Gå til innhold

Tett i nesa - testes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt veldig tett i nesa og vært det noen dager. Føler meg helt i fin form, ingen andre plager enn det. Har vært på joggetur osv, så almenntilstanden er fin. 

Har pollenallergi, men merker ikke noe til kløende øyne eller noe sånt. 

Er dette nok til å ringe coronatelefon for å høre om jeg skal testes? Ville du gjort det?

Anonymkode: 099f6...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NB, mann og barn er friske. Har bare vært hjemme, hentet i barnehage, vært på 1 trening og handlet mat den siste tiden. Så jeg har ikke vært rundt omkring så mye for å bli smittet.

Anonymkode: 099f6...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe kriterier nå for å testes utover at man enten har luftveisinfeksjon eller har vært i kontakt med noen som har korona. Som om du har lyst å vite så er det bare å ringe å be om test. 

Ringte i dag, og eneste spørsmål var "har du symptomer" utover navn, fødselsnummer og adresse. Kom inn på timen. 

Anonymkode: 59f43...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bent Høie har nettopp sagt på presse-konferansen at man skal  testes ved "minste tegn". Test deg og hold deg unna andre i solidaritet. 

Anonymkode: 90a66...788

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har bare vært hjemme, hentet i barnehagevært på 1 trening og handlet mat den siste tiden.

Seriøst? Du mistenker å være smittet og så isolerer du deg ikke??

Anonymkode: 3bf53...4db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe burot eller et eller annet (husker ikke helt navnet) som slår ut på allergien nå om dagen i enkelte områder. 
Jeg var redd for å bli forkjølet i går, var tett i nesen, tenkte det var allergi. 
Men i dag tidlig våknet jeg med feber og hoste og er nå i isolasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Du mistenker å være smittet og så isolerer du deg ikke??

Anonymkode: 3bf53...4db

Nei jeg mistenker ikke å være smitter. Jeg har tett nese. Og det er alt. Er det egentlig noen tegn på sykdom? 

Anonymkode: 099f6...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nnilm skrev:

Det er noe burot eller et eller annet (husker ikke helt navnet) som slår ut på allergien nå om dagen i enkelte områder. 
Jeg var redd for å bli forkjølet i går, var tett i nesen, tenkte det var allergi. 
Men i dag tidlig våknet jeg med feber og hoste og er nå i isolasjon. 

Det kan godt være burot ja. 

Anonymkode: 099f6...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg mistenker ikke å være smitter. Jeg har tett nese. Og det er alt. Er det egentlig noen tegn på sykdom? 

Anonymkode: 099f6...148

Jeg begynte med tett nese,så kom etter noen dager sår hals. Var i fin form frem til halsen ble vond. Jobber i helsevesenet,så testet meg selvsagt med en gang. 

Anonymkode: b01d0...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte med tett nese,så kom etter noen dager sår hals. Var i fin form frem til halsen ble vond. Jobber i helsevesenet,så testet meg selvsagt med en gang. 

Anonymkode: b01d0...f31

Skal man ikke vente med å teste seg til man har hatt symptomene i tre dager? 
Da er testen mer pålitelig, det fikk min mor til info av fastlegen i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

NB, mann og barn er friske. Har bare vært hjemme, hentet i barnehage, vært på 1 trening og handlet mat den siste tiden. Så jeg har ikke vært rundt omkring så mye for å bli smittet.

Anonymkode: 099f6...148

Handlet mat, barnehage og trent-det er mye aktivitet det altså. Tenk alle du har vært i nærheten av og alle steder du har tatt på. 

Anonymkode: 590c9...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handlet mat, barnehage og trent-det er mye aktivitet det altså. Tenk alle du har vært i nærheten av og alle steder du har tatt på. 

Anonymkode: 590c9...1cf

FØR jeg fikk tett nese. Altså har jeg ikke menget meg med folkemengder. 

Anonymkode: 099f6...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FØR jeg fikk tett nese. Altså har jeg ikke menget meg med folkemengder. 

Anonymkode: 099f6...148

Man smitter mest i perioden rett før man får symptomer. 

Anonymkode: 959c7...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man smitter mest i perioden rett før man får symptomer. 

Anonymkode: 959c7...f68

Ja, og da har jeg jo ikke noe måte å vite at jeg er smittsom på da. Så mener du jeg skal reise tilbake i tid for å ikke handle mat, hente ungen min i barnehagen og 1 gang på en treningsklasse med 10 personer? Nå er det faktisk ikke lockdown og portforbud her i landet, så om man ikke har symptomer så har man lov til alle 3, og det er faktisk ikke mye ute av mitt eget hjem jeg har vært på 2 uker. Spriter hender før jeg går i butikken, på treningssenteret spriter jeg hender, de vasker hele salen og alt utstyret mellom klasser og vi spriter utstyret når vi har brukt det. Barnehagen må jeg nesten hente ungen i, og der er det prosedyre på å sprit før man åpner porten, vaske hender når man kommer inn døra. 

Mener du alle som er symptomfrie skal isolere seg? For det mener ikke FHI og helseministeren.

Anonymkode: 099f6...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du alle som er symptomfrie skal isolere seg? For det mener ikke FHI og helseministeren

Jeg har gått i isolasjon helt siden det brøt ut i Kina, jeg. Ingen symptomer i det hele tatt, men det står at det er mange som ikke merker noe. Jeg har sikkert hatt korona et halvt år nå. Jeg er så lei av å være syk! 

Anonymkode: 6b261...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...