Example Skrevet 9. august 2020 #81 Skrevet 9. august 2020 12 minutter siden, Hatsumomo skrev: Nå gjør du deg så dum at jeg ikke gidder å debattere mer med deg. Det er greit. Du vil eksprimentere med tvangsbruk av munnbind på en befolkning uten medisinsk trening, jeg vil ikke. Da får vi være enige om å være uenige. 1
Hatsumomo Skrevet 9. august 2020 #82 Skrevet 9. august 2020 2 minutter siden, Example skrev: Det er greit. Du vil eksprimentere med tvangsbruk av munnbind på en befolkning uten medisinsk trening, jeg vil ikke. Da får vi være enige om å være uenige. Haha, så tåpelig. Dette biter ikke på meg. Ha en fin dag videre.
Example Skrevet 9. august 2020 #83 Skrevet 9. august 2020 (endret) 4 minutter siden, Hatsumomo skrev: Haha, så tåpelig. Dette biter ikke på meg. Ha en fin dag videre. Ha en fin dag. Husk munnbind Endret 9. august 2020 av Example
Hatsumomo Skrevet 9. august 2020 #84 Skrevet 9. august 2020 (endret) 1 minutt siden, Example skrev: Ha en fin dag. Husk munnbind Klart det 😷 Endret 9. august 2020 av Hatsumomo
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #85 Skrevet 9. august 2020 Håper undervisningen ved universitetet blir mest mulig digital slik at jeg slipper å gå med det "svineriet". Har null interesse av å gå med munnbind så jeg håper jeg kan være mest mulig hjemme i høst. Må jeg bruke det så må jeg, men krysser fingrene for at jeg kan unngå å bruke det. Anonymkode: a64af...0a0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #86 Skrevet 9. august 2020 45 minutter siden, Example skrev: Og når de legene og professorene ikke er enige da? Jeg bestrider ikke en potensiell effekt munnbind, hvis man bruker de riktig. FHI må ta hensyn til mer enn det, nemlig effekten rent folkehelselig. Hvordan vil de bli brukt? Hvordan endrer de våre vaner i forhold til andre smittevernsregler? Har maskene den ønskede virkningen at det er bedre enn ulempene? Og fra et politisk perspektiv, hvordan vil nordmenns holdning til statens makt og tilliten til den endre seg ved såpass store krenkelser av individets frihet? Er det verdt det? Synes jeg leste tidligere at du hadde hatt corona? Eller husker jeg feil? Men hvis du har hatt covid-19, hva var det du gjorde feil da, siden du fikk det? Ikke å ta på et munnbind feil, tydeligvis, men hva? Anonymkode: 50187...8fa
Example Skrevet 9. august 2020 #87 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes jeg leste tidligere at du hadde hatt corona? Eller husker jeg feil? Men hvis du har hatt covid-19, hva var det du gjorde feil da, siden du fikk det? Ikke å ta på et munnbind feil, tydeligvis, men hva? Anonymkode: 50187...8fa Jeg ble smittet i utlandet før Norge stengte ned. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #88 Skrevet 9. august 2020 Det rare med munnbinddebatten er at folk ser ut til å tro at munnbind er veldig viktig. I beste fall har munnbind en liten effekt. Kansjke det kan hjelpe noe i enkelte situasjoner (f.eks. offentlig transport). Men, påbud om munnbind har ikke hindret smitteøkning eller smitteutbrudd i noen land. Det er ingenting som tyder på at påbud om munnbind vil redusere behovet for andre tiltak. Anonymkode: 76dac...89d 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #89 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, Example skrev: Jeg ble smittet i utlandet før Norge stengte ned. Se det ja, der var vi tilbake i utlandet, og smitte som taes med hjem til Norge. Den gang var vi ikke fullt så klar over corona og smittehastighet, men det er vi nå. Så kun absolutt nødvendige reiser, og klask på munnbind når det er logisk å bruke det, selv om det ikke er påbudt. Og for all del, munnbind er i tillegg til alle andre smittetiltak som 1m osv Anonymkode: 50187...8fa 1
Example Skrevet 9. august 2020 #90 Skrevet 9. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se det ja, der var vi tilbake i utlandet, og smitte som taes med hjem til Norge. Den gang var vi ikke fullt så klar over corona og smittehastighet, men det er vi nå. Så kun absolutt nødvendige reiser, og klask på munnbind når det er logisk å bruke det, selv om det ikke er påbudt. Og for all del, munnbind er i tillegg til alle andre smittetiltak som 1m osv Anonymkode: 50187...8fa Derfor støtter jeg også innreisekarantener, da jeg vet godt hvor enkelt det kan skje i land med mer smitte. Munnbind er et sidespor, og virker ikke å ha særlig effekt, og er et unødvendig inngripende tiltak. 2
Example Skrevet 9. august 2020 #91 Skrevet 9. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har godt av å kjenne resultatet av at de ikke vil respekter og ta hensyn til andre, på kroppen. Jeg er så møkklei disse karensene nå. Anonymkode: 61ea3...676 For det første, jeg har allerede ligget syk med Covid-19. Så den smerten du ønsker jeg skal oppleve, den har jeg allerede opplevd. For det andre, så handler om uenighet om tiltak. Hvorfor trekker du konklusjonen om at mennesker som ikke ønsker de mest inngripende smittevernstiltakene (som munnbind og portforbud) er dårligere på å følge smittevernsreglene enn andre? 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #92 Skrevet 9. august 2020 3 timer siden, Alivamale skrev: Helsepersonell har vist frem gnagsår etter bruk av åndedrettsvern, ikke munnbindbruk. Disse skal sitte helt tett og stramt inntil huden, og er forøvrig langt klammere å ha på seg, og tyngre å puste gjennom. Jeg har aldri hørt en eneste kollega i tannhelsesektoren klage over munnbindbruk de 20+ årene jeg har arbeidet. Høh, jeg snakket på telefon med en som er tannlege senest i går som klaget over at munnbindet var plagsomt. Men ok, han er sikkert den eneste som synes det. Forøvrig har jeg tidligere vært sykepleier og hadde smittepasienter under SARS i 2003, og synes munnbind er munnbind, egentlig. Plagsomt, men veldig fint å ha når man f.eks. skal stelle en pasient med SARS, tuberkolose, eller som nå corona. 3 timer siden, kaprikorn skrev: Riktig bilde av hva, at munnind er ubehagelig og begrensende og at ingen liker det? Tror du Høye og Erna synes det er stas med munnbind på? Tror du jeg personlig finner dem behagelig? Eller tror du jeg forstår at litt ubehag i dag er bedre enn en ny lockdown og nye smitteeksplosjoner? Det er tid og sted for å uttrykke følelser og tanker, og det er tid og sted for å bite tennene sammen, slutte å syte, og tenke på andre enn seg selv. Men de landene som har brukt munnbind hele tiden har jo ikke mindre smitte enn oss. Jeg var veldig kritisk i mars til at myndighetene ikke anbefalte munnbind, og mente at det kun var for å dekke over at de ikke hadde nok, så de løy og sa at det ikke hadde effekt og rett og slett virker mot sin hensikt. Og så slo vi ned smitten veldig greit uten munnbind, og jeg måtte trekke tilbake meningen min og gi dem rett. 3 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Du verden å inngripende det er med et stykke papir foran nese og munn! Dette er jo 2020s ekvivalent til forrige århundres konsentrasjonsleire! Det er da selvsagt mye bedre at vi lar være å bruke munnbind og heller stenger ned alt ved jevne mellomrom 👍 Er jo tross alt mye mer inngripende med en mer normal hverdag hvor man bærer munnbind enn en hverdag innestengt i leiligheten mm. #first world problems 2 timer siden, Hatsumomo skrev: Fordi reaksjonen vil vel vært himmelfallen om DET var grunnen til at man frarådet masker. "Nei, altså, vi har ikke nok masker til dere alle, så sorry, dere må bare være mer utsatt for smitte og uten beskyttelse av noe slag fordi vi kan ikke skaffe nok masker til alle". Folk hadde jo klikket i vinkel og krevd at myndighetene skaffet mer, når det ikke var mulig å skaffe mer akkurat da. Hva da?Da er det bedre å si at det ikke hjelper noe særlig. Ja, å lyve pleier å være lurt om man ønsker at folk senere skal ha tillit. Strålende ide! 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så da sier de heller det motsatte. At munnbind kan gjøre det verre. Det er jo veldig tillitsvekkende i så fall og gir stor grunn til å stole på det som blir sagt i alle tilfeller. Anonymkode: b2251...80d dette 🙌 1 time siden, Hatsumomo skrev: Hehe jada, verden tar feil, Norge rett. Helt riktig det. Vi er best. Akkurat når det gjelder corona HAR vi faktisk vært blant de beste i verden, helt til politikerene ga etter for politisk press fra EU og åpnet for utenlandsreiser uten karantene. Problemet var utenlandsreiser, ikke manglende bruk av munnbind. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har godt av å kjenne resultatet av at de ikke vil respekter og ta hensyn til andre, på kroppen. Jeg er så møkklei disse karensene nå. Anonymkode: 61ea3...676 Er det helt umulig for deg å diskutere uten å bruke økenavn på meningsmotstanderene dine? Anonymkode: 3702d...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #93 Skrevet 9. august 2020 Begrenser frihet til å dævve? Anonymkode: 1693a...5b1 1
Gjest kaprikorn Skrevet 9. august 2020 #95 Skrevet 9. august 2020 7 timer siden, Example skrev: De intervjuet folk om munnbind. Der finner man mange ulike meninger. Om du intervjuer fem forskjellige mennesker om munnbind, og alle er positive til å bruke de, så har du gjort en svært dårlig jobb med å finne ulike meninger rundt fenomenet. Det er ikke hensiktsmessig å bruke tid på dette. Det er som å spørre en gruppe pasienter om hva de synes om smaken på medisinen.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #96 Skrevet 9. august 2020 June ser ut til å være vaksineskeptiker, fornekter klimaendringer og tror 5G er farlig. Temmelig langt inn i konspirakokoland, med andre ord. Anonymkode: 82a47...eca 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #97 Skrevet 9. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: June ser ut til å være vaksineskeptiker, fornekter klimaendringer og tror 5G er farlig. Temmelig langt inn i konspirakokoland, med andre ord. Anonymkode: 82a47...eca Nå ble jeg overrasket gitt. Anonymkode: 34bd4...c39 1
Søgni Skrevet 9. august 2020 #98 Skrevet 9. august 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Søgni, mod.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #99 Skrevet 10. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: June ser ut til å være vaksineskeptiker, fornekter klimaendringer og tror 5G er farlig. Temmelig langt inn i konspirakokoland, med andre ord. Anonymkode: 82a47...eca Imot barnevernet og Trump-tilhenger også? Anonymkode: 34bd4...c39
Example Skrevet 10. august 2020 #100 Skrevet 10. august 2020 11 timer siden, kaprikorn skrev: Det er ikke hensiktsmessig å bruke tid på dette. Det er som å spørre en gruppe pasienter om hva de synes om smaken på medisinen. Fordi folks mening om inngripende tiltak som munnbindpåbud er det ikke interessant å høre flere meninger om?
Fremhevede innlegg