Gå til innhold

Navn til lillesøster

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trygve skal bli storebror. Tar gjerne imot forslag eller kommentarer på de som vurderes.  

Vurderes: Hedvig, Signe, Amanda, Konstanse, Vera, Elida 

Anonymkode: 96994...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en Elida, vurderte (men ble nedstemt) en Hedvig. 
Signe er fint, Amanda er litt kjedelig, Konstanse er tungt og Vera gir ingen «god lyd». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig likte jeg ikke noen av forslagene dine.

Trygve er jo ett ganske stødig navn, syns stødige kvinnenavn som klinger i samme sjanger ofte er trauste, typ «Trine». Men syns kanskje Alma hadde passet fint? :)

Anonymkode: 3e46f...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ena synes jeg er fint. Og Live eller Liva. Synes forøvrig Signe og Hedvig passet fint til Trygve😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, Heisenberg skrev:

Har en Elida, vurderte (men ble nedstemt) en Hedvig. 
Signe er fint, Amanda er litt kjedelig, Konstanse er tungt og Vera gir ingen «god lyd». 

Ser ut som jeg også blir nedstemt med Hedvig, det er favoritten nå. Ser på Elida og Signe som alternativ. Men ønsker egentlig Hedvig. Enig i at Amanda fort blir kjedelig, og avskriver vel egentlig de andre også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trygve skal bli storebror. Tar gjerne imot forslag eller kommentarer på de som vurderes.  

Vi hadde Vera og Thale på lista vår. ❤️

Anonymkode: e279f...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hedvig og Signe syns jeg var fine til Trygve😊

Anonymkode: b415c...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg syns Alida er finnere enn Elida. 

Signe syns jeg passer best til Trygve. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ei Hedvig selv, så synes selvfølgelig det er det fineste ❤️ Konstanse er også nydelig. 

Anonymkode: f8cd0...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Signe og Hedvig best. Signe er i ferd med å klatre på navnestatistikkene, og kan bli vanligere framover. Jeg kjenner flere små Signer, født i 2018, 2019 og 2020, og siden de kommer fra svært forskjellige deler av bekjentskapskretsen vil jeg tro at det kan tyde på at det slår an ganske bredt. 

Andre alternativer som er litt i samme stil som Trygve:
Agnes, Vigdis, Astrid, Eira, Eivor, Ingrid, Frøya eller Trude. (Blir Trygve og Trude for likt?)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.8.2020 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Hedvig, Konstanse og Elida likte jeg veldig godt! Elsker navnet Konstanse.

Agnes, Tomine, Ragna, Klara, Åsta, Idun

Anonymkode: 6d1d8...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Synes alle disse er fine! Konstanse er vakkert, men litt tungt. 

Andre forslag:

Katinka, Augusta, Alvilde, Alva, Sigrid, Sunniva. Solveig, Eirin, Synnøve, Guro, Eira, Lina, Karla, Norunn.

Anonymkode: d1b7c...038

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle forslag! Mange gode. 

Trekker litt ned for Signe at navnet klatrer oppover navnestatistikkene. Hedvig er nok favoritten akkurat nå, men vi er dessverre ikke to om det 😕😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hedvik er et av de fineste jentenavnene jeg vet om ❤️ Ville skrevet med K selv da, men nydelig navn uansett!

Karla, Ragna og Vårin synes jeg også passer til lillesøster til Trygve. Elida er også et fint navn!

Anonymkode: f58e8...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedvig liker jeg godt. Man må godta at folk både sier HedviG og HeddviKK, men jeg synes begge uttalene er fine.

Signe liker jeg også godt. Mange sier SiNGne, andre sier SiGne, begge er fine.

Amanda: OK

Konstanse: jeg opplever det som gammeldags eller litt fjollete. Men jeg kunne blitt vant til det, og sikkert likt det etterhvert.

Vera: liker jeg. Solid og fint.

Elida: OK.

Jeg synes Konstanse og Amanda passer minst til Trygve, de andre fire passer fint til Trygve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 12.21, AnonymBruker skrev:

Hedvik er et av de fineste jentenavnene jeg vet om ❤️ Ville skrevet med K selv da, men nydelig navn uansett!

Karla, Ragna og Vårin synes jeg også passer til lillesøster til Trygve. Elida er også et fint navn!

Anonymkode: f58e8...be7

Ikke dårlige forslag! 🙂 Har vært innom dem, synes alle er fine.

På 11.8.2020 den 12.30, Cottontail skrev:

Hedvig liker jeg godt. Man må godta at folk både sier HedviG og HeddviKK, men jeg synes begge uttalene er fine.

Signe liker jeg også godt. Mange sier SiNGne, andre sier SiGne, begge er fine.

Amanda: OK

Konstanse: jeg opplever det som gammeldags eller litt fjollete. Men jeg kunne blitt vant til det, og sikkert likt det etterhvert.

Vera: liker jeg. Solid og fint.

Elida: OK.

Jeg synes Konstanse og Amanda passer minst til Trygve, de andre fire passer fint til Trygve.

Enig, om navnet blir uttalt litt forskjellig så gjør det ikke meg noe. Men far er redd for at folk ikke vet hvordan de feks skal uttale Hedvig. 

Begynte se litt på Hennie/Henny. Ville nok skrevet det Hennie (men med Henny uttalelse), og da blir det jo fort større forskjell og mer forvirrende, dessverre. Så det funker nok ikke😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...