AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Hvorfor insisterer folk på å gjennomføre dette nå? Er det så vanskelig å vente til neste år?? Jeg skulle ønske myndighetene kom på banen og satte en stopper for dette nå! Jeg er lei av å si NEI pga corona, og at folk blir sure på meg fordi jeg følger sunn fornuft og forholder meg til gjeldende smittevernregler! Anonymkode: 8fc6a...57c 7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 De jeg kjenner som gjennomfører dette har det kun med familie. Ikke så annereldes enn en vanlig familiemiddag. Vi giftet oss i mai, kun oss selv, foreldre og søsken tilstede, vi var godt under 20 stk og holdt avstand, var nøye med vasking og ingen klemming. Anonymkode: 423af...38a 4
Millimani Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor insisterer folk på å gjennomføre dette nå? Er det så vanskelig å vente til neste år?? Jeg skulle ønske myndighetene kom på banen og satte en stopper for dette nå! Jeg er lei av å si NEI pga corona, og at folk blir sure på meg fordi jeg følger sunn fornuft og forholder meg til gjeldende smittevernregler! Anonymkode: 8fc6a...57c Har du vært med på dette selv i den verste tiden? Konfirmasjoner som skulle vært i mai, er utsatt til ca oktober. Kanskje må det utsettes enda lenger, slik situasjonen nå er. Barnedåp foregår kun med foreldre og faddere, bryllup er kun med nær familie, eller med en maks-grense. De myndighetene har kanskje sluppet opp litt, men de har da vært på banen siden mars. Hvem er ikke lei av dette her? 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De jeg kjenner som gjennomfører dette har det kun med familie. Ikke så annereldes enn en vanlig familiemiddag. Vi giftet oss i mai, kun oss selv, foreldre og søsken tilstede, vi var godt under 20 stk og holdt avstand, var nøye med vasking og ingen klemming. Anonymkode: 423af...38a Det er veldig bra at dere følger retningslinjer, men dessverre er det mange som ikke gjør det. Anonymkode: d48cd...348 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Men hvordan vet man at man kun trenger å utsette dette til neste år? Ingen vet hvor lenge dette vil vare. Kan ta flere år før vi kan gjennomføre slike ting normalt Anonymkode: e4315...8a0 7
Millimani Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvordan vet man at man kun trenger å utsette dette til neste år? Ingen vet hvor lenge dette vil vare. Kan ta flere år før vi kan gjennomføre slike ting normalt Anonymkode: e4315...8a0 Nei, det er det ingen som vet! Vi må bare vente, og håpe. Ting kan komme i veien. Unnskyld eksempelet, men nasjonale-id-kort f.eks., skulle kommet i 2017. Det har blitt utsatt, og utsatt og utsatt... En uke før det norske samfunnet stengte ned, skrev politiet at status på dette var at det kommer høsten 2020. https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2020/03/05/status-for-nye-pass-og-nasjonale-id-kort/ Skal man tro på det? Endret 8. august 2020 av Millimani 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 Har også konfirmant. Dressen er nå for liten og jeg må kjøpe ny. Lurer også på hvordan 15 konfirmanter skal konfirmeres på likt og presten holde på hodet. Kirken får kun inn 200 så det blir jo bare foreldre og søsken med da? Hvordan tenker de å legge dette opp? Anonymkode: f0dc6...d68
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er veldig bra at dere følger retningslinjer, men dessverre er det mange som ikke gjør det. Anonymkode: d48cd...348 Jeg tror ikke at det er så mange. Anonymkode: 423af...38a 1
Millimani Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: Har også konfirmant. Dressen er nå for liten og jeg må kjøpe ny. Lurer også på hvordan 15 konfirmanter skal konfirmeres på likt og presten holde på hodet. Kirken får kun inn 200 så det blir jo bare foreldre og søsken med da? Hvordan tenker de å legge dette opp? Anonymkode: f0dc6...d68 Antibac? 😷 Nei, ikke godt å vite hvordan de skal gjøre det med å holde på hodet. Når det kommer til kirker med liten plass, så er det begrenset antall, corona eller ikke. Er det 15 konfirmanter som konfirmeres samme dag, og plass til ca 200 personer i kirka, - da er det plass til ca. ti pr familie. Corona ikke medregnet. Går ut i fra at kirka har restriksjoner, og at de har planlagt nøye hvordan dette skal løses. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 Var i et bryllup med 100 stk, og det gikk helt fint! Festen ble holdt i et svært lokale, og det var stor fokus på smittevern fra de ansatte og gjestene selv. Er kun de som omgås til daglig som fikk sitte sammen f. eks, antibac fikk man tak i overalt der, munnbind var tilgjengelig, folk fikk ikke lov å klemme hverandre, var kun brudeparet som kysset. Det var en veldig fint fest faktisk. Brudeparet venter barn og derfor var det viktig for dem å gifte seg nå selv om de var veldig i tvil først. Bruker man huet og sunn fornuft kan man fint gjennomføre en sånn fest. Anonymkode: 80c53...6f6 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 22 timer siden, Millimani skrev: Har du vært med på dette selv i den verste tiden? Konfirmasjoner som skulle vært i mai, er utsatt til ca oktober. Kanskje må det utsettes enda lenger, slik situasjonen nå er. Barnedåp foregår kun med foreldre og faddere, bryllup er kun med nær familie, eller med en maks-grense. De myndighetene har kanskje sluppet opp litt, men de har da vært på banen siden mars. Hvem er ikke lei av dette her? Jeg skal i bryllup i November med ca 50 gjester, har ikke hørt noe om at det ikke skulle gå. Anonymkode: 5d1b9...036 1
Ulrikke Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 Vi har konfirmant i september, utsatt fra mai... Vi er i utgangspunktet 25. Skal ikke ha det hjemme, men i leid lokale. Kjenner jeg sitter litt på gjerdet og lurer på om vi får gjennomført med alle. Har ikke lyst til å utgjøre noen risiko for noen, selv om vi plasserer folk i "kohorter" i lokalet. Et spørsmål er jo også hvordan selve konfirmasjonen skal gjennomføres. Tipper at det kanskje ikke blir lov med flere enn foreldrene tilstede.... Sånn som ting er nå kan mye skje på halvannen måned, så vi får bare avvente. Men har det definitivt i tankene. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 Vi er bare 17 stk i konfirmasjonen, mesteparten er familie vi allerede har vært med, den har allerede vært utsatt. Anonymkode: 4714a...b02
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 Vi har faktisk invitert til navnefest i oktober og vurderer å avlyse 😐 Anonymkode: 03525...511
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 Vi skal i bryllup neste helg med 150 stk. Det er på bygda, så det kommer til å bli vill fest, ingen kommer til å holde avstand, alt kommer til å bli som om det ikke var korona. Man kan ikke si noe, da blir man den fæle sure. Festen kommer til å vare til langt på natt, siden dette er i et samfunnshus hvor ingen bryr seg Anonymkode: c43db...f2d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 Skal ha konfirmasjon 12 sept med 40 gjester i leid lokale med kokk og servitør, men vi er usikre på hva som skjer. Har tilreisende gjester Anonymkode: 82f38...c05
Millimani Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Vi har faktisk invitert til navnefest i oktober og vurderer å avlyse 😐 Anonymkode: 03525...511 Dere får se det litt an. Det er jo slik at mange av vårens konfirmasjoner er utsatt til oktober, så får håpe det holder både for konfirmasjonene og for navnefesten. Men det er klart at det er helt opp til dere selv. Kjenn på magefølelsen! Nye restriksjoner kan komme når som helst, det er ikke godt å vite
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal i bryllup neste helg med 150 stk. Det er på bygda, så det kommer til å bli vill fest, ingen kommer til å holde avstand, alt kommer til å bli som om det ikke var korona. Man kan ikke si noe, da blir man den fæle sure. Festen kommer til å vare til langt på natt, siden dette er i et samfunnshus hvor ingen bryr seg Anonymkode: c43db...f2d Huff da, det hadde jeg ikke vært komfortabel med å gå i selv... Kan dere gi dere tidlig, drikke lite og selv prøve å holde avstand? Dere trenger jo ikke være der hele natta. Skyld på hodepine eller noe hvis noen merker dere drar, men med så mange så legger ingen merke til det. Anonymkode: d7adf...fab
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 Vi forlovet oss i sommer, og merker at det å skulle planlegge bryllup nå er vanskelig. Vi heller mot å dra på tinghuset med kun et par forlovere, og ha middag etterpå, eller å ha en liten vielse med middag på restaurant etterpå. Det går liksom ikke å bare sette en dato slik verden er nå, og så forsiktige vi ønsker å være. Vi har familie i risikogrupper, og vi er mye mer forsiktig enn de fleste vi kjenner. Samtidig vil vi jo gifte oss, men lite bryllup er planen uansett. Jeg kunne aldri ha planlagt et bryllup med 50+ nå altså. Anonymkode: d7adf...fab
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #20 Skrevet 10. august 2020 Jeg har vært i flere slike arrangementer nå, og flere blir det. Det er jo fortsatt veldig lite smitte, og viruset har vist seg å ikke være så smittsomt om man holder avstandsreglen og hygieneråd, så det er ikke noe problem. Den ene sammenkomsten antar jeg vil gå over i fest, men da trekker vi oss bare tilbake. Også jobber jeg fra hjemmekontor, så risikerer ikke å smitte noen videre. Anonymkode: e1f30...3dc
Anbefalte innlegg