AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #21 Skrevet 6. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Les sitatene. Ikke overskriften som bare er til for å skape klikk. Hun sier at de setter videre lettelser på vent. Ikke et ord om innstramminger... Og hun kritiserer brudd på smittevernreglene, ingenting annet. Anonymkode: 26c08...04f Så, fordi de absolutt skulle åpne for reiser så får breddeidretten fortsatt ikke åpne ordentlig. Skal tro hvor mange selvmord og hvor mange unge som havner utpå på grunn av dette? For svært mange er idretten det som redder dem fra å havne helt på kjøret. Fy faen så lite respekt jeg har for politikere og charterturister 🤮 Anonymkode: 798d6...a1c 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #22 Skrevet 6. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Galskap å stenge treningssenterene. Da får de stenge utelivet denne gangen. Anonymkode: 78773...82a Jeg driver lagidrett på lavt nivå og har ikke fått trene siden mars. Dritt lei at de nekter voksne folk å holde seg i form. Og med det som kom i går vil det jo garantert ikke åpnes for det nå heller.. Anonymkode: 8f605...e58 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #23 Skrevet 6. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror dere treningssenterne og uteliv stenges? Anonymkode: 80b9f...e00 Det er jo bedre å stenge stenger utesteder en treningssentre, men på den annen side så blir vel da treningssenteret stappfullt av alle som skal trene istedenfor å drikke. Anonymkode: 0c50e...d84
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #24 Skrevet 6. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg driver lagidrett på lavt nivå og har ikke fått trene siden mars. Dritt lei at de nekter voksne folk å holde seg i form. Og med det som kom i går vil det jo garantert ikke åpnes for det nå heller.. Anonymkode: 8f605...e58 Hvorfor får dere ikke trene? Mannen min spiller fotball på amatørnivå, og de får lov å trene så lenge de holder en meters avstand. Anonymkode: 984d5...74a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #25 Skrevet 6. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får dere ikke trene? Mannen min spiller fotball på amatørnivå, og de får lov å trene så lenge de holder en meters avstand. Anonymkode: 984d5...74a Man får jo ikke trene den idretten man egentlig driver med. Nå driver ikke jeg med fotball, men motivasjonen min for å jogge rundt eller stå og trikse med en ball som om man var en 8 år gammel gutt ville være ganske laber i forhold til å faktisk spille. Derimot driver jeg med kampsport, og igjen, å ta push ups og burpees på avstand fra andre kan på ingen måte erstatte den treningen vi vanligvis gjør. Nærkontakten er også noe av det som hjelper en del mennesker som sliter mentalt. Kan kan rett og slett ikke trene bryting med en meters avstand. Eller en cm avstand for den saks skyld. Å si at «de får jo trene med 1 meters avstand» blir som å si at langrennløpere kan jo bare melde seg på dansekurs eller spille litt strandvolleyball i stedet for å gå på ski. Eller så kan du jo bare få en McDonalds burger i stedet for indrefileeten du bestilte. Du fikk jo mat... 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg driver lagidrett på lavt nivå og har ikke fått trene siden mars. Dritt lei at de nekter voksne folk å holde seg i form. Og med det som kom i går vil det jo garantert ikke åpnes for det nå heller.. Anonymkode: 8f605...e58 Ja og det ironiske er jo at overvekt øker sjangsen for komplikasjoner ved covid-smitte betraktelig 🤣 Anonymkode: 798d6...a1c 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #26 Skrevet 6. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får jo ikke trene den idretten man egentlig driver med. Nå driver ikke jeg med fotball, men motivasjonen min for å jogge rundt eller stå og trikse med en ball som om man var en 8 år gammel gutt ville være ganske laber i forhold til å faktisk spille. Derimot driver jeg med kampsport, og igjen, å ta push ups og burpees på avstand fra andre kan på ingen måte erstatte den treningen vi vanligvis gjør. Nærkontakten er også noe av det som hjelper en del mennesker som sliter mentalt. Kan kan rett og slett ikke trene bryting med en meters avstand. Eller en cm avstand for den saks skyld. Å si at «de får jo trene med 1 meters avstand» blir som å si at langrennløpere kan jo bare melde seg på dansekurs eller spille litt strandvolleyball i stedet for å gå på ski. Eller så kan du jo bare få en McDonalds burger i stedet for indrefileeten du bestilte. Du fikk jo mat... Ja og det ironiske er jo at overvekt øker sjangsen for komplikasjoner ved covid-smitte betraktelig 🤣 Anonymkode: 798d6...a1c Det er helt tragisk at breddeidretten ikke får åpne, men folk kan drikke seg dritings til langt på natt på utesteder. Det er greit at man "prioriterer arbeidsplasser", men folkehelsa er også viktig. Kunne man ikke hatt noen flere restriksjoner på stengetider og reisemål, og heller åpne for breddeidretten? Anonymkode: ed4fa...423 4
Example Skrevet 6. august 2020 #27 Skrevet 6. august 2020 Norge lot seg nok presse til å åpne for Europa når Sør-Europa skjønte at de måtte få inn noen euro i sommer. De hadde nok åpnet for turister uansett situasjonen der nede. Det var veldig dumt. Enda dummere var det at en del på død og liv skulle til blant annet Spania i år. Vanligvis er jeg motstander av strenge tiltak og påføre skam, men akkurat dette med reiser til utlandet var vanvittig dumt. En lærdom man virkelig ikke tok fra i vår. Samtidig kan man ikke undervurdere kostnaden av å stenge ned alt igjen. Det vil være kroken på døra for så mye næringsliv i Norge at da må vi ha en ærlig debatt på hva vi ønsker å forsake i fremtiden. Vi snakker kutt i alle sektorer i lang tid fremover, i en tid hvor man egentlig burde investere enda mer i helse og beredskap. Denne gangen bør det vurderes verning av folk i risikogrupper først og fremst. Ikke la det gå utover barn, unge og unge voksne. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #28 Skrevet 6. august 2020 4 minutter siden, Example skrev: Norge lot seg nok presse til å åpne for Europa når Sør-Europa skjønte at de måtte få inn noen euro i sommer. De hadde nok åpnet for turister uansett situasjonen der nede. Det var veldig dumt. Enda dummere var det at en del på død og liv skulle til blant annet Spania i år. Vanligvis er jeg motstander av strenge tiltak og påføre skam, men akkurat dette med reiser til utlandet var vanvittig dumt. En lærdom man virkelig ikke tok fra i vår. Samtidig kan man ikke undervurdere kostnaden av å stenge ned alt igjen. Det vil være kroken på døra for så mye næringsliv i Norge at da må vi ha en ærlig debatt på hva vi ønsker å forsake i fremtiden. Vi snakker kutt i alle sektorer i lang tid fremover, i en tid hvor man egentlig burde investere enda mer i helse og beredskap. Denne gangen bør det vurderes verning av folk i risikogrupper først og fremst. Ikke la det gå utover barn, unge og unge voksne. Jeg hører flere gjenta dette, nemlig at nedstegning koster så mye penger at det har vi ikke råd til. Men Sverige stengte altså ikke noe, likevel går det ganske dårlig med svensk økonomi som følge av korona. Dette henger ikke helt på greip? Dersom det økonomiske tapet likevel er et faktum, må det vel være bedre å stenge og dermed hindre høye dødstall? Anonymkode: 006e5...3db 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #30 Skrevet 6. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hører flere gjenta dette, nemlig at nedstegning koster så mye penger at det har vi ikke råd til. Men Sverige stengte altså ikke noe, likevel går det ganske dårlig med svensk økonomi som følge av korona. Dette henger ikke helt på greip? Dersom det økonomiske tapet likevel er et faktum, må det vel være bedre å stenge og dermed hindre høye dødstall? Anonymkode: 006e5...3db Sverige har ikke et uendelig oljefond å ta av og de er avhengig av eksport av industri (feks bilindustri). Hvor ille det hadde vært i Sverige om de hadde stengt ned kan vi bare tenke oss til. Anonymkode: 8f605...e58 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #31 Skrevet 6. august 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får jo ikke trene den idretten man egentlig driver med. Nå driver ikke jeg med fotball, men motivasjonen min for å jogge rundt eller stå og trikse med en ball som om man var en 8 år gammel gutt ville være ganske laber i forhold til å faktisk spille. Derimot driver jeg med kampsport, og igjen, å ta push ups og burpees på avstand fra andre kan på ingen måte erstatte den treningen vi vanligvis gjør. Nærkontakten er også noe av det som hjelper en del mennesker som sliter mentalt. Kan kan rett og slett ikke trene bryting med en meters avstand. Eller en cm avstand for den saks skyld. Å si at «de får jo trene med 1 meters avstand» blir som å si at langrennløpere kan jo bare melde seg på dansekurs eller spille litt strandvolleyball i stedet for å gå på ski. Eller så kan du jo bare få en McDonalds burger i stedet for indrefileeten du bestilte. Du fikk jo mat... Ja og det ironiske er jo at overvekt øker sjangsen for komplikasjoner ved covid-smitte betraktelig 🤣 Anonymkode: 798d6...a1c Ja, det er helt utrolig! Har de ikke lært noe av det som skjedde i USA? Fedme er en vel nr to som risikofaktor etter alderdom. Det er helt hårreisende at man kan dra på fylla til kl 3 om natten, men ikke trene?!! Anonymkode: 8f605...e58 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #32 Skrevet 6. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Må få gratulere feriefolket. Veldig godt jobbet. Anonymkode: 78773...82a Ja, og så raskt! Håper de er like effektive på arbeidsplassene sine . Anonymkode: b7805...f2f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #33 Skrevet 6. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Hun sa ikke et ord om dette. Anonymkode: 26c08...04f Jo, det gjorde hun. Nå har jeg sett intervjuet med henne flere ganger, og hun sa innstramminger . Anonymkode: b7805...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #34 Skrevet 6. august 2020 Hvilket klokkeslett blir dette? Anonymkode: f6706...6da
Example Skrevet 6. august 2020 #35 Skrevet 6. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hører flere gjenta dette, nemlig at nedstegning koster så mye penger at det har vi ikke råd til. Men Sverige stengte altså ikke noe, likevel går det ganske dårlig med svensk økonomi som følge av korona. Dette henger ikke helt på greip? Dersom det økonomiske tapet likevel er et faktum, må det vel være bedre å stenge og dermed hindre høye dødstall? Anonymkode: 006e5...3db Det gjelder å stenge ned riktige ting, samt at det ikke kan vare for lenge. Mange norske bedrifter klarer seg så vidt i år, men de har allerede vært gjennom en tøff periode. Å stenge ned har også store konsekvenser. Konsekvenser vi må leve med i årevis. Etter hvert må samfunnet tilbake til normalen igjen. Selv om det vil koste menneskeliv, men det vil det gjøre uansett. 3
Callisto83 Skrevet 6. august 2020 #36 Skrevet 6. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sverige har ikke et uendelig oljefond å ta av og de er avhengig av eksport av industri (feks bilindustri). Hvor ille det hadde vært i Sverige om de hadde stengt ned kan vi bare tenke oss til. Anonymkode: 8f605...e58 Man kan ikke velge enten eller i en pandemi. Økonomien ryker ofte uansett dessverre. Jeg tror f.eks ikke folk har veldig lyst til å booke tur med Hurtigruten nå, av naturlige årsaker.. Redder man mennesker, redder man økonomien til slutt. Sveriges modell med flokkimmunitet ser ikke lys ut, og før ferien tigget de om at nordmenn måtte få lov til å harry handle. De er i stor grad selv ansvarlig for at de har blitt et nokså rødt land. Vi har heller ikke et uendelig oljefond å ta av her til lands. Det er begrenset hvor mange krisepakker som kan redde bedrifter hvis man skal fortsette å gi enkelte folk muligheten til å ta med smitten tilbake. Personlig synes jeg at samfunnet må se hvilke oppgaver og jobber som er strengt nødvendig, og hvilke man kan kutte ut i en periode. Det er f.eks viktig at transportbransjen kan levere varer etc, men ikke like viktig at folk skal være med på cruise. Klarer vi å holde smitten nede, så er det mye som kan fortsette som før innad i landet. Skoler, barnehager, tannleger, butikker etc. Det er viktig, så får mye annet heller ta en pause frem til det finnes en vaksine. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #37 Skrevet 6. august 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hører flere gjenta dette, nemlig at nedstegning koster så mye penger at det har vi ikke råd til. Men Sverige stengte altså ikke noe, likevel går det ganske dårlig med svensk økonomi som følge av korona. Dette henger ikke helt på greip? Dersom det økonomiske tapet likevel er et faktum, må det vel være bedre å stenge og dermed hindre høye dødstall? Anonymkode: 006e5...3db det viser seg nå, som under spanskesyken for 100 år siden, at de som ikke stenger ned, får en like stor økonomisk trøkk som de som stenger ned. Men de får altså ulempen med masse sykdom og død i tillegg. Som og koster masse penger. Det har vært mye snakk om dødstall, men nå kommer det jo flere og flere studier som viser at mange syke sliter med covid-19 i månedsvis, og det er jo selvfølgelig også veldig dyrt for samfunnet. Anonymkode: 71ed2...5be 3
Hedy Lamarr Skrevet 6. august 2020 #38 Skrevet 6. august 2020 Neimen slutt å klandre de som har dratt på utenlandsferie for økt smitte! Det er jo i stor grad folk på Hurtigruten og folk som drar på fest lokalt som er skyld i spredningen, jfr https://www.dagbladet.no/nyheter/ser-utrivelig-ut/72721293 5
Example Skrevet 6. august 2020 #39 Skrevet 6. august 2020 2 minutter siden, Callisto83 skrev: Man kan ikke velge enten eller i en pandemi. Økonomien ryker ofte uansett dessverre. Jeg tror f.eks ikke folk har veldig lyst til å booke tur med Hurtigruten nå, av naturlige årsaker.. Redder man mennesker, redder man økonomien til slutt. Sveriges modell med flokkimmunitet ser ikke lys ut, og før ferien tigget de om at nordmenn måtte få lov til å harry handle. De er i stor grad selv ansvarlig for at de har blitt et nokså rødt land. Vi har heller ikke et uendelig oljefond å ta av her til lands. Det er begrenset hvor mange krisepakker som kan redde bedrifter hvis man skal fortsette å gi enkelte folk muligheten til å ta med smitten tilbake. Personlig synes jeg at samfunnet må se hvilke oppgaver og jobber som er strengt nødvendig, og hvilke man kan kutte ut i en periode. Det er f.eks viktig at transportbransjen kan levere varer etc, men ikke like viktig at folk skal være med på cruise. Klarer vi å holde smitten nede, så er det mye som kan fortsette som før innad i landet. Skoler, barnehager, tannleger, butikker etc. Det er viktig, så får mye annet heller ta en pause frem til det finnes en vaksine. Da vil man få en mye større katastrofe enn korona noen gang kan skape. Å drive skole og sykehus koster penger. Det er ikke sånn at alle bedrifter bare kan ta en pause. De har løpende regninger hele veien. Da ryker arbeidsplasser, da ryker skatteinntekter og utbetalingene fra nav skyter i været. En pause betyr permanent stopp, fattigdom og kriminalitet. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #40 Skrevet 6. august 2020 1 minutt siden, Hedy Lamarr skrev: Neimen slutt å klandre de som har dratt på utenlandsferie for økt smitte! Det er jo i stor grad folk på Hurtigruten og folk som drar på fest lokalt som er skyld i spredningen, jfr https://www.dagbladet.no/nyheter/ser-utrivelig-ut/72721293 smitten kom fra utlandet både til Hurtigruten og til de fleste smitteklyngene. Før utenlandsreisene var det ikke så mye smitte som kunne spres. Det er overhodet ingen tvil om at det er utenlandsreisene som er hovedårsaken til den økende smittetrenden vi ser nå. Anonymkode: 71ed2...5be 5
Fremhevede innlegg