Gå til innhold

Latensfasen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt sterke smerter og uregelmessige rier som varer alt fra 30 sek - 1 min i 29 timer snart. Fra og med i natt har de tatt seg opp i styrke og jeg må konsentrere meg og puste meg gjennom de. Det er veldig ubehagelig om dette skal vare i mange døgn før de effektive riene stater.... noen som har lik erfaring? Er 40+4 så er allerede startet på overtid. 😊

Anonymkode: b18c4...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket med føden? 

Noen får aldri regelmessige rier, jeg fikk aldri det i min andre fødsel. Hadde 8-12 min mellom da jeg kom til føden og de mente jeg bare skulle være hjemme. Fødte 1,5 time etterpå.. Så det kan være lurt å få en sjekk, særlig om de har blitt mer intense. 

Anonymkode: 5b09e...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk sånn i litt over ett døgn, begynte en fredag kveld. Hadde riktignok risikofødsel (seteleie) så vi fikk komme inn på føden for en sjekk og bli til observasjon lørdag ettermiddag, der jeg fikk noe å sove på (i påvente av at fødselen enten kom skikkelig igang, eller evt at det ville blitt keisersnitt søndag morgen om det ikke var tilstrekkelig progresjon). Vannet gikk i firetiden søndag morgen og hun ble født 12:05. 

Støtter ab over: ta en telefon til føden, forklar forløpet og at det har tatt seg opp i intensitet. Kanskje de vil ha deg inn på en sjekk, eller be deg avvente og ta kontakt igjen etter en viss tid. Lykke til!

Anonymkode: 57af3...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri regelmessige rier. Ring med føden og hør med dem. Og ikke bare godta å bli avvist med "så lenge de ikke er regelmessige blabla".. De prøvde det på meg, og til slutt hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte snakke, så mannen ringte og sa at nå kommer vi uansett. Pressriene begynte ti minutter etter vi parkerte utenfor sykeuset.. 

Anonymkode: 18598...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heller aldri regelmessige rier. Jeg kom til føden med full åpning fordi jeg og føden ikke trodde jeg var i aktiv fødsel. Da jeg ringte føden om morgenen etter at riene var startet, fikk jeg beskjed om å ta kontakt til kvelden for en vurdering om jeg skulle komme og få noe å sove på. Jeg hadde født innen den tid, men det høres jo ut som det kan være aktuelt for deg så du ikke blir helt utslitt. 

Anonymkode: 147c1...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri regelmessige rier, og møtte derfor ikke opp på føden før jeg hadde 8 cm åpning. Dra inn og få en sjekk du!

Anonymkode: 04071...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...