Gå til innhold

Kan man leve et lykkelig liv selv etter man har blitt voldtatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.8.2020 den 4.23, AnonymBruker skrev:

Har du blitt voldtatt og hvor mange ganger har du blitt voldtatt hvis det er fler enn en gang? Og hvordan klarer du å være lykkelig etter noe sånt? Jeg har blitt voldtatt 2 ganger, aldri sagt det til noen. Første voldtekt skjedde da jeg var 16 og andre voldtekt skjedde da jeg var 19. Jeg er nå 24. 

Anonymkode: aad57...f52

Så vondt å høre at du har blitt voldtatt, og attpåtil 2 ganger. Forferdelig trist. ❤️

Jeg kan anbefale deg å ta kontakt med SMSO (støttesenter mot seksuelle overgrep). De er gull verdt, og de er i tillegg gratis og trenger ingen henvisning. De har taushetsplikt og skriver heller ikke journal, så du trenger ikke å være redd for at noen andre får vite noe.

Klem til deg. :hug:

 

 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at hun gav opp. Det var jo hun som var uskyldig.

https://www.dagbladet.no/nyheter/monika-23-tilgir-mennene-som-voldtok-henne/62846972

Anonymkode: 16dd7...7da

Utrolig trist. Jeg så veldig opp til henne, hun var mitt forbilde og jeg tenkte at siden hun klarte seg så bra, så ville det gå bra med meg og. 

Anonymkode: aaa2d...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig trist. Jeg så veldig opp til henne, hun var mitt forbilde og jeg tenkte at siden hun klarte seg så bra, så ville det gå bra med meg og. 

Anonymkode: aaa2d...03c

Men ikke gi opp livet pga psykopater. Ikke la dem vinne. Voldtekt definerer ikke hvem du er om du har opplevd det. Voldtekt var en fæl hendelse og et traume som må bearbeides,tilgi og legges bak seg.Det er hjelp å få og det går an å få full helbredelse fra flash back og smerter . 

Anonymkode: 16dd7...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det vært viktig å skille mellom voldtekt og annen kroppskontakt.
 

Feks slag med hånd mot kinn vs en kjærlig hånd som stryker mot kinnet. Det er begge deler hånd mot kinn, men ene er slem handling og andre snill. Sånn tenker jeg på voldtekten også: det var hvertfall ikke sex. 
 

Jeg har vært igjennom voldtekt, anmeldte det og det ble henlagt. Det går greit, jeg har  kommet meg videre, men periodevis så er ting tøft 

Anonymkode: cb415...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voldtatt første gang da jeg var 5 år, ble misbrukt av faren min fra jeg var 3 år. Så ble jeg voldtatt av en god venn, da jeg var 17 år.

Og ja man kan få et godt liv, og være lykkelig. Jeg har vært gift, fått barn, tatt utdannelse, elsket med hele mitt hjerte. Har jo dårligere perioder og, men stort sett så er livet bra.

Jeg har gått i behandling, og det har hjulpet.

Anonymkode: dfbee...204

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt voldtatt 2 ganger. Da jeg var 17 og 22.
Da jeg var 24 prøvde jeg å ta livet mitt, men det gikk heldigvis ikke! 
Lykkelig tror jeg går opp og ned. Har nok litt PTSD som jeg fortsatt jobber meg gjennom, både pga voldtektene og selvmordsforsøket.
Men nå er jeg 33, gift, har en bra utdanning , bra jobb, og ett barn på 3 år.  
Livet er forholdsvis bra selvom jeg tenker på det innimellom, spesielt når noen vitser som det eller det er ting på TV/film som ligner. 
Men det går bedre og bedre ! Man må bare fokusere på bedre ting i livet, og lage seg mål man kan oppnå og snakke om det med psykolog o.l.

Anonymkode: c1ac3...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Ja. 

En dag klarer du å snakke om det uten at det vekker noen større følelser i deg enn de du takler. MEN det tok vel nesten 20 år....

Prøv å bruke det du har lært om egne følelser til å føle medlidenhet for andre. Hjelpe andre

 

Anonymkode: 6212c...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis aldri opplevd noe slikt,men det beste du kan gjøre er å snakke ut om det som hendte. Til venner og familie,eller noen andre du stoler på.Og skriv gjerne om det. Skriv alt du tenker og mener om de personene som ødela deg. Du har lov til å være sint.Det føles alltid mye bedre å få ting ut av systemet,ved å enten prate eller skrive. Det hjelper alltid meg. Uansett hvor lang tid det har gått,så vil det alltid ligge i bakhodet. Så fort du får flashbacks,så skriver du om det.Ring en venn,eller bare chat anonymt på nettet. Uansett hva du velger,så hjelper det. Det er ikke alltid man trenger psykolog,for alt de gjør er jo nettopp å bare sitte og lytte. Det kan alle gjøre.

Anonymkode: 0b28b...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...