Gå til innhold

Ortopedisk hundeseng

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette en ekstra god seng? eller et unødvendig kjøp?
Er "vanlige" hundesenger like gode? Skal kjøpe ny hundeseng og blir litt usikker på hva jeg skal kjøpe.

Anonymkode: 16a41...181

Skrevet

Tenker du på de som selges fra Zooplus? Har en derifra. Tykk madrass med godt oppbygde kanter rundt. Hatt den et par år nå, holder fasongen. Kjøpte en billigere sak fra Hööks for å ha på hytta, men det var bare masse «fluff» med tynt vattfyll som forskyver seg rundt, slik at bikkja i praksis ligger på gulvet. Finnes sikkert masse andre gode hundesenger også, men pris og kvalitet henger ofte sammen har jeg erfart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Julie skrev:

Tenker du på de som selges fra Zooplus? Har en derifra. Tykk madrass med godt oppbygde kanter rundt. Hatt den et par år nå, holder fasongen. Kjøpte en billigere sak fra Hööks for å ha på hytta, men det var bare masse «fluff» med tynt vattfyll som forskyver seg rundt, slik at bikkja i praksis ligger på gulvet. Finnes sikkert masse andre gode hundesenger også, men pris og kvalitet henger ofte sammen har jeg erfart. 

Takk for svar. Ja det var denne her jeg tenkte på (link). De andre sengene hunden min har hatt tidligere har bare vært mye "fluff" I som du sier. Ønsker en med litt bedre madrass. Ser flere har gode erfaringer med denne. Tror jeg satser på å kjøpe den. Vet ikke hvordan den er å få i vaskemaskinen men.  https://www.zooplus.no/shop/hund/kurverogsenger/helsesenger/leddproblemer/368189

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med denne, men jeg har og har hatt flere hundemadrasser/-senger med memory foam og de har holdt seg veldig bra! (Det er ikke slitasje som har tatt knekken på dem, men valpetenner! :ler: ). De later også til å være gode å ligge på også. Stort pluss for at trekket kan tas av og vaskes! 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har denne til 11 åringen. Hun er ikke spesielt begeistret for den, men bruker den på dagtid. Nattestid er det kun senga fra Cæcar Milan/Europris som duger. 😉 Trekket er lett og ta av for å vaske, og man kan også ta av "pelsen" i bunnen av senga hvis hunden ikke liker det.

Endret av Ulven
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ulven skrev:

Jeg har denne til 11 åringen. Hun er ikke spesielt begeistret for den, men bruker den på dagtid. Nattestid er det kun senga fra Cæcar Milan/Europris som duger. 😉 Trekket er lett og ta av for å vaske, og man kan også ta av "pelsen" i bunnen av senga hvis hunden ikke liker det.

Takk for svar. 😊 Jeg tenker det er en seng som skal brukes på dagtid i stuen. Hunden min er ganske sær og liker ikke hva som helst. Får leite litt på nettet før jeg vurderer å kjøpe den. Om noen andre har tips til gode hundesenger så tar jeg gledelig i mot tips. 😜

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 😊 Jeg tenker det er en seng som skal brukes på dagtid i stuen. Hunden min er ganske sær og liker ikke hva som helst. Får leite litt på nettet før jeg vurderer å kjøpe den. Om noen andre har tips til gode hundesenger så tar jeg gledelig i mot tips. 😜

Bia Bed. Selges flere steder, f.eks her.

De er gode kvalitetssenger som varer en livstid for en hund. Finnes i mange størrelser, og trekket er av skai (imitert lær). Det er bare å ta en fuktig klut og vaske over om det trengs, så blir den ren. Oppi Bia Beden kan du legge lettere vaskbare saker som hunden liker og som er lunt. F.eks har jeg en syntetisk babydyne i str 65 x 80 cm (129,- kr på Jysk) + et billig fleecepledd til 35 kr oppi bia beden til min hund. Hun styrer og ordner og "rer opp" i dette, og elsker dynen sin :- ) Den er lett å vaske.

Fleecepleddene suger til seg pelshår, så de bytter jeg bare et par-tre-fire ganger i året når det blir for mye hår på dem. Kjøper aller billigste sort av fleecepledd, så det er forbruksvare. (vil ikke legge pledd med hår i vaskemaskinen, for da klistrer det seg hundehår på alt du vasker etter det)

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Bia Bed. Selges flere steder, f.eks her.

De er gode kvalitetssenger som varer en livstid for en hund. Finnes i mange størrelser, og trekker er av skai (imitert lær). Det er bare å ta en fuktig klut og vaske over om det trengs, så blir den ren. Oppi Bia Beden kan du legge lettere vaskbare saker som hunden liker og som er lunt. F.eks har jeg en syntetisk babydyne i str 65 x 80 cm (129,- kr på Jysk) + et billig fleecepledd til 35 kr oppi bia beden til min hund. Hun styrer og ordner og "rer opp" i dette, og elsker dynen sin :- ) Den er lett å vaske.

Fleecepleddene suger til seg pelshår, så de bytter jeg bare et par-tre-fire ganger i året når det blir for mye hår på dem. Kjøper aller billigste sort av fleecepledd, så det er forbruksvare. (vil ikke legge pledd med hår i vaskemaskinen, for da klistrer det seg hundehår på alt du vasker etter det)

Takk for svar. Skal sjekke det ut!  🙂👍

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Skal sjekke det ut!  🙂👍

Her er størrelsene på Bia bed:

Nr. 1 45 x 45 x 12,5 cm    
Nr. 2 50 x 60 x 12,5 cm    
Nr. 3 60 x 70 x 15 cm    
Nr. 4 70 x 85 x 15 cm    
Nr. 5 (oval) 60 x 70 x 12,5 cm    
Nr. 6 80 x 100 x 15 cm    
Nr. 7 100 x 120 x 15 cm    
Nr. 8 (oval) 80 x 100 x 15 cm
  • Liker 1
Skrevet

Biabed er også gode og holdbare senger ja, men synes de er litt tynne i bunnen kanskje. Smak og behag selvfølgelig. Har hund med smått påbegynt artrose og da ble komfort vektlagt tungt. Trekket er forøvrig avtagbart og kan vaskes ja. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt beste tips til eldre hunder er at de får et skikkelig ullteppe (Altså 100% ull) uansett hva slags seng de har. Jeg har kjøpt noen billige på Kid/Princess som jeg har vasket (Og vasker) forholdsvis hardt slik at de blir tovet. Å strikke selv er selvfølgelig også en mulighet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...