AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Jeg har etter snart to år med mye sorg og depresjon bestilt time til legen neste uke. Jeg tror jeg trenger hjelp til å takle dette. Jeg har holdt det skjult i lang tid og det har det siste året utviklet seg Til ganske sterk sosial angst (tror jeg?). Jeg er blitt livredd for å møte kjente folk, Familiemiddagen er forferdelig da jeg ikke vil ha noe fokus på meg, å bli snakket til av ukjente er noe av det verste. Jeg får hjertebank, rødmer og svetter. Jeg blir så uvell at jeg har sagt opp jobben min fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal være i møte med folk lengre. Jeg er en som aldri snakker om følelser og vet ikke hva jeg skal si til legen? Er livredd for å begynne å grine, livredd for at legen skal dømme meg og be meg ta meg sammen. Kan jeg bli sykemeldt pga dette? Jeg føler så nederlag, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer ikke tanken på å være i arbeid nå. (Om det har noe å si, så mistet jeg et barn for rundt 2 år siden. Jeg fortrengte sorgen og latet som alt var fint etter 1 mnd.) Noen som har vært i samme situasjon? Noen som har noen råd? Jeg føler meg helt rådvill og mislykket i livet. Beklager er veldig rotete innlegg. Anonymkode: 6539d...842
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Vanlig. Kroppen trenger pause. Ikke push deg inn i noe som skaper stress i kroppen, da lukker du igjen fordøyelsen, og da skaper kroppen fett! Tid, og midfullness....funker etter det 100'ede forsøk ❤️ Anonymkode: 5a109...0ca
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vanlig. Kroppen trenger pause. Ikke push deg inn i noe som skaper stress i kroppen, da lukker du igjen fordøyelsen, og da skaper kroppen fett! Tid, og midfullness....funker etter det 100'ede forsøk ❤️ Anonymkode: 5a109...0ca Glemte å si! Hvis du har en sånn lege, er bare det med små sykdommer et problem! Ta det opp! Få hjelp! Du fortjener å få ryddet opp i dette! Hadde du ikke ønsket det for noen andre? Hvis ja, så er du noen andre for meg! Anonymkode: 5a109...0ca
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Du blir ikke dømt av legen, psykiske problemer er like ekte som fysiske! Mulig du blir sykemeldt i en periode, men vær klar over at legen gjerne vil at man skal være litt på jobb fordi det er bra for psyken, så da får du kanskje bare delvis sykemelding. Er det riktig alvorlig vil legen kanskje foreslå behandling, enten terapi (psykolog, mestringskurs o.l.) eller medisin. Pluss at du får beskjed om hva du selv må gjøre. Gå til legen og ta det derfra! Fortell legen alt, nå er det på tide å slutte å holde ting skjult, for du trenger hjelp til å takle dette før det blir enda verre. Anonymkode: 9bb2f...3dd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Uff! For det første; kondolerer! Jeg kan ikke tenke meg en større sorg enn å miste ett barn. Jeg tenker at du MÅ ha noen å bearbeide dette med. Psykolog, sorggruppe, støttegruppe osv. Og jeg tenker en sykmelding er på sin plass. Bare ikke la den bli for lang - da kan du plutselig få det mye verre grunnet isolasjon. Du er ikke mislykket, og legen dømmer deg IKKE! Du er helt normal, og har sannsynligvis ikke fått bearbeidet dette godt nok - og er dermed havnet i en langvarig sorgprosess med (naturlig nok) depressive følger. Ønsker deg alt godt TS Anonymkode: 83c27...c1a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå