Gå til innhold

Lukter fisk i oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal. Ren oppvask fra oppvaskmaskinen lukter skikkelig fisk . Må ståvi skapet i minst ett døgn før det bli borte. Oppvasken er ren, filter renses ofte men jeg bli sprø. Hva skal jeg gjøre? 🥴

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjør rens av maskinen. Du får kjøpt oppvaskmaskin-rens i helt vanlig dagligvare. 

Anonymkode: a15e7...17c

Skrevet

Gjort det og gjør det såklart jevnlig. Driver også nå i øyeblikket kjører rens og da lukter det rent i oppvaskmaskinen men kjører vi oppvask lukter det fisk igjen, eller våt hund🥴 

AnonymBruker
Skrevet

Det lukter stillestående vann.

Anonymkode: fa77d...39c

Skrevet

Sikker på at hele maskinen er ren? jeg ser at det ofte har festet seg dritt på "hengslene" som kurvene står i. Altså på siden av "skuffene" i maskinen. Dette blir ikke helt rent bare ved å kjøre maskinrens. 

AnonymBruker
Skrevet

Min er 14år, lukter ikke.

Husk å bruke høy temp, bruker alltid 70grader.

Anonymkode: 0c7bf...dee

Skrevet

Bruker alltid høyeste temp, tørker av lister, sjekker spylearmer. Denne var my i fjor, flyttet hit da.. gamle maskinen i gamle huset same problem så no gjør jeg feil men hva. Oppvasken er ren. Og dette begynte i sommer så vært bra til da. Fra oktober til ca mai

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å rense fisken i oppvaskemaskinen

Anonymkode: 9495b...314

• Liker 1
Skrevet

Ta ut den proppen inni der? Kjør rens og vask/skyll av før du setter inni der. Jeg irriterer meg over folk som bare setter inni skitne tallerkner og bestikk 🤮 føles ikke som det blir rent

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket rensemiddel foretrekker dere til oppvaskmaskinen? Jeg pleide å bruke Sun dosepulver som ble solgt i trepakninger. Dette finner jeg ikke i butikkene lengre, bare Zalo tabletter som skal brukes sammen med oppvasktabletter. Har ikke testet det enda.

Anonymkode: f6578...022

Skrevet

rengjør filteret? Vri den tappen som stikke opp fra hullet, og dra ut kappselen. 

Skrevet
På 7.8.2020 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Slutt å rense fisken i oppvaskemaskinen

Anonymkode: 9495b...314

😆😆😆😆

Skrevet
På 8.8.2020 den 14.20, BiancaWhite skrev:

Ta ut den proppen inni der? Kjør rens og vask/skyll av før du setter inni der. Jeg irriterer meg over folk som bare setter inni skitne tallerkner og bestikk 🤮 føles ikke som det blir rent

Hvilken propp? Den i bunnen? Som er et slags filter propp?

Skrevet
13 minutter siden, Dame 37 skrev:

Hvilken propp? Den i bunnen? Som er et slags filter propp?

Ja. Der samler det seg jo ting etter hvert.

Skrevet

Den renses jo mellom hver gang maskinen kjøres såklart☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...