Gå til innhold

K-pop jenter, har de fine kropper?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere det er fint å være så tynn som jentene i kpop-industrien?

Why do most k-pop girls look too skinny? It is scaring me. - Quora

Anonymkode: e82ed...7ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er known fact at mange av dem har spiseforstyrrelser. Det var en K-pop jente på Youtube som fortalte at hun spiste kun isbiter i en uke for å holde seg tynn 😮

Anonymkode: 97f46...a23

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

main-qimg-7fec47542954e73d3e0a4538268f5d9b

Gjest Made4u
Skrevet

Aner ikke hva K-pop er så har ingen anelse...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er known fact at mange av dem har spiseforstyrrelser. Det var en K-pop jente på Youtube som fortalte at hun spiste kun isbiter i en uke for å holde seg tynn 😮

Jeg har hørt at de skal spise minimum 1200 kcal daglig (Girls Generation)

Hun som spiste isbiter i en uke skulle vel ha en debut rett etter?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at de skal spise minimum 1200 kcal daglig (Girls Generation)

Hun som spiste isbiter i en uke skulle vel ha en debut rett etter?

Kan hende, men jeg husker ikke. Hun som fortalte dette var med i en gruppe. 

Gjest loveli
Skrevet

Det har blitt veldig normalisert å være så tynn pga moteindustrien de siste 40 åra, så på den måten er jeg jo vant til å se så tynne jenter og det er dessverre ikke sjokkerende lenger. Jentene i moteindustrien blir også sett opp til, har mange muligheter vi andre bare kan drømme om og har utad fine liv, så fra jeg var liten har jeg forbundet sykelig tynne jenter med perfekte jenter. Jeg vet jo at mange av de sulter seg etc, så som voksen så tenker jeg ikke nødvendigvis slik, men noe av idéen om at det å være tynn løser mange problemer sitter fortsatt i. Jeg har spiseforstyrrelse da. 😛

Om jeg synes det er fint?? Tja, ja? Nei? Jeg synes det er penere med litt mer former på de riktige stedene på andre, men tenker i hodet mitt at livet hadde vært perfekt dersom jeg var så tynn.

Mannen min liker heldigvis normalvektige damer. 😛

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende, men jeg husker ikke. Hun som fortalte dette var med i en gruppe. 

Det var ei fra TWICE, hun måtte gå ned 7 kg på en uke!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er veldig pent, skulke gjerne ha hatt sånn kropp selv. Ser bildet du la ut er av asiatiske jenter? De har vel lettere for å bli ordentlig tynne (uten at det er usunt for dem).

Anonymkode: 769a9...324

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

main-qimg-7fec47542954e73d3e0a4538268f5d9b

Ser ut som kroppen til et barn. De lever nok med sterkt press om å være unaturlig tynne. Når man er så tynn som på dette bildet kan man miste menstruasjonen og slite med å få barn senere i livet... I tillegg til risiko for å utvikle benskjørhet og mangler på vitaminer og mineraler. For ikke å snakke om den psykiske biten, kan umulig være bra for psyken med et slikt forhold til mat/kropp. Hjernen fungerer ikke optimalt når man ikke får i seg nok næring over tid.

Anonymkode: dd9e5...0b3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som kroppen til et barn. De lever nok med sterkt press om å være unaturlig tynne. Når man er så tynn som på dette bildet kan man miste menstruasjonen og slite med å få barn senere i livet... I tillegg til risiko for å utvikle benskjørhet og mangler på vitaminer og mineraler. For ikke å snakke om den psykiske biten, kan umulig være bra for psyken med et slikt forhold til mat/kropp. Hjernen fungerer ikke optimalt når man ikke får i seg nok næring over tid.

Barn? Bare fordi hun er asiat?

Asiater er mye mindre og spinklere enn oss nordiske og hvite mennesker. Vi er jo gigantiske i forhold til dem. De er ikke like høye og kraftige som oss uansett om det er mann eller kvinne. Jentenes kropper vil derfor se svært tynne ut for oss nordiske, som er vant til kraftigere saker med større beinbygning og mere kjøtt på kroppen i tillegg.

Anonymkode: eec02...6ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Made4u skrev:

Aner ikke hva K-pop er så har ingen anelse...

Korea pop

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barn? Bare fordi hun er asiat?

Asiater er mye mindre og spinklere enn oss nordiske og hvite mennesker. Vi er jo gigantiske i forhold til dem. De er ikke like høye og kraftige som oss uansett om det er mann eller kvinne. Jentenes kropper vil derfor se svært tynne ut for oss nordiske, som er vant til kraftigere saker med større beinbygning og mere kjøtt på kroppen i tillegg.

Har sett mange asiatere som er naturlig slanke uten å se ut som barn. Er klar over at asiatere ofte er spinkle. Kan selvsagt hende jenta på bildet er naturlig slank, vet ikke alderen hennes, men hun ser i hvert fall ikke ut til å være ferdig med puberteten. For å svare på spørsmålet ditt i HI: Nei, synes ikke det er fint. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Etter å ha sett dokumentasjon på YouTube hva de må gå gjennom for å holde seg så tynn så finnes det ikke pent i det hele tatt. Mange av k-pop jenter har mistet jobben fordi de gikk opp i vekt. De får heller ikke lov til ha kjæreste. De er forplikter seg til å være singel så lenge de er en del av k-pop miljøet. Grunnen er for at de skal være 100% tilgjengelig til enhver tid for managere og andre store avtaler. Og ikke minst attraktiv for nå værende og framtidige generasjoner. 

Anonymkode: ba7e3...bf6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns synd på K-pop stjerner. Har sett videoer der de besvimer/kollapser på scenen pga streng diett, mye dansetrening, stress osv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synd at nordiske jenter med samme høyde er mye kraftigere!

Anonymkode: 7c866...63c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de er attraktive og feminine

Anonymkode: 136a4...5cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvalmt.   Tynne unge asiater som det er meningen skal se ut som 13åringer.  De har et flertall voksne og gamle menn som fans.

Anonymkode: 019d5...cee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men det er virkelig ikke bare k-pop stjerner som går på sinnsyke dietter, det er akkurat like krise i vesten.

Anonymkode: 7cea8...033

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...