Gå til innhold

Ønsker tips til podcast


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er veldig glad i å høre på podcast, men synes jeg finner lite innhold som passer for meg. Jeg er en kvinne i slutten av 20-årene, har høyere utdanning. Har ikke barn. Er ikke så interessert i rampelys, vet at en del av norske bloggere har podcaster, men tror altså egentlig ikke dette et noe for meg. Interessene mine er mange, men for eksempel trening, fjellturer, politikk, nyheter, historie, håndarbeid og språk. Eksempler på podkaster jeg har likt før er Hos Peder, In our time fra BBC , Aftenpodden og Tore Sagens podkast. 

På forhånd tusen takk for tips 😊

Anonymkode: 24d92...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min absolutte favoritt er Misjonen. Har også perioder der jeg hører mye på truecrimepoden (men ikke hvis jeg skal gå tur i skogen eller om det nærmer seg kveld!) Hører igrunn ikke på så mye annet, holder på å jobbe meg gjennom 10 år med episoder fra misjonen. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakonomics Radio, Stuff you missed in history class, P1 dokumentär, P3 dokumentär, P4 dokumentär, Mads & monopolet, Sånn er du, Death sex & money, 198 land med Einar Tørnquist, Stuff you should know, Family secrets, Pod save America.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi deler interesser. Her er noen av mine favoritter.

Nrk har mye bra, f.eks. Verdibørsen, Tomms afrikanske fortellinger Abels tårn, Ekko, Hele historien, Krig og fred, Sommer og vinter i P2, Trump mot verden. Av andre liker jeg bl.a. Aftenpodden, Forklart, Tyskerne og NUPI podcast.

Av turpodcaster fotetrekker jeg Uteliv. Turistforeningen har også en som jeg ikke husker hva heter.

Jeg liker heller ikke "rampelys-podcaster", men liker likevel Sånn er du og (innimellom) Krisemøter.

De eneste podcastene som jeg alltid får med meg er Verdibørsen, Aftenpodden og Krig og fred.

Anonymkode: 2ef3f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns NRK har mye bra; Hele historien, Oppdatert, Lindmo, Kunne vært meg, Radiodok, Psykologen, Padiolegen, To hvite menn, P3 dokumentar, Tomms afrikanske fortellinger, Purk eller skurk, Familiene på Orderud

Hos VG; Krimpodden, Uløst, Jørn pappan som forsvant, 

Konspirasjonspodden syns jeg også er grei, men de eldre episodene er bedre enn de nyere, og innmellom er det veeeldig mye masing. Men hør f.eks Dyatlovs pass eller Amerikanske dyatlovs pass, veldig bra. 

Anonymkode: e315f...c95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politisk kvarter, oppdatert, hele historien, den gang da, godt nok for de svina. 

Anonymkode: bb171...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Enig i mange av forslagene som har kommet allerede :jepp:

The Ezra Klein show

The Daily

Today in focus

Drivkraft 

On being

Sånn er du

Kraft

Tore Sagens podcast

 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om trening: Treningspodden, sterkere, i det lange løp, hjernesterk, prestasjonsprat

Anonymkode: fcaaa...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 7.8.2020 den 16.51, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er veldig glad i å høre på podcast, men synes jeg finner lite innhold som passer for meg. Jeg er en kvinne i slutten av 20-årene, har høyere utdanning. Har ikke barn. Er ikke så interessert i rampelys, vet at en del av norske bloggere har podcaster, men tror altså egentlig ikke dette et noe for meg. Interessene mine er mange, men for eksempel trening, fjellturer, politikk, nyheter, historie, håndarbeid og språk. Eksempler på podkaster jeg har likt før er Hos Peder, In our time fra BBC , Aftenpodden og Tore Sagens podkast. 

På forhånd tusen takk for tips 😊

Anonymkode: 24d92...23e

snikk snakk og Ida med hjerte i hånden . Vegard harm og hegseth 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...