Gå til innhold

Må kvitte meg med foreldrene mine, komme vekk?


Hedilove

Anbefalte innlegg

Forrige tråd ble selv stengt pga utillatte ord, så skriver igjen, da jeg desperat trenger hjelp med å komme med unna hos foreldrene mine så fort som mulig. 

 

Jeg er redd jeg ikke tåler dette her mer, virkelig. Det har nå gått så mye over grensen.  vår så snill hjelp, jeg trenger hjelp desperat! Foreldrene mine har mentalt og fysisk misbrukt meg siden jeg kan huske, hele mitt liv! Siden jeg var en liten unge. Jeg har fått nok nå kjenner jeg, jeg klaffer sammen hver eneste dag nå med dem nå, fordi jeg ikke klarer å ta inn til meg det jeg får høre eller det de gjør mot meg. De har mishandlet meg fysisk flere ganger, og faren min har prøvd å henge meg opp mot veggen, mens føttene mine står hengende, tidligere uten grunn. De har sagt så mye drit om meg, alt dette har gjort at jeg har fått ekstremt dårlig selvtillit, og gjort slik at jeg ikke vil snakke med noen, noen sinne! De kommenterer på så mye dårlig, (kommer ikke til å nevne hva, vil ikke minnes) De har fått meg til å føle verdiløss og 1000 andre ting. Har tidligere tatt kontakt med barnevernet, og foreldrene mine har lurt seg ut, slik at vi ikke har noe konakt med dem nå, har også snakket med skolen om dette. Det er så mye jeg ikke har fortalt her, men det blir utrolig langt og helt grusomt for meg å skrive. Jeg er bare 15 år gammel nå, har sykt sosial angst og sitter ikke på skole stol som alle de andre pga hva jeg går gjennom, jeg klarer ikke å fokusere, og alt jeg tenker på er negative tanker, både hjemme og på skolen. De på skolen skjønner ikke nøyaktig hva som foregår hjemme, de skjønner, men vet ikke om de tror på meg. De skjønner ihvertfall ikke hvorfor jeg ikke kan sitte med klassen. Jeg begynner på videregående skole etter sommerferien, og får stipend på ca 3500 kr hver mnd i 3 år tror jeg. Det står at man kan søke på for hus også på ca 4000kr hver mnd, så jeg lurer på om dette er den enste utveien? Skal jeg spørre dem om det og skaffe meg ett annet hjem å bo til 4000kr ? Det er ihvertfall det aller beste for meg akkurat nå, jeg orker ikke en eneste dag her.  Hvor andre steder kan jeg ringe å spørre, om jeg kan flytte?

Endret av Hedilove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sunriseandsunset
5 minutter siden, Hedilove said:

Foreldrene mine gir meg ikke tilgang til å ringe folk, har heller ikke telefon. 

Det du beskriver er en alvorlig situasjon. Du kan ta kontakt med Alarmtelefonen på e-post også:  [email protected] 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du skrive ned alt du kommer på de har gjort i detalj i et brev til barnevernet? Om du har bevis for noe av det hjelper sikkert det også. De kan vel nekte deg å flytte når du er så ung tror jeg, og 7500 er ikke mye å leve for. Om du skriver et slikt brev anbefaler jeg at du tar en kopi og gir det til helsesøster også, så kanskje det er flere som kan hjelpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, idamoor skrev:

Du må jo ut. Kan du bo hos noen? Fra nå av ?

Har ingen å bo hos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunriseandsunset
32 minutter siden, sunriseandsunset said:

Det du beskriver er en alvorlig situasjon. Du kan ta kontakt med Alarmtelefonen på e-post også:  [email protected] 

TS

Du kan kopiere det du skrev i det første innlegget ditt å sende det på e-post til dem. Da kommer du i kontakt med noen som kanskje kan hjelpe deg bedre enn de noen her på forumet kan akkurat nå. Det er viktig at du får hjelp til å håndtere dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg ser du har dialog med alarmtelefonen for barn og unge allerede, det er bra. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og som kan hjelpe deg i den situasjonen du er i nå. Du kan også kontakte barnevernet i din kommune. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Jeg har også ryddet tråden.

Med vennlig hilsen,

Søgni, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...