Gå til innhold

Jeg ble gravid etter innsetting av p.stav....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja..

 

For 4 uker siden fikk jeg endelig insatt P-stav. Jeg har en soon to be 1 åring. Jeg vil ikke prøve å få barn før i 2022.

Jeg leste at p-stav er det sikreste prevensjonsmiddelet, og ville ha den.

Jeg spurte legen min om p-staven virket med engang, han svarte "ja, den funker med engang, og nå er alt bra". Jeg stolte så klart på det. Problemet er at han bokstavelig talt glemte å nevne en livsviktig detalj.... 

Jeg googlet bare for interessens skyld et par uker senere: "hva er oddsen for å bli gravid med p-stav". Der sto det "man må bruke kondom de første 7 dagene etter innsetting av p-stav"  Det nevnte ikke legen.

Tok gravid test bare for sikkerhetsskyld. Var helt sikker på at den var negativ, så jeg fikk sjokk da jeg så 2 streker. Så tok jeg en til, den var også positiv.. Venninnen min prøvde å overbevise meg om at det var skygge streker. Men jeg trodde selvsagt ikke på dette selv, så da kjøpte hun clearblue digital test til meg.

Så ja gjett hvem som er gravid.... "Gravid 1-2 uker" sto det. Jeg har hyl grått i 3 dager. 

 

Jeg er så sykt lei meg, og skuffet. Jeg aner ikke hvordan jeg skal føle meg nå. 

 

Jeg må bare få det ut... Jeg HATER legen min akkurat nå. Fordi han fikk meg til å tro at den virket med engang, siden jeg har gått på p-piller før dette.

Jeg ringte legekontoret, og klarte ikke holde tilbake hulkingen der heller... Han svarte bare "ja uff da, du får tenke på om du vil ta abort eller ikke" som om det var det letteste i verden.

Jeg vil ikke ta abort og jeg vil ikke ha enda en baby. (Derfor p-stav.) Jeg føler meg hundre prosent knust, og jeg sitter bare med et stort ubehag. Fordi jeg føler at jeg har blitt ufrivillig blitt tvunget inn i dette.

Så tenker jeg såklart til meg selv... Hvordan i huleste kan man være SÅ uheldig liksom?

Anonymkode: 1c8ea...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 24/7SylviaPlath

Jeg ble også gravid med p-stav - ikke i den ukesperioden, men senere, etter at den fikk effekt.

Jeg fant det ikke ut før jeg hadde en spontanabort. Jeg er takknemlig for at det skjedde selv om det var vanskelig og ubehagelig, for ikke faen om jeg hadde beholdt ungen, og jeg håper jeg kan gå hele livet mitt uten å ta abort.

Jeg skjønner at dette er forferdelig, men jeg synes du bør ta abort. Og gå til sak mot legen din for fytti faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så forferdelig leit å høre. Dette er hundre prosent ditt valg, men jeg hadde nok tatt abort. Og da er det lurt å gjøre det nå. Siden du bare er 1-2 uker gravid. Hvis det er til noen trøst og skjønner at jeg kan høres litt kaldt ut her, men sier det likevel. Det har ikke blitt til et foster enda i uke 1-2.

fra babyverden: «Kjært barn har mange navn – alt etter de små utviklingsstadiene som finner sted. Bare denne uken kalles det befruktede egget zygote, så morula (multebær) eller blastomere, og så blastocyst». 

det er et befruktet egg men ikke noe mer.

 

her er bilde:image.jpeg.6af24b6ee5202e1d955aa8bcc5b6e351.jpeg

https://www.babyverden.no/gravid/uke-for-uke/2-uker-2/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Humle Brumle skrev:

Uff så forferdelig leit å høre. Dette er hundre prosent ditt valg, men jeg hadde nok tatt abort. Og da er det lurt å gjøre det nå. Siden du bare er 1-2 uker gravid. Hvis det er til noen trøst og skjønner at jeg kan høres litt kaldt ut her, men sier det likevel. Det har ikke blitt til et foster enda i uke 1-2.

fra babyverden: «Kjært barn har mange navn – alt etter de små utviklingsstadiene som finner sted. Bare denne uken kalles det befruktede egget zygote, så morula (multebær) eller blastomere, og så blastocyst». 

det er et befruktet egg men ikke noe mer.

 

her er bilde:image.jpeg.6af24b6ee5202e1d955aa8bcc5b6e351.jpeg

https://www.babyverden.no/gravid/uke-for-uke/2-uker-2/

Hun er 4 uker på vei... Det er 2 uker siden BEFRUKTELSEN. 

Men,  er i omtrent den samme situasjonen som deg , ts. Barnet mitt er 9 mnd. Jeg klarer ikke ta abort, siden vi sleit så med å få han vi har. Så det var egentlig ikke et tema. Vi hadde egentlig lagt fra oss å få flere , siden det var en tøff prosess.

Men , har jo litt panikk og tenker at det blir ekstremt tett og jeg kommer sikkert til å merke det godt på kroppen,  mer, denne gangen. Men jeg prøver å fokusere på det positive, og leser ikke skrekkhistorier om to tette. Jeg tenker at alle er forskjellige.. Heldigvis er ikke han vi har veldig krevende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Prelunia skrev:

Hun er 4 uker på vei... Det er 2 uker siden BEFRUKTELSEN. 

Men,  er i omtrent den samme situasjonen som deg , ts. Barnet mitt er 9 mnd. Jeg klarer ikke ta abort, siden vi sleit så med å få han vi har. Så det var egentlig ikke et tema. Vi hadde egentlig lagt fra oss å få flere , siden det var en tøff prosess.

Men , har jo litt panikk og tenker at det blir ekstremt tett og jeg kommer sikkert til å merke det godt på kroppen,  mer, denne gangen. Men jeg prøver å fokusere på det positive, og leser ikke skrekkhistorier om to tette. Jeg tenker at alle er forskjellige.. Heldigvis er ikke han vi har veldig krevende. 

Oja Sorry misforsto 1-2 uker gravid. Er den mer sånn da? https://www.babyverden.no/gravid/uke-for-uke/4-uker-2/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min ringte meg i dag, og han prøver for harde livet å presse meg til abort... Han er tydeligvis et iskaldt menneske... Jeg er så sykt sint.

 

 

-Ts

Anonymkode: 1c8ea...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Prelunia skrev:

Hun er 4 uker på vei... Det er 2 uker siden BEFRUKTELSEN. 

Men,  er i omtrent den samme situasjonen som deg , ts. Barnet mitt er 9 mnd. Jeg klarer ikke ta abort, siden vi sleit så med å få han vi har. Så det var egentlig ikke et tema. Vi hadde egentlig lagt fra oss å få flere , siden det var en tøff prosess.

Men , har jo litt panikk og tenker at det blir ekstremt tett og jeg kommer sikkert til å merke det godt på kroppen,  mer, denne gangen. Men jeg prøver å fokusere på det positive, og leser ikke skrekkhistorier om to tette. Jeg tenker at alle er forskjellige.. Heldigvis er ikke han vi har veldig krevende. 

Vil bare si at 2 tette kan være veldig fint altså😊 har 2 jenter på 11 og 12 år. Har vært tøffe tak innimellom, men mest kos og glede. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil minne deg om at du har et visst ansvar for å sjekke opp litt før du gjør noe da. Ja, leger skal kunne stoles på - men de gjør glipp de også. Den kan fungere umiddelbart, men når den er satt inn riktig i forhold til menstruasjonen. Denne infoen om når den starter å funke om du har menstruasjon eller ei står på så og si alle ordentlige sider om pstav. 

Ellers er det en kjip situasjon, og jeg håper du finner en løsning du og dere klarer leve med. 

Anonymkode: 5c71f...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Ja..

 

For 4 uker siden fikk jeg endelig insatt P-stav. Jeg har en soon to be 1 åring. Jeg vil ikke prøve å få barn før i 2022.

Jeg leste at p-stav er det sikreste prevensjonsmiddelet, og ville ha den.

Jeg spurte legen min om p-staven virket med engang, han svarte "ja, den funker med engang, og nå er alt bra". Jeg stolte så klart på det. Problemet er at han bokstavelig talt glemte å nevne en livsviktig detalj.... 

Jeg googlet bare for interessens skyld et par uker senere: "hva er oddsen for å bli gravid med p-stav". Der sto det "man må bruke kondom de første 7 dagene etter innsetting av p-stav"  Det nevnte ikke legen.

Tok gravid test bare for sikkerhetsskyld. Var helt sikker på at den var negativ, så jeg fikk sjokk da jeg så 2 streker. Så tok jeg en til, den var også positiv.. Venninnen min prøvde å overbevise meg om at det var skygge streker. Men jeg trodde selvsagt ikke på dette selv, så da kjøpte hun clearblue digital test til meg.

Så ja gjett hvem som er gravid.... "Gravid 1-2 uker" sto det. Jeg har hyl grått i 3 dager. 

 

Jeg er så sykt lei meg, og skuffet. Jeg aner ikke hvordan jeg skal føle meg nå. 

 

Jeg må bare få det ut... Jeg HATER legen min akkurat nå. Fordi han fikk meg til å tro at den virket med engang, siden jeg har gått på p-piller før dette.

Jeg ringte legekontoret, og klarte ikke holde tilbake hulkingen der heller... Han svarte bare "ja uff da, du får tenke på om du vil ta abort eller ikke" som om det var det letteste i verden.

Jeg vil ikke ta abort og jeg vil ikke ha enda en baby. (Derfor p-stav.) Jeg føler meg hundre prosent knust, og jeg sitter bare med et stort ubehag. Fordi jeg føler at jeg har blitt ufrivillig blitt tvunget inn i dette.

Så tenker jeg såklart til meg selv... Hvordan i huleste kan man være SÅ uheldig liksom?

Anonymkode: 1c8ea...500

Men hvis du gikk på p-piller helt til da du fikk satt inn staven, skal du ha vært sikker. Ikke at det løser ditt problem, selvfølgelig, men det betyr at legen ikke har feilinformert deg. 

Har vært i en lignende situasjon, så du har min dypeste medfølelse. Jeg valgte å beholde, og det ble veldig fint, men ønsker deg lykke til uansett hva du velger. Har du en partner, håper jeg dere finner en løsning sammen. 

Screenshot_20200808-143838_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 78851...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...