AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Hei, Sønnen min på 2 år er blitt veldig forkjølet. Han har ingen feber eller hoste og allmenntilstand er normal. Heller ingenting å si på matlyst. Hvor lav skal terskelen være for å holde hjemme fra barnehagen? Ser daglig barn som går rundt med snørr i nesen, så ikke rart han er forkjølet nå. Anonymkode: 2d080...d94
Gjest RockOn Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 (endret) Trodde det var ved luftveisinfeksjoner jeg.. Edit: at man skal være hjemme ved tegn på det. Endret 6. august 2020 av RockOn
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Sønnen min på 2 år er blitt veldig forkjølet. Han har ingen feber eller hoste og allmenntilstand er normal. Heller ingenting å si på matlyst. Hvor lav skal terskelen være for å holde hjemme fra barnehagen? Ser daglig barn som går rundt med snørr i nesen, så ikke rart han er forkjølet nå. Anonymkode: 2d080...d94 Er han veldig forkjølet som du selv skriver,skal han ikke i barnehagen nei. Forskjell på sår hals og tett nese,enn en som bare renner litt av nesen noe det alltid gjør på noen barn Anonymkode: 68742...4bf 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Da skal han være hjemme. Vi har måttet holde vår hjemme tre dager denne uken pga snott. Almenntilstanden er det ingenting å si på, ingen feber eller slapphet, men reglene er at ved nyoppståtte luftveisinfeksjoner (nesen er en luftvei), skal de holdes hjemme, til symptomene er nesten borte. Anonymkode: e34ab...149
Stfst Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 Ja vi har holdt han hjemme idag, satser på at han blir bedre og at det ikke er corona!
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Sønnen min på 2 år er blitt veldig forkjølet. Han har ingen feber eller hoste og allmenntilstand er normal. Heller ingenting å si på matlyst. Hvor lav skal terskelen være for å holde hjemme fra barnehagen? Ser daglig barn som går rundt med snørr i nesen, så ikke rart han er forkjølet nå. Anonymkode: 2d080...d94 Hjemme selvfølgelig! Tegn på luftveissykdom = hjemme. Uten tvil. Anonymkode: c1de0...24a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #8 Skrevet 7. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da skal han være hjemme. Vi har måttet holde vår hjemme tre dager denne uken pga snott. Almenntilstanden er det ingenting å si på, ingen feber eller slapphet, men reglene er at ved nyoppståtte luftveisinfeksjoner (nesen er en luftvei), skal de holdes hjemme, til symptomene er nesten borte. Anonymkode: e34ab...149 Ingen regel i barnehagen her. Snørr har jo mer eller mindre alle unger store deler av barnehageåret. Det sagt ville jeg holdt barnet hjemme når du sier det er skikkelig forkjølet, ts. Anonymkode: 4b07f...0b0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #9 Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen regel i barnehagen her. Snørr har jo mer eller mindre alle unger store deler av barnehageåret. Det sagt ville jeg holdt barnet hjemme når du sier det er skikkelig forkjølet, ts. Anonymkode: 4b07f...0b0 Det er reglene fra helsemyndighetene... Så jo, de reglene gjelder i din barnehage også, selv om de har forsømt seg og ikke kommunisert det skikkelig. Unger kan gå i bhg om de er normalt snørrete. Det er ikke ts sin unge, hun sier han har begynt å snørre. Da skal han være hjemme til han er tilbake til normalt snørrnivå. Anonymkode: e34ab...149 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. august 2020 #10 Skrevet 7. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Sønnen min på 2 år er blitt veldig forkjølet. Han har ingen feber eller hoste og allmenntilstand er normal. Heller ingenting å si på matlyst. Hvor lav skal terskelen være for å holde hjemme fra barnehagen? Ser daglig barn som går rundt med snørr i nesen, så ikke rart han er forkjølet nå. Anonymkode: 2d080...d94 Smitteveilederen sier at barnet kan gå i bhg så lenge det ikke er tegn til feber, luftveisinfeksjon og at allmenntilstanden er fin.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 Hvis barnet har symptomer på luftveissykdom skal han selvsagt være hjemme! Han skal i tillegg testes for korona! Anonymkode: 38fb8...ac6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 Synes syke barn burde holde seg hjemme selv om det ikke er så ille. Han kan jo smitte andre barn også 😕 Anonymkode: eb625...e30
Nnilm Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 Mange barn har rennende nese, hvis det er det eneste så kan de i barnehagen. Men du skriver veldig forkjølet og da må de være hjemme. Det er mange som kun for milde symptomer ved Corona.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå