Gå til innhold

Verdt å handle fra Sephora?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker på frakt, mva, moms og alt som kommer med. Lønner det seg i så fall å storhandle eller blir det dyrere jo mer du handler fordi eksen blir tyngre? 

Anonymkode: bf061...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

image.thumb.png.5b5d77584c2f0a8390a946dfa3fa368e.pngVisste ikke hva Sephora var, men denne dukket opp hos meg da jeg gikk inn på siden. "Guaranteed all-inclusive costs (no additional fees on delivery)"

Endret av Sheik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Sheik skrev:

image.thumb.png.5b5d77584c2f0a8390a946dfa3fa368e.pngVisste ikke hva Sephora var, men denne dukket opp hos meg da jeg gikk inn på siden. "Guaranteed all-inclusive costs (no additional fees on delivery)"

hmm, har hørt mange som har blitt sjokkert over hva det kostet med frakt osv. men finner bare gamle tråder fra 2012 osv. Hørte rykter for en stund siden på en facebook gruppe at det skulle bli enda dyrere å handle fra utlandet, så vet ikke om jeg klarer å stole på det.. 👀

Anonymkode: bf061...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
AnonymBruker

Dette lurer jeg også på. Noen som har kjøpt varer via sephora.se etter de nye mva-endringene?  

Anonymkode: 1418b...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt spørsmål! Jeg tør ikke. Tror man må betale mye i toll. 

Anonymkode: 76217...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt spørsmål! Jeg tør ikke. Tror man må betale mye i toll. 

Men dette er jo gjennom den svenske siden... Alle de eldre trådene snakker om å kjøpe gjennom .com og ikke .se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ok, fant ut at Sephora Sverige er registrert i VOEC-ordningen:

https://www.skatteetaten.no/globalassets/bedrift-og-organisasjon/voec/voec-registrerte-tilbydere-17.09.2020.pdf

Og dermed betaler man 25 % norsk meirverdiavgift direkte i nettbutikken.

Og ifølge https://www.toll.no/no/varer/kosmetikk/ er det ikke toll på kosmetikk.

Så da stemmer det vel at det ikke kommer uforutsette avgifter i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, fant ut at Sephora Sverige er registrert i VOEC-ordningen:

https://www.skatteetaten.no/globalassets/bedrift-og-organisasjon/voec/voec-registrerte-tilbydere-17.09.2020.pdf

Og dermed betaler man 25 % norsk meirverdiavgift direkte i nettbutikken.

Og ifølge https://www.toll.no/no/varer/kosmetikk/ er det ikke toll på kosmetikk.

Så da stemmer det vel at det ikke kommer uforutsette avgifter i tillegg?

Tror ikke på det. Har bestilt fra utlandet kun én gang, men måtte betale 700 kroner i toll. Never again! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke på det. Har bestilt fra utlandet kun én gang, men måtte betale 700 kroner i toll. Never again! 

Jeg har tidligere kjøpt fra utlandet. Eneste gangene jeg betalte toll var da jeg enten kjøpte blandede varer der noe var tollpliktig og  dermed måtte jeg betale toll eller mva på alt, eller første gangen da jeg ikke var oppmerksom på grensen for toll- og merverdiavgiftsfritak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Når var det du gjorde det?

Min erfaring det siste året har vært helt fantastisk! Med VOEC-systemet på plass så kan jeg handle stort sett over hele verden uten å bekymre meg for mva. og fortolling. Det fordrer jo at de er med i VOEC da... Det gjelder det meste av seriøse butikker i EU nå, pluss de store som eBay, Amazon, osv. (hvis jeg ikke husker helt feil). Nå kan du for eksempel handle fra Amazon.de uten å tenke på mva. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Martyne skrev (18 minutter siden):

Når var det du gjorde det?

Min erfaring det siste året har vært helt fantastisk! Med VOEC-systemet på plass så kan jeg handle stort sett over hele verden uten å bekymre meg for mva. og fortolling. Det fordrer jo at de er med i VOEC da... Det gjelder det meste av seriøse butikker i EU nå, pluss de store som eBay, Amazon, osv. (hvis jeg ikke husker helt feil). Nå kan du for eksempel handle fra Amazon.de uten å tenke på mva. 😄

2013 cirka 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

2013 cirka 

Det forklarer det :) VOEC gjør at nettbutikkene behandler momsen på sin side, og alt som ikke er tollpliktig vil da går rett forbi tollen når det kysser inn i Norge. Det er "bare" å sjekke Skatteetaten og/eller den nettbutikken du handler hos for å finne ut om de er med i VOEC.

De nye momsreglene er egentlig en gavepakke til folket! Jeg aner ikke hvorfor de var så gira på å kvitte seg med frigrensen når resultatet ble at det ble mye billigere og enklere å handle fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...