Gå til innhold

Baby «must haves»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen essensielle produkter til deres små?? Venter ei til vinteren og føler at jeg har hoppet inn i en jungel av produkter som man egentlig ikke trenger! Håndkle til baby? Busesuger? Men hva har dere faktiske må-ha produkter??

Anonymkode: 9803a...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg har brukt overraskende mye, er saltvannsdråper, sånn drop it som de selger på apotek. Både til babyens øyne (slet med mye puss i begynnelsen) og til nesen da den tetter seg i hytt og pine. Nesesugeren var udugelig for vår del. 
Tørre engangskluter fra apotek brukes også hver eneste dag, i massevis. Kjøper 6 for 100kr. Væter de og vasker baby med ved hvert bleieskift, bruker de til å vaske ansiktet, tørke vekk grums fra hendene osv. 

Anonymkode: 67bd1...45d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gulpekluter. Jeg har kjøpt tøybleier fra Sparkjøp, 5 pakning. De er tykkere og myke. Jeg bruker også disse til og dekke til sengen hvor baby har hodet (fester den godt under madrassen), hvis ikke måtte jeg ha skiftet laken hver dag pga gulp og slev. 

- Aco Minicare Diaper Rash Spray. Bruker denne hver dag og baby blir svært sjelden rød på stumpen. Vi er heldig og har en som sover natten gjennom og sjelden bæsjer på natt, skifter derfor svært sjelden bleie på natten. Da ligger hn gjerne lenger med tissebleie, da er denne gull. 

- Bepanthen salve. Har brukt på stumpen om baby har blitt rød. Borte etter kort tid. 

- Babyolje. Til når baby skal både. Kan også brukes dersom bæsj på huden sitter litt fast. 

- Nesesuger har vi hatt god bruk for! Kjøpte en på Coop Obs som du lager vakuum med istedenfor og suge ut selv. 

- Stokke tripp trapp med nyfødtsete. Baby elsker og sitte i denne! Setter hn oppi der hvis jeg feks skal lage mat, vaske osv. Baby elsker og se på hva vi gjør. Brukes også når vi spiser middag. 

- Febertermometer. 

Jeg er veldig glad i håndklær til baby med hette på. Og har maaange små vaskekluter (bruker to-tre ved bading og en-to morgen og kveld for og vaske spesielt ansikt og hender). Kid og Princess har 40% på babyvarer med jevne mellomrom. 

Om du skal amme kan det være lurt og forbedre seg på såre brystvorter. Mange har god effekt av Multimamkompresser og en salve som er gul og hvit, husker ikke navnet på denne. + Ammeinnlegg i ull. 

Tenk over hvor du skal stelle baby. Jeg vil anbefale og bruke tørrservietter som du fukter i vann når du er hjemme. Er i vasken like ved der du skal stelle baby? Hvis ikke trenger du en bolle du kan ha vann i. Våtservietter bruker jeg når jeg er på farten. Gode tilbud på både våtservietter og tørrservietter på Apotek 1 som nevnt over. 

Jeg kjøpt mange av disse tingene på Farmasiet som stort sett har 20% på alle varer. 

Gratulerer og lykke til ❤️

 

Anonymkode: 55f35...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippestol! 

Inotyol salve til baby, bepathen salve og/eller multimam kompresser til deg (jeg brukte begge). 

Har også brukt babynest og svøpetepper mye :)

Anonymkode: 20a93...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr: Vogn, seng, dyne, bilstol, bæresjal, gulpekluter, stellebord, brystpumpe, babyolje, teppe, flasker, smokk, rumpetermometer. 

Klær: jakke, heldress, sokker, votter, lue, body, bukse. 

Ting vi ikke har hatt bruk for: egne håndklær, babynest, bleiebøtte... Som jeg kommer på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt flanellsbleier under hodet til baby i vugge/seng/vogn, har en som gulper mye. Flanellsbleiene ser ut til å tåle mengder med gulp før det går gjennom til madrass. 

Jeg har fått god bruk for nesesugeren, har en baby som så og si er tett hele tiden. Jeg fikk en av en venninne som aldri hadde fått bruk for den, så det er jo vanskelig å si på forhånd. 

Anonymkode: 07470...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det i hvert fall mye jeg aldri har hatt bruk for til mine barn.

Det eneste jeg føler at jeg har måttet ha er vel bleier, klær og potetmel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her allerede, men jeg må legge til en ting som jeg faktisk ikke visste om før jeg så en venninne brukte det: sovepose som man tar på baby som en kjole! Kjempegrei måte å sørge for at "dyna" dekker kroppen og beina hele natta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg skulle ønske jeg hadde fra starten av:

- Naturebond vakumpumpe med på barsel. Veldig fin å håndmelke i også.

- Omslagsbodyer i strl 50. Kjøpte bare i strl 56.

- Smokk til nyfødt

- Pumpe og noen flasker i tilfelle ammeproblemer

- Ei sikkelig god ammepute

- Ammemadrass til å ha i senga

- Regntrekk til barnevogna

Ting jeg aldri har fått bruk for:

Tusen liter badeolje til baby. Babynest. Elektrisk vippestol. Ammeinnlegg (lekker ikke). 

 

Anonymkode: 115ac...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/7/2020 at 3:09 PM, AnonymBruker said:

Har dere noen essensielle produkter til deres små?? Venter ei til vinteren og føler at jeg har hoppet inn i en jungel av produkter som man egentlig ikke trenger! Håndkle til baby? Busesuger? Men hva har dere faktiske må-ha produkter??

Anonymkode: 9803a...168

Føler egentlig det er forsvinnende lite som er essensielt, men det går mest på forbruks produkter som bleier, tørre engangskluter, gulpekluter, neglesaks, purelan og ammeinnlegg. 
Ellers er det utstyret jeg har brukt mest er bæresjal, bedside crib/babynest, cosyfix ammepute og newborn sete/tripptrapp. Etterhvert babygym. Har ikke hatt bruk for nesesug enda men synes det er greit å ha i hus til det evt blir aktuelt, men har hatt bruk for Paracet, febertermometer og saltvannsdråper. Ikke noe som brukes mye men veldig greit å ikke måtte ut å kjøpe noe sånt når baby er plaget. 

Anonymkode: 82af0...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Regnbuefisk skrev:

Mange gode tips her allerede, men jeg må legge til en ting som jeg faktisk ikke visste om før jeg så en venninne brukte det: sovepose som man tar på baby som en kjole! Kjempegrei måte å sørge for at "dyna" dekker kroppen og beina hele natta. 

Vi prøvde dette på vår baby, men han var så varm av seg at han sparket i stykker fôret i posen og samtidig gnei han føttene sine så hardt sammen at han fikk vannblemme på begge anklene.. 

Vi sov med åpent vindu, så var slettes ikke varmt på rommet. 

 

Men poenget mitt er at det som er genialt for noen er upraktisk for andre, man må rett og slett bare se an sin baby 😊

To av barna mine elsket feks å ligge i vugge. Den tredje fant aldri roen der. 

Anonymkode: c27d2...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inotylsalve for baby hvis han blir litt rød på rumpa.

Purelan for brystvortene hvis de blir såre av amming. Ta på en god dæsj!

Gulpekluter hadde vi kjøpt inn endel av, men babyen gulpa så og si aldri. Så kan være greit å ha et par kanskje og se an om flere trengs.

Syntes det var veldig kjekt med babynest i starten. 

Anonymkode: f3c57...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte veldig godt stokke sitt badekar med spebarnsstøtte. Og bæretøy, brukte produkt frå Tula. Fekk aldri bruk for babynest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...