Gå til innhold

Bhg eller bli hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Sønnen min på 2 år er blitt veldig forkjølet. Han har ingen feber eller hoste og allmenntilstand er normal. Heller ingenting å si på matlyst. Hvor lav skal terskelen være for å holde hjemme fra barnehagen? Ser daglig barn som går rundt med snørr i nesen, så ikke rart han er forkjølet nå. 

Anonymkode: 2d080...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var ved luftveisinfeksjoner jeg.. 

Edit: at man skal være hjemme ved tegn på det. 

Endret av RockOn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Sønnen min på 2 år er blitt veldig forkjølet. Han har ingen feber eller hoste og allmenntilstand er normal. Heller ingenting å si på matlyst. Hvor lav skal terskelen være for å holde hjemme fra barnehagen? Ser daglig barn som går rundt med snørr i nesen, så ikke rart han er forkjølet nå. 

Anonymkode: 2d080...d94

Er han veldig forkjølet som du selv skriver,skal han ikke i barnehagen nei. Forskjell på sår hals og tett nese,enn en som bare renner litt av nesen noe det alltid gjør på noen barn  

Anonymkode: 68742...4bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal han være hjemme. Vi har måttet holde vår hjemme tre dager denne uken pga snott. Almenntilstanden er det ingenting å si på, ingen feber eller slapphet, men reglene er at ved nyoppståtte luftveisinfeksjoner (nesen er en luftvei), skal de holdes hjemme, til symptomene er nesten borte. 

Anonymkode: e34ab...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Sønnen min på 2 år er blitt veldig forkjølet. Han har ingen feber eller hoste og allmenntilstand er normal. Heller ingenting å si på matlyst. Hvor lav skal terskelen være for å holde hjemme fra barnehagen? Ser daglig barn som går rundt med snørr i nesen, så ikke rart han er forkjølet nå. 

Anonymkode: 2d080...d94

Hjemme selvfølgelig! Tegn på luftveissykdom = hjemme. Uten tvil.

Anonymkode: c1de0...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da skal han være hjemme. Vi har måttet holde vår hjemme tre dager denne uken pga snott. Almenntilstanden er det ingenting å si på, ingen feber eller slapphet, men reglene er at ved nyoppståtte luftveisinfeksjoner (nesen er en luftvei), skal de holdes hjemme, til symptomene er nesten borte. 

Anonymkode: e34ab...149

Ingen regel i barnehagen her. Snørr har jo mer eller mindre alle unger store deler av barnehageåret. 

Det sagt ville jeg holdt barnet hjemme når du sier det er skikkelig forkjølet, ts. 

Anonymkode: 4b07f...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen regel i barnehagen her. Snørr har jo mer eller mindre alle unger store deler av barnehageåret. 

Det sagt ville jeg holdt barnet hjemme når du sier det er skikkelig forkjølet, ts. 

Anonymkode: 4b07f...0b0

Det er reglene fra helsemyndighetene... Så jo, de reglene gjelder i din barnehage også, selv om de har forsømt seg og ikke kommunisert det skikkelig. 

Unger kan gå i bhg om de er normalt snørrete. Det er ikke ts sin unge, hun sier han har begynt å snørre. Da skal han være hjemme til han er tilbake til normalt snørrnivå. 

Anonymkode: e34ab...149

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Sønnen min på 2 år er blitt veldig forkjølet. Han har ingen feber eller hoste og allmenntilstand er normal. Heller ingenting å si på matlyst. Hvor lav skal terskelen være for å holde hjemme fra barnehagen? Ser daglig barn som går rundt med snørr i nesen, så ikke rart han er forkjølet nå. 

Anonymkode: 2d080...d94

Smitteveilederen sier at barnet kan gå i bhg så lenge det ikke er tegn til feber, luftveisinfeksjon og at allmenntilstanden er fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet har symptomer på luftveissykdom skal han selvsagt være hjemme! Han skal i tillegg testes for korona!

Anonymkode: 38fb8...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes syke barn burde holde seg hjemme selv om det ikke er så ille. 

Han kan jo smitte andre barn også 😕

Anonymkode: eb625...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange barn har rennende nese, hvis det er det eneste så kan de i barnehagen. 
Men du skriver veldig forkjølet og da må de være hjemme. 
Det er mange som kun for milde symptomer ved Corona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...