Gå til innhold

Termingrupper på SoMe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er medlem av en termingruppe på SoMe, det er over 200 stk der. Men jeg reagerer veldig på hva folk legger ut. For det første er det mye sutring, for det andre filmer mødre unger som skriker av full hals og er mere opptatt av mobilen enn å trøste barnet. Flere skriver at de lar baby skrike for å få "fred" selv. 
 

Jeg har fikk forståelse for at ikke alle har en dans på røde roser hjemme, men ærlig talt, makan til sutrete damer. 
 

Det jeg reagerte mest på er flere som har lagt ut bilder av babyer med blåmerker. De har ramlet av senga. Hvorfor går mødrene fra baby på senga? Alle vet jo de kan ramle ned? Og hvis permisjon med baby er så ille, hvorfor velger folk å få barn? 
 

Noen kjefter til og med på den lille babyen sin. Blir helt oppgitt og ikke minst trist av å tenke på hvordan disse små har det hjemme bak lukkede dører 😢

Anonymkode: 111f6...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss.. Er også medlem i termingruppe på snap. Og ja.. Noe sutring er det, men ingen som kjefter, filmer babyene mens de hylskriker eller legher ut bilder med blåmerker. Og vi er mange fler enn 200. Så må være mange spesielle folk i den gruppa di i tilfelle.... 

Anonymkode: e2f92...a22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forøvrig det høres veldig rart ut at noen filmer seg selv mens de kjefter på en baby..... 

Anonymkode: e2f92...a22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine termingrupper er slik 🤷‍♀️ og jeg er med i to stk, en med over 800 medlemmer. Selvfølgelig blir det litt sutring, men hvis det er ett sted det bør være lov å lufte frustrasjon og tanker må deg da være blant mødre med jevnaldrende? Bare ignorer innlegget om man synes det er irriterende. Synes det er kjekt med slike grupper jeg. Fått mange gode tips og råd gjennom både graviditeten, permisjonen, barnehagestart osv.

Så du må ha en merkelig og litt uheldig sammensetning av i den gruppa di.

Anonymkode: e7915...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss.. Er også medlem i termingruppe på snap. Og ja.. Noe sutring er det, men ingen som kjefter, filmer babyene mens de hylskriker eller legher ut bilder med blåmerker. Og vi er mange fler enn 200. Så må være mange spesielle folk i den gruppa di i tilfelle.... 

Anonymkode: e2f92...a22

Ja. Virker spesielt. Flere babyer har hatt blåmerker i panna. Men de er veldig raske med å si at de har snakket med lege. 
Men det er mye rart. De filmer seg når de sitter på do, og greit nok det. Men har ikke behov for å se mennesker sitte på do. 

Anonymkode: 111f6...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut, min gruppe er ikke sånn. 

Anonymkode: 86de6...522

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist her var det ei som jobber i bufetat som la ut at hun hadde blitt tatt for trygdesvindel 🙈 😳😡

Anonymkode: 111f6...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er mye rart i den gruppa jeg er medlem av. Virker nesten som det er konkurranse om å ha det verst 😟 Vurderer sterkt å melde meg ut...!

Anonymkode: 12705...cd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld dere ut om dere ikke liker. 

Jeg har fått gode tips på de jeg er medlem i, og hjelp (ammeinnlegg som var gått ut som jeg var avhengig av!). Noen folk klager masse og har udugelige partnere eller er udugelige selv. Men sånn er jo mennesker generelt. 

Anonymkode: 18442...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også medlem i to termingrupper, en for 2018-babyen min og en for den som kommer i 2021. Heldigvis ikke opplevd det du beskriver, de fleste legger bare ut spørsmål de har angående soving, diverse rutiner og mat, eller svangerskapsrelaterte spørsmål. De få som også legger ut bilder har enten sladda fjeset til ungen eller så er de veldig bevisste på hvilke bilder som blir lagt ut. 
Det jeg derimot reagerer mest på er termingruppa for 2021, der er en av reglene plutselig er at alle medlemmer må være aktive i gruppa, ellers må de ta en opprydding. Det synes jeg er sjokkerende, da mange er medlem i slike grupper for tips og råd, og ikke er komfortable med å legge ut ting selv. Synes det må være like greit som å være veldig aktiv og legge ut masse. 

Anonymkode: b07e7...2c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også medlem i to termingrupper, en for 2018-babyen min og en for den som kommer i 2021. Heldigvis ikke opplevd det du beskriver, de fleste legger bare ut spørsmål de har angående soving, diverse rutiner og mat, eller svangerskapsrelaterte spørsmål. De få som også legger ut bilder har enten sladda fjeset til ungen eller så er de veldig bevisste på hvilke bilder som blir lagt ut. 
Det jeg derimot reagerer mest på er termingruppa for 2021, der er en av reglene plutselig er at alle medlemmer må være aktive i gruppa, ellers må de ta en opprydding. Det synes jeg er sjokkerende, da mange er medlem i slike grupper for tips og råd, og ikke er komfortable med å legge ut ting selv. Synes det må være like greit som å være veldig aktiv og legge ut masse. 

Anonymkode: b07e7...2c5

Den sistnevnte gruppen er jeg også medlem av. Ble skikkelig irritert nå når disse nye reglene om aktivitet kom. Synes moderatorene virker umodne og altfor opptatt av some fremfor virkeligheten😖

Anonymkode: c5602...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også medlem i to termingrupper, en for 2018-babyen min og en for den som kommer i 2021. Heldigvis ikke opplevd det du beskriver, de fleste legger bare ut spørsmål de har angående soving, diverse rutiner og mat, eller svangerskapsrelaterte spørsmål. De få som også legger ut bilder har enten sladda fjeset til ungen eller så er de veldig bevisste på hvilke bilder som blir lagt ut. 
Det jeg derimot reagerer mest på er termingruppa for 2021, der er en av reglene plutselig er at alle medlemmer må være aktive i gruppa, ellers må de ta en opprydding. Det synes jeg er sjokkerende, da mange er medlem i slike grupper for tips og råd, og ikke er komfortable med å legge ut ting selv. Synes det må være like greit som å være veldig aktiv og legge ut masse. 

Anonymkode: b07e7...2c5

Det var da en utrolig merkelig regel! Jeg er ikke spesielt aktiv i gruppa jeg er med i, men nyter godt av å lese andres tips og råd. Hadde vært synd å bli kasta ut bare fordi jeg selv ikke skriver så mye.

Anonymkode: e7915...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den sistnevnte gruppen er jeg også medlem av. Ble skikkelig irritert nå når disse nye reglene om aktivitet kom. Synes moderatorene virker umodne og altfor opptatt av some fremfor virkeligheten😖

Anonymkode: c5602...88f

Fikk samme inntrykket. Ble faktisk ganske skuffa over den regelen, vurderte å melde meg ut pga det da jeg synes veldig lite om å pålegge medlemmer å være aktive 🙄 men jeg tviler på at de gidder å sitte å gå gjennom 400 medlemmer å se hvor aktive de er, blir jo mye jobb - så jeg blir værende, i og med at jeg får mye ut av slike grupper :) 

Anonymkode: b07e7...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var medlem av flere, men meldte meg ut av alle unntatt en. Syting, klaging og skremsels historier var egentlig det jeg fikk ut av det. Den siste gruppen derimot er hyggelig med mulighet for å spørre om tips og råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...