AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Hvor mange timer etter oppstått kutt kan et sår stripses? Vet det ofte ikke sys etter 6-8 timer.. men med strips kan det gå noe lengre tid..noen som vet? Anonymkode: 36a56...a2d
Purple_Pixiedust Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Håper du får god hjelp der du er nå. Jeg sliter mye psykisk selv og tidvis alvorlig selvskading. Har blant annet måtte operert tre ganger. Det er vanskelig å ha det slik. Forstår det tok deg lang tid å søke hjelp. Skammen er så stor når man først har gjort det. Men veldig bra du til slutt gjorde det! Ønsker deg alt godt.
Søgni Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 (endret) Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre. Tråden er også ryddet. Med vennlig hilsen, Søgni, mod. Endret 7. august 2020 av Søgni
Fremhevede innlegg