hun ser GRAVID ut saa det holder, bare at hun naar meg til skuldrene og er noe mer kompakt enn meg. :roll:

Naa skal jeg roe meg ned og forsoeke aa nyte resten av svangerskapet. Basta! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi jammen vaert effektive. Effektiviteten startet i dag kl ni da vi sto opp for aa faa den kjaere, soete ektemannen min som er verdens beste, til frisoeren. Hadde bestilt time kl 10 for aa faa litt ut av dagen. Kl elleve var vi ferdige med baade frisoer og dusjing. Ikke meg, men mannen min fordi han hater smaa-haar etter frisoerbesoek. Saa satt vi i bilen igjen paa tur mot Bellevue for aa se paa Simo-vogner. Fant frem uten vansker, og jippi: Vognene er billigere her, saa da er det problemet ute av verden. Etter vellykket vogn-jakt, gikk turen til Ikea. Jada, det finnes her ogsaa. Der kjoepte vi gardiner, planter og sjokolade. Det siste var nesten det viktigste. Amerikansk sjokolade smaker nemlig BLAEH! Men svensk sjokolade er nesten like god som norsk. Saa dro vi og kjoepte surround-anlegg. Endelig fikk vi radio og cd-spiller. Og det beste av alt er at jobben til mannen min betaler. Etter dette raidet hadde jeg ikke krefter igjen til aa lage middag, saa vi spiste paa Applebee's. Nachoes og Fahijtas. Namnam.

Naa sitter mannen og ser paa Blade2, men det gjoer ikke jeg. Klarer ikke saanne filmer. Faar mareritt av dem herfra til evigheten. Husker foer, da jeg fikk mareritt i to uker bare av aa lese paa coverne til skrekkfilmer. Saa pysete er jeg.

Lille Boble sparker flittig iveg. Tror det blir en aktiv krabat. Naa har jeg mer eller mindre bestemt meg for aa foede her. Orker bare ikke aa reise til Norge med det mega-jetlaget det medfoerer. Samt at ved aa blir her er mannen min garantert aa faa vaere med paa foedselen. Og det vil jeg ogsaa. Trenger en aa klype paa!

I morgen skal vi bare kose oss hjemme. Og paa mandag er det Presidents Day her, saa da blir det enda an kose-dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til aa ta en noksaa lang pause fra dagbokskriving naa. Fikk beskjed i gaar om at celleproevene viste forstadiet til kreft paa livmor. Er paa noe som kalles cin 3. Kjenner derfor at jeg ikke orker aa skrive noe paa en god stund naa. Vaer saa snill aa ikke fjern dagboka mi fordet. Jeg kommer nok tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Lillepersille!

Ville bare si at jeg tenker på deg og ønske deg alt vel fremover. Utrolig kjedelig beskjed...

:kysse:

Klem fra Magnhild :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

:(

Oi, jeg så ikke dette før nå, jeg.

Håper vi får vite hvordan det går etterhvert.

Klem fra Klips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har landet litt pa jorda igjen na. Fatt mer informasjon og dermed har roen atter senket seg. Siden jeg IKKE har kreft pa navarende tidspunkt, skjer det ingenting i denne forbindelsen pa en seks-sju maneder - og da "bare" poliklinisk. Var pa kontroll onsdag og graviditetsfreden er gjenvunnet.

I mellomtiden har varen kommet for fullt her i Washington. Merker at det blir varmere for hver dag som gar og forrige helg var helt nyyydelig med fonvind og greier. Har funnet meg bra til rette her na. Man skulle ikke tro det, men Usa er sa definitivt ikke det samme som gode gamle Norge. Joda, har fatt med meg at det er krig, men orker bare ikke a engasjere meg veldig. Selvfolgelig synes jeg at amerikanerne som stotter sjefssauen er helt pa jordet, men fanatikere kan man bare ikke omvende. Og skal det bli levelig her, kan man nesten ikke legge seg ut med dustete naboer.

I gar var jeg 27 uker pa veg, og har na tatt steget over i tredje trimester. Ma vel sa smatt begynne a tenke pa innkjop til den lille. Merker at overtroen sitter sterkt i meg. Vil liksom ikke planlegge for langt fremover.

Da sier jeg god natt, for vi skal tidlig opp i morgen og jeg foler meg som en strandet hval!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, :D

Så godt å høre fra deg- har tenkt mye på deg og lurt på hvordan du har det. :enig:

Ønsker deg alt godt og lykke til videre i svangerskapet!!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Krysser fingrene for at det skal gå bra med deg og den lille. :kysse:

Ikke noe kjekt med slike bekymringer på toppen av et svangerskap. :cry:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...