Gå til innhold

Snørrete barn - holde hjemme?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt i samme situasjon som deg, TS. Hørte at vårt barn snufset noen ganger i natt og et par ganger nå i dag tidlig, og blir med en gang litt usikker på om han kan i barnehagen. Har ikke vært vært nødvendig å tørke noe snørr og har ikke hørt at han har snufset på 2-3 timer nå. Tenker det er innafor hvis det ikke blir mer utover dager, men hvis det blir synlig snørr, er det helt klart at han blir hjemme. 

Anonymkode: 40532...764

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men altså... Klart snør er tegn på virus, farget snørr bakterier. Når ungene var små spurte alltid legene om fargen på snørr for å vite hva vi snakket om.
Nå kan selvfølgelig klart snør være allergi også, men at klart snør tydet på virus trodde jeg var noe de fleste hadde fått med seg.
Så denne barnehagen lager seg egne regler.

Et barn som snørrer bør helt klart testes før de kan gå i barnehage. Og er svaret negativt så kan det jo bare gå. 
Men altså.... vi får ikke bukt med dette hvis folk går rundt og lager seg egne regler som denne barnehagen.

Anonymkode: bb155...072

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men altså... Klart snør er tegn på virus, farget snørr bakterier. Når ungene var små spurte alltid legene om fargen på snørr for å vite hva vi snakket om.
Nå kan selvfølgelig klart snør være allergi også, men at klart snør tydet på virus trodde jeg var noe de fleste hadde fått med seg.
Så denne barnehagen lager seg egne regler.

Et barn som snørrer bør helt klart testes før de kan gå i barnehage. Og er svaret negativt så kan det jo bare gå. 
Men altså.... vi får ikke bukt med dette hvis folk går rundt og lager seg egne regler som denne barnehagen.

Anonymkode: bb155...072

Det er jo ikke barnehagen son har laget egne regler, smittevernveilederen for barnehage og skole/sfo tar for seg det med snørr. Barna kan til og med komme tilbake med rest-hoste dersom allmenntilstanden er bra.

Anonymkode: 6273d...366

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent alle barn har jo rennende nese store deler av høsten, vinteren og våren. Hos oss får barna komme om den er blankt slim og god almenntilstand.

Anonymkode: 63afd...17a

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent alle barn har jo rennende nese store deler av høsten, vinteren og våren. Hos oss får barna komme om den er blankt slim og god almenntilstand.

Anonymkode: 63afd...17a

De snørrer hele høsten/vinteren fordi de hele tiden blir utsatt for nye virus. Vi har ikke hatt snørr siden mars når bhg stengte, men før det hadde vi snørr hele tiden. For å stoppe dette så må folk slutte å sende snørrete barn.

Anonymkode: ac674...034

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage får ikke barna komme ved forkjølelse symptomer overhodet. Og jeg er glad for det!

Barna skal holdes hjemme ved symptomer som du beskriver i hi.

Anonymkode: a7e7e...d6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som sender ungene i barnehagen med snørr og rennende nese skal ihvertfall holde munnen godt lukket den dagen barnehagene stenger igjen! Da kan dere takke dere selv. 

Anonymkode: c2c1d...47b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke egne regler! Denne informasjon står på Helse Norge hvor jeg fant testsvaret mitt og på meldingen jeg fikk fra kommunen som skrev at jeg ikke har corona. Dette sier de også på coronatlf. Jeg gidder ikke logge meg inn på Helse Norge, men her er meldingen jeg fikk fra kommunen:

"Hei! Du har blitt testet for Korona. Prøvesvar har kommet og har ikke påvist smitte med Korona. Husk at du skal holde deg hjemme frem til du er symptomfri.  Med vennlig hilsen xxx Kommune" 

Les deg opp på reglene!

Reglene for barnehagebarn er ikke de samme som for voksne. Foreslår at du søker opp reglene. 

Anonymkode: 3314c...ef9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reglene for barnehagebarn er ikke de samme som for voksne. Foreslår at du søker opp reglene. 

Anonymkode: 3314c...ef9

Fikk nøyaktig samme melding på barnet  mitt som også ble testet. Søk opp reglene selv du. 

• Opprett ny...